Jump to content
SXOC.NL Forum

Shirohige

Bezoeker
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About Shirohige

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

255 profile views
  1. Vorig week nog pakket gehad van driftworks, Je betaald alleen verzendkosten
  2. Ok, IAT sensor gefixt. Volgende probleem is dus dat die totaal niet idle blijft draaien als ik de koude lucht aanzet. De eerste 10 minuten idle draaien ging goed, motor bleef normaal geen gekke trillingen. Zat tussen de 800-900 toeren, air temp was tussen de 13-20 graden. Daarna met de koude lucht begon dit; https://www.youtube.com/watch?v=GZXVeiSi1y0 Sinds toen bleef de auto zo doen. Ik heb hem daarna nog 1x gestart en hij zat toen op de 600 toeren. Gaf een heeeeeeeeel klein beetje gas en de auto viel meteen uit. Vandaag ecu gereset zodat die opnieuw de self-learning kan doen, maar toeren bleven tussen de 600-700, blok aan het trillen, gekke benzine geur in mn auto en mn o2 sensor blijft op 0.0v, zelfs als de auto aanstaat. edit; o2 sensor voor een redtop hoort dus een "skinny" sensor te zijn en hierin zit een "fat" sensor. O2 komt van een 300zx blijkbaar en draaide met een E5 ecu ipv een E63. Weet iemand of ik nu een skinny o2 moet halen? Ik lees vaak rond dat de o2 helemaal niet gebruikt wordt door de PFC.
  3. Gister mijn auto na 1.5 jaar gestart. (redtop sr20det) In die 1,5 jaar wat onderdelen gehaald zoals; 555cc injectoren, s15 turbo, apexi power fc djetro (iat en map sensor) Anyway ik dus gister mijn auto starten. Startte gelijk op, wel een olie lekkage bij mn oil feed dus dat had ik gefixt. Daarna nog een keer gestart en blok draait helemaal niet stationair. Schommelt tussen 800-1100 toeren en trilt als een gek. Kwam ik erachter dat ik mijn injectoren fout had afgesteld. Moest 66% en blijkbaar 0.04 of 0.02 ms zijn. Ik had ze op 0.70 ms. Vandaag dat veranderd en nog een keer gestart en rpm zat tussen 800-900. Blok trilt wel nog steeds en hij dropte zelfs naar 600 toeren voor een paar seconden. Daarna gelezen dat ik de self-learning process opnieuw moet doen dus alles van de power fc eraf gegooid, injectoren opnieuw ingesteld, boost control uit gezet en gestart. Deze keer startte die helemaal niet. Hij crankt alleen en stopt daarna. Het rare is dus; Als ik de contact gewoon aan heb zegt de handcommander dat mijn air temp 15 graden is wat dus zou moeten kloppen. Maar als ik de auto start geeft die -34 aan? Eerste keer gaf die nog -8 aan, gelijk uit gezet want dat kan nooit goed zijn. Ik denk niet dat mijn IAT sensor kapot is want als de auto niet draait geeft hij de juiste temp aan. Iemand advies?
  4. Aha thanks. Nog een laatste vraagje dan. Door mijn intercooler leidingen vond ik wat olie. Neem aan dat dit niet normaal is? Toen ik de turbo lines loshaalden deed ik dit vanaf de blok. Bouten los gedraaid, er kwam ongeveer een volle lepeltje motorolie uit en denk bijna 1 liter koelvloeistof. Dacht dat er maar een beetje koelvloeistof uit moest komen?
  5. Fuck wat is het dan? Dacht dat het surge was Nevermind. Al gevonden. Er kwam ook zwarte rook uit mn uitlaat. Heeft dat ook iets te maken met mn turbo?
  6. Hoezo niet? Misschien dat ik er nog een filmpje van heb. Een hele harde spoel geluid. Precies zoals dit. Even doorspoelen naar 20seconden.
  7. Ik zou graag willen weten hoeveel een T25 turbo waard is van een redtop. Gister eruit gehaald, turbo is helemaal perfect. Misschien net 1mm speling tussen de turbo wiel. Misschien dat niet eens. Turbo ziet er verder helemaal perfect uit, geen gekkigheid. Wel had ik compression surge met deze turbo maar dat is hoogstwaarschijnlijk omdat ik geen dumpvalve had. edit; gaat om een sr20det t25 turbo
×
×
  • Create New...