Jump to content
SXOC.NL Forum

UR-Zenki

Bezoeker
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About UR-Zenki

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

164 profile views
  1. Ikzelf heb nooit het gevoel gehad dat er een probleem was, verbruik is wel zeer hoog maar dat is normaal denk ik voor die wagens. Omdat ik nu niet door de keuring geraak heb ik de bougies nagezien en die zijn zwart dus krijgt effectief teveel brandstof. Ik heb de bougies en luchtfilter bij aankoop veranderd en toen waren ze alleszins niet zwart. En geeft een defecte lambda sonde normaal geen storing waardoor lampje brandt ? Ik zal het toch alvast maandag eens nazien.
  2. Beste Silvia liefhebbers, Wie o wie kan me helpen ? Ik heb een volledige originele s14 die niet door de keuring geraakt door veel te hoge CO waarden... Heb 9% CO terwijl maximum toegelaten 3% is in België... Ik doe alle werken zelf aan m'n auto maar nu zit ik echt vast Bougies staan zwart dus draait veel te rijk.. Motor draait goed dus denk niet dat er problemen zijn met de injectoren... Ik heb ooit de EGR verwijderd maar ben toen nog gekeurd geraakt het jaar erna dus volgens mij kan dat ook het probleem niet zijn. De luchtmassameter heb ik met voltmeter uitgemeten en waarde zit netjes in het bereik en stijgt ook lineair bij belasting. Kan iemand me helpen ? Of kent iemand een specialist die ervaring heeft in soortgelijke problemen. Zou het enorm appreciëren, ik zit vast en wil ook niet naar de Nissan garage gaan want ik heb meestal wantrouwen bij garages daarom dat ik alles zelf doe maar nu zit ik echt vast. Ik heb ook niet de nodige apparatuur om sensoren uit te meten en dergelijke. Ik ben gerust bereid om naar Nederland te komen ofzo maar ben echt op zoek naar iemand met de nodige kennis. Mvg Mathieu
  3. Dag, Voor de 2de keer afgekeurd met mn s14 voor te hoog co2 percentage... auto is 100% origineel. Waarde dubbel zo hoog als toegelaten... lamda komt ook niet hoger dan 0,8 Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Motor draait alleszins te rijk, bougies waren zwart. Luchtfilter is ook vernieuwd. mvg Mathieu
  4. Ja klopt; je zou me er een groot plezier mee kunnen doen.
  5. Thx ! Het kleur is inderdaad iets speciaal. Toen ik hem op de foto's zag op de advertentie vond ik het eerst niet mooi zelfs maar toen ik ging kijken was ik verliefd
  6. @Chino4Real bedankt voor de info ! jammer dat ze niet op stock zijn op driftworks; ik vraag even de levertermijn op De beloofde foto's de s13 http://imgur.com/kMCal3C http://imgur.com/e6G5B3V de S14 http://imgur.com/BGMUySY http://imgur.com/6tpsbei http://imgur.com/BfzEduV
  7. Hoe kan ik foto's uploaden ?
  8. Beste leden, Ik ken dit forum al een 5-tal jaar en heb al veel goede info gevonden hier. Meestal heb ik het antwoord op problemen kunnen vinden. Maar misschien mezelf zelf eens voorstellen: Ik ben Mathieu, 26 jaar, kom uit België (West-Vlaanderen) en trotse eigenaar van een S14 Zenki 1995. Deze heb ik in 2013 voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken van een echte liefhebber. Hij is volledig origineel op uitzondering van de 350Z velgen en de uitlaatdemper. Het is reeds mn 2de SX, ik heb nog een S13 van 1989 gehad, deze heb ik verkocht omdat er teveel problemen bleven opduiken en het was meer werken dan rijden. Nu heb ik meer geluk met mn S14, de problemen die ik had waren van een klein kaliber: Na 3dagen rijden de pech van een gescheurd uitlaatspruitstuk Een remtang vanachter die bleef zitten En nu een klein lekje in de water-toevoerleiding van de turbo. Nu heb ik een vraagje: ik zou graag die leiding vervangen door een flexibele wegens gemak van demonteren en de prijs. Kan iemand me aanraden waar ik deze best zo snel mogelijk kan vinden voor een goede prijs? (ik had iets gelezen van Turbohenkie ?) Op de zite van driftworks en ebay vindt ik ze ook maar ik kan niet zolang wachten.... Mvg Mathieu PS: Foto's volgen zo snel mogelijk
×
×
  • Create New...