Jump to content
SXOC.NL Forum

Neidjel

Bezoeker
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Neidjel last won the day on November 18 2018

Neidjel had the most liked content!

Community Reputation

19 Good

About Neidjel

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 08/16/1994

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Neidjel

    Nigel s14

    Ik was helemaal vergeten te reageren nadat ik het opgezocht had.. Ik kon er geen nummer meer op vinden maar ik had m via eBay uit Amerika en de advertentie zegt 6384569F00.. Ik denk overigens niet dat het een OEM Nissan onderdeel was, wel het Nissan part number. Hoe dan ook, ik zal een betere oplossing moeten vinden want als ze maar stuk blijven gaan schiet het niet op. De intercooler pijp zit in de weg om de modderkuip op de juiste manier vast te maken dus dat helpt ook niet mee.
  2. Neidjel

    Nigel s14

    Maar weer eens een update. Alvast excuses voor het aantal foto's, ik kan niet zo goed kiezen.. Een paar weken geleden was ik een dagje met de S14 naar Frankfurt. De heenweg via de autobahn gegaan. Op 'n gegeven moment rook ik iets wat ik zo snel niet herkende maar de auto deed niet raar en ik zag verder niks dus ik ging er vanuit dat het van buiten kwam. Lekker doorgereden, auto deed het prima. 230 aangetikt waar dat mocht en ook een stukje met een paar BMWs constant +/- 200 gereden, ging allemaal lekker, niks te klagen over de motor en de schroefset is ook comfortabel zat voor deze ritten. Na een bezoek aan Klassikstadt wil ik de auto verzetten om wat foto's te maken, valt me ineens op dat er iets niet helemaal goed was gegaan... De wielkuip is waarschijnlijk met de hoge snelheden tegen mijn band aan gekomen.. Ik heb er daar geen foto's van gemaakt maar eenmaal thuis zag hij er zo uit: Dus dat was geen succes. Nu kan ik weer een nieuwe gaan zoeken en dan moet ik alsnog een betere manier vinden om 'm vast te maken. De dag in Frankfurt zelf was overigens wel leuk en ik heb er een paar foto's van die het delen wel waard zijn: Net toen ik wilde gaan zag ik nog een leuke auto op de parkeerplaats staan dus daar ook maar even snel foto's van gemaakt. Op de terugweg via de Eifel gegaan omdat de wegen daar toch echt leuker zijn dan de autobahn. Ook daar deed de S14 het prima. Op de autobahn naar de Eifel toe 253 (volgens GPS) aangetikt en dat is voor mij toch best wel snel. In de Eifel zelf kon ik pas echt van de auto genieten. Wat rijdt dat leuk zeg. Wel erg oncomfortabel op sommige slecht onderhouden wegen maar dat is maar zo, met ritten zoals deze ben ik toch even heel erg blij met de S14. Omdat er toch altijd weer een negatief puntje aan mijn posts moet zitten; inmiddels is mijn radio gestopt met geluid geven. Het schermpje gaat nog aan en de Bluetooth verbinding werkt ook, maar er komt geen geluid uit de speakers. Ik heb hier verder alleen geen verstand van dus ook dat moet weer opgelost worden.
  3. Graag de laatste post mee kopiëren!  Arnhem - Weiqun - s14a - Marc - S13 - - - - - - Breukelen Shell A2 - Nigel - S14 - - - - - - - Haarlem - - - - - - 
  4. 1. Weiqun - s14a 2. Neidjel - s14 3. 4. 5. 6. 7. 8 9. 10.
  5. Merk: Nissan Skyline R34 GTT Steek: 5x114,3 Inch: 17" Breedte: 7,5J Offset: +40, met spacers +25f +20r Band: 235/45r17 Fenders: stock-ish Foto 1 Foto 2 Opmerking: zonder spacers raakte de banden aan de voorkant tijdens het rijden de veer van de BC coilovers.
  6. Neidjel

    Het klus topic

    Zo die is wel echt heel erg dik geworden. Persoonlijk vind ik de rijhoogte ook echt heel goed staan. Nu krijg ik toch ook wel zin om een ander setje wielen en een kleurtje uit te gaan zoeken.
  7. 1. Weiqun - S14a2. Bram - S14a3. Jens - S134. Michael - Stagea5. Sven R34 sedan6. Dennis - S14a7. Levi - S138. Marvin (DE ) - S139. Marvin gf (DE ) - Miata10. Elisa - S14a11. Louis - S14a12. Wesley - S1313. Stef - S1414. Marc - S1315. Maku - S1416. Gien - S1417. Thom - S14a18. Laurens - S13 (mits nog niet verkocht)19. Flip - s14a20. Danny - s1321. Robin groenen S1322. Mick - PS1323. Jelle - S14a24. Robin - s1325. Mick - S1326. Roy - S14a27. Mike - s1428. Sidney - mx5 mk129. Ronny - R34 4 Deurs30. Nigel - S1431.32.33.34.35
  8. Neidjel

    Nigel s14

    Met het monteren van de coilovers aan de voorkant was er erg weinig ruimte over tussen de band en de veer. Een paar dagen later bleek dat de band de veer tijdens het rijden licht geraakt had dus inmiddels spacers gekocht en gemonteerd. +15mm voor, +20mm achter. Geen goede foto's maar toch:
  9. Neidjel

    Nigel s14

    Nee dat weet ik niet. Ik heb nog naar de oude veren gekeken maar ik zie er zo niks op staan. Ik had de achterkant een week eerder vervangen en ik merkte meteen dat het probleem met de klap die ik kreeg bij kuilen en drempels enzo weg was dus ik ga er toch vanuit dat de demper stuk was ofzo, en met het vervangen van de voorkant werd alles een stukje comfortabeler. Conclusies: - schokdemper was inderdaad waarschijnlijk stuk - oude veren waren stugger, het rijdt nu comfortabeler - er valt nu meer in te stellen dus het is ook nog een 'upgrade'. Ik ben tevreden. En een foto omdat foto's altijd beter zijn Nog steeds een monster truck. En zo blijft het ook.
  10. Neidjel

    Nigel s14

    Ik ben nogal eigenwijs en als ik denk dat er coilover onder zo'n auto horen, ga ik daar ook voor. Dus inmiddels zitten er BC racing BR coilovers onder de s14. De springrates zijn 6kg/mm voor en 5kg/mm achter. Het is stugger dan de daily natuurlijk maar ik ben zeker niet ontevreden. Het is ook een hele verbetering ten opzichte van wat er onder zat. Nu nog even uit laten lijnen en dan kan ik hopelijk wat meer van de auto genieten. De ruitenwisser achter werkt inmiddels ook alweer en de wielkuip zit er weer in dus het gaat de goede kant op.
  11. Neidjel

    Nigel s14

    De ruitenwissermotor had ik net als de kachelweerstand en de wielkuip inmiddels al gekocht. De kachelweerstand heb ik vandaag vervangen en deze werkt weer prima. De ruitenwisser ben ik gisteren een tijd mee bezig geweest maar de 'grote' bout aan de bovenkant onder de ruitenwisser arm krijg ik zo niet los. Daar ga ik binnenkort weer mee verder. Dan hoop ik ook de clipjes voor de wielkuip binnen te hebben zodat die ook weer mooi op z'n plek komt. Dan is het enkel nog de schroefset waar ik voor zover ik nu weet problemen mee heb, dus ik heb besloten om volgende maand maar een nieuwe set te bestellen om hopelijk van het 'gezeik' af te zijn. Het gaat 90% zeker een BC Racing BR set worden. Ik zag alleen dat ze vaak 8/6 kg/mm veren hebben maar er ook een optie is voor 6/5, 6/4 of 5/4. Iemand enig idee wat een beetje een goede springrate is voor een straatauto waar af en toe 'sportief' mee gereden wordt? Hij hoeft echt niet super zacht te zijn maar ik ben van plan om in de zomer een road trip met de s14 te doen dus een beetje comfort is misschien wel prettig. Ik weet niet of het comfort heel veel zal verschillen met deze springrates aangezien de demping natuurlijk ook instelbaar zal zijn.. En ik weet dat de auto met een nieuwe schroefset uitgelijnd moet worden. Kan dit bij elke 'bandenboer om de hoek' die beweert uit te kunnen lijnen of is het toch beter om voor zoiets een meer gespecialiseerd persoon te zoeken? En zo ja, heeft iemand suggesties in de omgeving van Eindhoven/Reusel? Iets verder mag eventueel ook als het de moeite waard is.
  12. Neidjel

    Nigel s14

    De s14 heeft vandaag een dagje bij de garage van mijn oom doorgebracht. Een paar puntjes zijn opgelost, de koplampen schijnen weer vooruit ipv recht naar beneden, de sigaretten aansteker werkt weer en ik heb een nieuwe radio en de speakers zijn weer aangesloten. Een van de vorige eigenaren had echt een puinhoop gemaakt van de bedrading van de speakers. Waarschijnlijk heeft de auto andere speakers gehad en bij het verkopen zijn er deze ingestopt maar ze waren niet eens aangesloten. Verder moet ik nu opzoek naar een motor voor de ruitenwisser achter. Ik zag er een paar op Ebay maar die zijn allemaal voor een S14a volgens de advertenties. Is die het zelfde als van een s14? Ook heb ik nog een kachelweerstand nodig, die is ook stuk. De zijruiten vallen blijkbaar niet echt beter af te stellen, dus ik doe maar gewoon voorzichtig met het wassen, in de regen blijft het vooralsnog gelukkig droog binnen. Zo achteraf weet ik toch niet 100% zeker of ik wel echt blij met de auto ben want er zijn toch verschillende dingen niet echt op een top manier opgelost. Maar ja, ik moet het nu maar beter (laten) maken.
  13. Neidjel

    Nigel s14

    Oh het gaat om de ruiten van de deuren. Die zitten niet gekit lijkt me.
×
×
  • Create New...