Jump to content
SXOC.NL Forum

UrasM4

Bezoeker
  • Content Count

    245
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

2 Followers

About UrasM4

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

608 profile views
  1. 36. urasm4 iets tussen gekomen. Moet helaas afzeggen
  2. 1. Weiqun - S14a 2. Bram - S14a 3. Jens - S13 4. Michael - Stagea 5. Sven R34 sedan 6. Dennis - S14a 7. Levi - S13 8. Marvin (DE ) - S13 9. Marvin gf (DE ) - Miata 10. Elisa - S14a 11. Louis - S14a 12. Wesley - S13 13. Stef - S14 14. Marc - S13 15. Maku - S14 16. Gien - S14 17. Thom - S14a 18. Laurens - S13 (mits nog niet verkocht) 19. Flip - s14a 20. Danny - s13 21. Robin groenen S13 22. Mick - PS13 23. Jelle - S14a 24. Robin - s13 25. Mick - S13 26. Roy - S14a 27. Mike - s14 28. Sidney - mx5 mk1 29. Ronny - R34 4 Deurs 30. Nigel - S14 31. TCD - MPS 6 32. Ibrahim - Corolla AE86 Levin 33. Peter - s13 34. Ronald - s13 35. Maarten S13 36. Urasm4 - S14/a
  3. Hoi Wouts,

     

    Had jij nog een IACV leggen?

     

    Hoop van je te horen.

     

    Greetz Roy

  4. Hahaha ja dat was ik inderdaad Wordt als het goed is(at last) binnenkort afgewerkt en gespoten.
  5. Hey geweldig Eric bedankt. Want bij nissan kun je hem blijkbaar alleen met de pomp bestellen.
  6. Weet iemand toevallig of de sock filter die onderaan de benzinepomp zit los verkrijgbaar is, en of je deze wel kunt vervangen? De pomp werkt namelijk gewoon goed en geeft de juiste druk, ik wil deze daarom ook niet in zijn geheel vervangen. Iemand enig idee, hoe ik hieraan kan komen en hoe je deze zou kunnen vervangen.
  7. UrasM4

    S14 artikelnummers

    Hoi Wout, Ja daar dacht ik dus ook eerst aan aangezien dat de enige is die ik online kon vinden helaas zit die achteraan het krukas bij de versnellingsbak (niet de juiste). Ik heb even wat rondgebeld en blijkbaar heeft de oliekeerring die tussen de versnellingsbak en cardanas zit het artikelnummer: "32136_U0100" Alsnog bedankt
  8. UrasM4

    S14 artikelnummers

    Weet iemand misschien het artikelnummer van de oliekeerring tussen versnellingsbak en cardanas? Het gaat hierbij om een s14 sr20det uit 1997 met een handmatige schakelbak. Alvast bedankt
  9. Het probleem is als volgt: Wanneer ik mijn auto in een hogere versnelling zet bij lage toeren en gas geef, dan heeft hij helemaal geen power. Je ziet de toeren even omhoog schieten en dan zakt ie weer, maar de auto gaat ongelooflijk traag vooruit en dan pakt hij uiteindelijk wel weer op. Voorbeeld "ik rijdt in zijn 1 en schakel bij ongeveer 2000-2500 toeren door naar zijn 2 en geef gas, dan schieten de toeren even omhoog snelheid blijft hetzelfde, dan valt hij weer in toeren tot ongeveer 1200rpm en gaat de snelheid zeer traag omhoog kom je uiteindelijk in hogere toeren dan pakt hij weer op. Hetzelfde gebeurt in alle versnellingen". Ik heb ook gemerkt dat wanneer ik de gaspedaal snel en hard intrap hij helemaal traag op toeren komt, ik moet na schakelen heel rustig gas geven dan komt hij makkelijker aan de hogere toeren. Dit gebeurt alleen onderin en bij lage toeren. Trap ik het gaspedaal helemaal in tot bijv. 5 a 6000 toeren en schakel ik dan over dan heb ik er geen last van. Wat ik ook heb opgemerkt is dat als ik gas geef tot ongeveer 2000 toeren stationair en het gaspedaal loslaat, dat het toerental bij ongeveer 1200rpm blijft haken voor ongeveer 2 seconden en dan pas zakt naar de normale 850rpm. Is dit normaal of is dit een indicatie van waar ik het probleem zoeken moet? Daarnaast is het benzine verbruik extreem toegenomen daar waar ik eerst met gemak 400 kilometer op een volle tank reed, moet ik nu blij zijn als ik 300km haal op een volle tank.
  10. Bedankt voor de goede reacties iedereen. Ga inderdaad een compressietest uit laten voeren want het probleem van geen power in lage toeren is er nog steeds in elke versnelling. zou een lage compressie hier de oorzaak van kunnen zijn?
  11. Weet iemand misschien wat het betekent als een bougie donkerder is dan de andere 3 (zie foto hierboven)? Is er misschien iets mis met cilinder 4 in mijn auto? Wat ik ook heb opgemerkt is dat als ik gas geef tot ongeveer 1800 toeren stationair, dat het toerental bij ongeveer 1200rpm blijft haken voor ongeveer 2 seconden en dan pas zakt naar de normale 850rpm. Is dit normaal of is dit een indicatie van waar ik het probleem zoeken moet?
  12. Nee inderdaad na de vervangingen deed hij het perfect. Sind kort zijn de problemen pas ontstaan. Ik heb nog geen tijd gehad de intercooler eruit te halen en grondig te inspecteren. wel heb ik de bougies eruit gehaald en de gap op 0.9mm gezet volgens de FSM. Tevergeefs geen verschil. Wel heb ik bij cilinder 4 een kleurverschil gezien ten opzichte van de eerste 3 cilinders. Kan het probleem misschien bij cilinder 4 zitten? Ook heb ik hem uitgelezen (zonder obd consult) en krijg code 55 geen problemen. Volgende stappen zijn intercooler grondig nakijken, timing alsnog even checken voor de zekerheid en benzinepomp nakijken voor voldoende druk.
  13. Hou er wel rekening mee dat je de "12V IGN" en "CHECK" aansluitpunten hebt op de consult connector. Nissan consult cable connector
  14. Ik heb exact dezelfde ECU als die van jou zonder LED en zonder draaischakelaar. Ik ben opzoek gegaan en vond in het onderstaande topic de manier hoe je de foutcodes af kunt lezen met behulp van je Check engine light op je dash. http://www.fusion-motorsport.co.uk/faqs-useful-information/7-nissan-specific-information/7-reading-nissan-fault-codes Hoop dat je er wat aan hebt.
×
×
  • Create New...