Jump to content
SXOC.NL Forum

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/19/2019 in all areas

  1. 6 points
    Als het goed is een huis gekocht, nu nog wachten tot de hypotheek rond is.
  2. 5 points
  3. 4 points
  4. 4 points
  5. 2 points
    Ik heb er ook 1 op mijn BMW 1 serie. Als je die op je E36 wilt moet je er wel minimaal 10 plakken.
  6. 2 points
    Nissan kan nog iets naar achter, dan zou de daily nog voor de voordeur passen. Achter de SX zit nog een schuurtje van 2,50x4m, die zou ik nog weg willen hebben. Dan kan direct in lijn met de uitbouw nog een aardig grote garage gebouwd worden en dan blijft de oprit nog behouden. Oh en de boom in de voortuin mag wel weg van mij Funda foto geeft een wat beter beeld
  7. 2 points
    Liefhebbers hiervan?
  8. 1 point
  9. 1 point
    Een erg fraaie verschijning, absoluut.
  10. 1 point
    O, was dat jouw Charmant? Mooi ding
  11. 1 point
  12. 1 point
    haha idd reverse image search, zo leuk om mensen zonder IT kennis mee te shocken
  13. 1 point
    De bovenste nog niet eerder gezien
  14. 1 point
    Hoe dan ook kijk ik toch vele malen per dag op het forum.
  15. 1 point
    Misschieen eerst even voorstellen? Dit is S-body forum voor liefhebbers, geen algemene technische vraagbaak
  16. 1 point
    Mooie collectie zo!
  17. 1 point
    Nu nog een s12 en de familie is kompleet
  18. 1 point
  19. 1 point
  20. 1 point
  21. 1 point
    Vandaag! Nu op naar de 444.444 km
  22. 1 point
    Ik dacht dat ik alle verschillen tussen s14 en s14a wist. Totdat ik een kwartier zat te kutten met een steering column surround. Die zijn dus verschillend:
  23. 1 point
    tering wat ben jij een ouwe lul
  24. 1 point
    Wat is maplestory haha, ik speel geen games. Uhm dat is de forumnaam die ik sinds mijn 12e gebruikte, gezien ik nu 28 ben (damn wat oud) leek het mij wel eens tijd voor wat anders haha
  25. 1 point
    Tekst is in engels omdat het ook op internationale fora staat, en zo hoef ik maar 1x te tikken 350Z Brembo front brakes on Nissan S13/S14/S15/Z32/R32/R33/R34 Part list: 350Z Brembo front discs, calipers and pads Z32 conversion brake lines 14mm blacksmith drill (blacksmith drills have a smaller shaft to allow them in normal drills) 4x M14x1.5 bolts, 40mm length, grade 12.9 (but 10.9 is also applicable) Masking tape Angled grinder and grinding disc Bleeder tool or someone to push the pedal for you Technical information: Watch the orientation of the anti-squeel plates. Disc: 324x30mm 9.10kg Brembo caliper piston: 2x38mm / 2x44mm 4.45kg (3.45kg w/o pads) Total weight for discs + calipers + pads is 27.1kg. (Wich is 0.6kg heavier then my Z32 front brake setup - 280x30mm disc and cast iron calipers). Technical information for the rear 350Z Brembo brakes: Disc: 322x22mm 8kg Brembo caliper piston: 2x40mm 2.45kg (1.95kg w/o pads) Model info caliper: Front: OPB27VA Rear: OPB13VB You are going to need 18" rims although some 17" might fit. If building on a S13 you will need to drill the discs, or mount the S14 5bolt conversion (like i did). First, loosen the front wheel bolts/nuts, jack up the car and support it with axle stands: If you have spacers undo these too: (have someone step on your brakes for this) Now first remove the calipers and put it aside, but do not disconnect the hydraulic line otherwise you will need to bleed the whole system. I usually use a screwdriver through the mounting hole behind the ARB Remove the brake disc and grind away the edge of the dust plate: Fit the new brake disc and check nothing touches the disc: Here comes a the most difficult part.. You will have to drill the holes for the caliper bolts from 12mm to 14mm, the steel of the hub is made from is very strong, be prepared to take it to a machine shop or grind your drill a few times. If you have ABS, put some tape over the sensor or it will be jammed with bits of metal from the drilling proces!!! Fit the 350Z caliper: The bolts used are: 14x1.5mm 40mm long grade 12.9 (10.9 are also applicable). The bolts can protrude about 5mm but i made them exactly on the length i needed: Now fit the brake disc and caliper (without pads and hardware) and check that the disc is exactly in the centre of the calipers: The calipers should be torqued to 151-152Nm (15.4-15.5Kg-m, 111.4-112.1ft-lb). Now place the brake pads, pins, cross spring and clips, apply some copperpaste to the back and the sides (when mounted upper and lower edge) of the brake pads: Now attach the hydraulic line, bleed the brakes and youre done If you are using new brake pads be sure to follow the break-in procedure. Before: 280x30mm disc, Z32 brake calipers After: 324x30mm disc, Z33 brake calipers
×
×
  • Create New...