jordysx Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 ja dat is dan ook het probleem geweest bij mij en toen heeft hij op de terug weg van jap dag niet de turbo kapot gereden maar de zuiger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Eric Posted November 1, 2012 Admin Share Posted November 1, 2012 nou dan weet je dus nu wat er verkeerd gegaan is, je had die bougie niet terug moeten zetten maar 6 dezelfde erin moeten draaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jordysx Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Ja dan heb ik jammer genoeg een rotblok gekocht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s14luc Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Nee ergens kan je het blijkbaar niet volgen... Het lijkt er meer op dat het blok rot terecht is gekomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-WJ- Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Als je een bougie erin hebt gedraaid die hele andere eigenschappen heeft dan wat er in HOORT, kun je een hoop stuk maken. Als de bougie te heet blijft, kun je voorontsteking krijgen en kan je motor op 1 cilinder gaan detoneren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Zoals ik het lees zegt Jordy in zijn eerste post dat er al een verkeerde bougie in zat. Maar ik weet natuurlijk niet of hij de waarheid spreekt. De tekst is ook wel moeilijk te lezen van de eerste keer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jordysx Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Ja dat klopt heb het er een beetje vaag neer gezet maar patrick heeft het goed er zat inderdaad al een verkeerde bougie in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Flodder Posted November 7, 2012 Share Posted November 7, 2012 Het verhaal is heel simpel hoe komt un NGK 5 bougie in un RB 25 terecht!! Lijkt mij niet de correcte bougie..... Plus Jordy heeft na de inbouw van de rb wel precies 8 km gereden na het tankstation en terug na de loods Omdat de tank te vullen maar de snelheid is niet boven de 70km/h geweest Want met met 5cilinders en un dikke rook pluim en un hortend en stotend blok rijden is niet grappig En René was het niet zo dat ze motor wel mochten horen (stationair) maar niet mochten rijden En dat je un dikke porno motor had. Dat klopt wel maar alles is kapot te krijgen zelfs un dikke rb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JimmySX Posted November 7, 2012 Share Posted November 7, 2012 oke dan is de vraag aan René waarom mocht er niet gereden worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minimalrene Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 Het is heel simpel, Ik heb ten eerste nooit gezegd dat we niet konden rijden Want als ze het wilde had ik ook dat wel kunnen regelen. Maar dan had ik ff groene platen moeten halen, want zonder verzekering en met een geschorste auto rijden lijkt me niet verstandig. Als Jordy er niet om vraagt kan ik er ook niks aan doen, het is nu eenmaal zo dat ik wist dat het blok goed liep, en dus een proefrit in mijn ogen niet echt nodig was. Daarnaast is er inderdaad ooit een andere bougie ingezet, maar dit is door een garage gebeurt, en niet door mij. Als daar het probleem ontstaan is is dat natuurlijk erg vervelend, maar ik heb nooit iets van een probleem gemerkt, en alles liep zo als hoorde. Feit blijft dat het blok bij mij liep zoals het hoorde en altijd al gelopen had, en dat ik ook nog een nette oplossing mee wilde zoeken ondankt dat ik van mening bent dat als jij een goed lopend blok koopt, die je zelf met 2 man gecontroleerd hebt, ik dat niet eens hoef te doen. Als dat allemaal niet goed genoeg is, en ik overal de schuld van krijg, dan gaan wij er gewoon niet uitkomen. Het is gewoon erg vervelend allemaal, maar feit blijft dat je hier gewoon niet van garantie kunt spreken. Het blok liep goed, dat heb zowel ik als de kopende partij gezien. En ook al zat er heel misschien beginnende slijtage is de motor, dit heb zowel ik als de andere partij niet waargenomen. Ik had moeilijk de motor door een rontgenapparaat kunnen halen, om alle eventuele slijtage uit te sluiten, want dat is gewoon niet realistisch. Ik heb zelfs nog gezegd dat alle keuringen toegestaan waren, omdat ik er heilig van overtuigd was dat het een goed blok was. Dus als Jordy en zijn maat zekerheid hadden gewild hadden ze ook een compressie test kunnen doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minimalrene Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 En trouwens nog een vraagje aan jullie: Hoe verklaren jullie dat het blok bij mij netje op 6cilinders liep, zonder te roken enz. En dat hij vervolgens bij lullie hort en stoot, op 5cil loopt, en ook nog eens rookt. Jullie weten alles goed te verklaren, met jullie redeneringen, dus ik ben wel benieuwd! Beetje vreemd toch?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Eric Posted November 8, 2012 Admin Share Posted November 8, 2012 Ook al zat er 1 gekke bougie in, en je constateert dat, dan draai je het toch niet terug? Motorblokken verkopen is altijd onhandig, vandaag kan ie goed lopen en morgen stuk zijn. Dit stuk forum is ook niet echt bedoeld voor zulke discussies al is het voor de verkopende partij natuurlijk wel prettig dat er in het openbaar duidelijk gemaakt kan worden dat er naar oplossingen gezocht wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.