Jump to content

Rudi

Bezoeker
  • Posts

    4161
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    75

Rudi last won the day on February 23 2023

Rudi had the most liked content!

About Rudi

  • Birthday 01-01-1909

Recent Profile Visitors

7066 profile views

Rudi's Achievements

Super user

Super user (3/5)

489

Reputation

  1. Is je telefoon gehacked Chris?
  2. Nissan dealer is vaak erg duur, soms wel 4x zoveel voor iets simpels als een pakking. Ik haal meestal spullen op ebay, of buiten de EU bij partsouq.com of amayama.com
  3. Ik werd 5 weken geleden via marktplaats gecontacteerd door een belg genaamd Maarten S. (ik vermeld zijn woonplaats en achternaam maar niet) die voor zover ik heb kunnen vinden geen SXOC forumlid is. Hij heeft 2 S13's en had interesse in een motor die ik aanbood. Weer echt zo'n figuur die geen hoofdletters gebruikt, vaag in de communicatie, je kent het wel. Hij wilde eerst een complete S13 inruilen op mijn nieuwe motor maar die wagen bleek na meerdere emails geen kenteken te hebben. Is ook echt niet belangrijk ofzo om gelijk te vermelden. Uiteindelijk tot een prijs gekomen voor mijn motor en hij bood zelfs aan om dezelfde dag langs te komen, plots wilde die opeens een aanbetaling doen, en alleen langskomen om de motor te bekijken. Hij is dus nooit langsgekomen en heeft nooit meer wat van zich laten horen. Na 4 weken heb ik een mail gestuurd of ie nog interesse had en nu na 2 weken nog steeds geen reactie. Bij deze voor iedereen een waarschuwing als je door dit figuur gecontacteerd wordt; verdoe er je tijd niet aan. Normaal zou ik dit niet delen op dit forum maar als je zo ver met iemand bent over de aanschaf van een compleet gereviseerde motor wordt ik wel pissig. Email adres en volledige naam op verzoek over PM, ik heb ook foto's van de S13 die hij mij wilde verkopen. -Rutger
  4. Als een sloperij naar m'n hart Ik heb het niet zo met die nette sloperijen, je weet nooit wat je krijgt. Speciale auto's zoals een SX blijven altijd lastig te vinden...
  5. Bij deze sloop heb ik recent wat onderdelen voor een Sunny gehaald. Staan veel wagens uit de jaren 90, hoewel ik geen bijzondere Nissans heb gezien. Is nog echt een ouderwetse sloperij, even bij de balie aanmelden en je mag doen wat je wilt. Heb er uiteindelijke een complete Sunny in stukken staan zagen voor plaatwerk, mensen waar zeer behulpzaam en hielpen mee als ik iets vroeg. Auto werd op de heftruck gezet en als ik ergens bij moest was verplaatsen geen probleem. Ben er 2 keer geweest en was uiteindelijk 125 euro kwijt voor enorm veel onderdelen (2 dorpels, 2 complete binnen/buiten veertorens, allerlei klein spul). Dit soort sloperijen zijn schaars dus vind het het delen wel waard -Rutger
  6. Je kan ze gewoon bestellen, maar ik heb ze ook wel liggen voor je krijg je er een complete ca18 bij Ik ga ze voor iemand anders binnenkort ook bestellen, misschien group-buy om de verzendkosten te drukken?
  7. Problemen met ratelende klepstoters zijn meestal over het hele toerenbereik en temperatuur te horen is mijn ervaring.
  8. Als je een ca18 reviseert ben je al gauw 1500 euro aan onderdelen kwijt, dan kan die 300 euro voor een mooie stille (en betrouwbare) kop er wel bij. Want tikkende klepstoters zorgen wel voor schade op de lange termijn
  9. Ik heb voor een revisieblokkie nieuwe klepstoters via deze site gekocht; http://www.golebysparts.com.au/parts/view/409/80/nissan-ca18/camtech-camshafts-performance-valve-springs-lifters/ca18de-and-ca18det-hydraulic-lifters3 Voorheen kocht ik originele stoters maar die zijn zoveel duurder geworden dat ik deze heb gekocht. Eerste verschil is de verpakking, OEM heeft een 4 voudige verpakking met flinterdunne wegwerp olie om de stoter heen. Deze zitten met z'n vieren in een doosje en zijn in doorzichtig plastic verpakt met nauwelijks olie. Ik had ze al na 6 dagen binnen via EMS, inclusief douane. Totale kosten waren 279 AUD per set, heb 2 sets besteld voor 80 AUD verzendkosten, kwam neer op 430 euro + 126 BTW/invoerrechten voor 2 sets. Omdat ik graag wilde weten hoe ze er van binnen uit zien heb ik de eerste de beste uit mekaar gehaald en vergeleken met een originele. Ze zijn 30.97mm dik, eigenlijk 0.005mm te dik maar prima voor een gebruikte kop. De oude gebruikte originele stoter was 30.96. Helpt dus ook nog een beetje met de oliedruk. Ze zijn praktisch een exacte kopie. Ik kon maar een paar duidelijke verschillen vinden. -Het schijfje met de 3 'hapjes' heeft 2 drain gaatjes, deze zijn bij de Goleby stoters aanzienlijk groter -Dit schijfje past ook veel losser op het contrahuisje wat erin ligt -Er is een duidelijker lasrandje te zien waar de stoter afgesloten is aan de onderkant Ze ogen van goede kwaliteit, degene die ik tot nu toe nagemeten heb zijn perfect rond. Binnenkort een setje monteren kijken of ze mooi stil zijn
  10. Thanks Kelvin ik heb het geld gister al ontvangen
  11. Er zijn wel professionele race/rally preparatie bedrijven in Nederland hoor, maar de meeste mensen zijn niet bereid om rond de 5000 euro voor een Motec met mapping te betalen. En sommige bedrijven nemen ook geen projecten aan, of ze willen het project vanaf het begin af aan doen of alleen de eindafstelling zonder al het gezeik.
  12. En jij nog steeds een flapdrol!

  13. En een homo ben je nog steeds!

×
×
  • Create New...