Jump to content
SXOC.NL Forum

Neidjel

Bezoeker
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Neidjel last won the day on November 18 2018

Neidjel had the most liked content!

Community Reputation

21 Excellent

About Neidjel

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 08/16/1994

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Neidjel

    Nigel s14

    Behalve dat de auto smerig was, viel het gelukkig redelijk mee. Enkel de lip had een extra kras en schaafplek, en de decat was gescheurd. De decat is tijdelijk gelast en binnenkort komt er een compleet nieuwe uitlaat met kat op de auto. Dit wilde ik eigenlijk in de winter laten doen maar omdat de decat nu toch stuk was en de pakkingen vervangen moeten worden heb ik besloten om de uitlaat maar wat eerder te laten komen. De uitlaat wordt door Luc op maat gemaakt met een 200cel kat en overal Vbands in plaats van flenzen. De afgebroken bouten en een paar tapeinden in het blok zijn inmiddels vervangen, er zit alleen een scheur in het uitlaathuis van de turbo dus daar moet een keer een andere voor komen. Ik weet alleen nog niet precies wat ik wil en wat de mogelijkheden zijn.
  2. 1. Weiqun - s14a 2. Nigel - s14 (Als ie het dan weer doet) 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15
  3. Neidjel

    Nigel s14

    Ik heb een paar foto's gemaakt maar ik had helaas maar 10 minuten voor onvriendelijke Italiaan de zaak zou sluiten en ik moest al mijn bagage nog overladen naar de huurauto. Ik ben benieuwd...
  4. Neidjel

    Nigel s14

    Helaas, de laatste keer dat ik m zag stond ie gewoon buiten, veel te dicht bij een muur en andere auto's. Ik weet alleen niet of dat ze 'm daar laten staan tot transport, of dat ie eerst naar een centrale plek toe gaat. Ze wachten inderdaad tot ze een vrachtwagen vol hebben. De Volvo was enkel om mijn vakantie af te maken. Die is dus inmiddels alweer ingeleverd.
  5. Neidjel

    Nigel s14

    Ik ben inmiddels weer thuis, nu de S14 nog. Deze staat nog in Italië op transport te wachten. Omdat ik met een roadtrip bezig was en ik maar beperkt tijd had is samen met de ANWB besloten dat de S14 niet in Italië gerepareerd zou worden. Nu is het als het goed is nog maximaal 3 weken wachten tot ik de s14 weer zie. En dan is het nog afvragen in welke staat...
  6. Neidjel

    Nigel s14

    En toen was ie stuk. Afgelopen week ging ik met de s14 op vakantie. De bedoeling was een roadtrip door de Alpen. Via Duitsland naar Oostenrijk gegaan, op de autobahn vrijdagavond hoorde ik dat er iets niet goed zat. De 'symptonen' even besproken en het leek op een kapotte pakking achter de turbo. Er werd mij verteld dat ik door kon rijden en de auto deed het ook nog prima dus ik ging verder, garages waren al gesloten dus tot maandag moest ie het nog volhouden. Zaterdag twee bergpassen gereden waaronder de Großglockner, wat is dat toch mooi en leuk zeg in zo'n s14, ookal heb ik me goed ingehouden met de pakking in m'n gedachten. Gisterochtend via de 'Plöckenpass' (?) Italië binnen gereden en toen ging het toen ik net aan de afdaling begon ineens over van lekke pakking naar open header geluid. Dat is niet goed natuurlijk. Geen bereik op de berg dus in z'n vrij naar beneden gerold, en dat was nog wel een stukje, maar zo snel mogelijk parkeerplaats gezocht en toen zag ik onder de motorkap dat de turbo compleet los was gekomen van het spruitstuk. Het was dus niet de pakking achter de turbo maar die ervoor. Ik zag sowieso minimaal één gebroken bout dus anwb gebeld, auto afgesleept, en ik met m'n halve bagage (rest zit nog in de auto) alleen zonder vervoer in een Italiaans stadje. Top. En nu maar wachten wat de reparatie gaat kosten en of ik met de s14 de roadtrip kan vervolgen of dat deze naar huis gebracht wordt en ik met een huurauto verder kan.
  7. Af en toe een beetje
  8. Neidjel

    Nigel s14

    Het zijn step lips, geen flat lips, dat is niet wat ik bedoelde. Dit is het verschil wat ik bedoel: De Hasemis hebben een dikke platte opstaande rand. De meeste lips hebben een rand zoals deze. Over de randen die je zo kan bestellen bij onderandere driftworks, helaas zijn dit nooit de randen die ik nodig heb. Nooit 30 boutgaten bij 17"
  9. Neidjel

    Nigel s14

    Klopt, deze velgen hebben alleen een ander type rand (ze noemen het een soft lip. De dikke rand waar de band tegen komt, normaal is dit een heel dun randje ofzo) en die kunnen ze bijna nergens maken blijkbaar. Custom Car Alloy, het bedrijfje waar ik ze wilde bestellen, heeft alleen een leverancier in Azië die de juiste rand kan leveren. Nu blijken ze echter problemen met deze leverancier te hebben dus is er vooralsnog toch nog niets besteld... Ook m'n radio doet het inmiddels weer niet meer dus ik blijf bezig...
  10. Neidjel

    Nigel s14

    Ik zal nog maar eens iets posten hier. Paar weken geleden naar de Nurburgring geweest om velgen op te halen die ik via internet gekocht had. Onderweg brak een of andere vork achter m'n koppelingspedaal af. Gelukkig kon ik er nog wel mee verder rijden, alleen was het af en toe lastig om in een versnelling te komen. inmiddels is deze gelast en koppelt ie weer zoals het hoort. Een paar dagen later kwam ik er thuis achter dat een van de 'nieuwe' velgen over de rand gescheurd is. Inmiddels naar wat velg reparatie bedrijven geweest en die rand is volgens hun niet te redden. Te veel materiaal is er afgedraaid met het repareren van stoeprandschade. Een lasser in de buurt vond dat hij het wel kon, resultaat is niet bepaald wat ik op zo'n auto zou zetten dus ik doe hier verder niks mee, al was het het proberen waard. Het zijn 3-delige velgen, dus de randen zijn te vervangen. Ze zijn alleen wel gelast waardoor ze in feite nu 2-delig zijn maar ze kunnen alsnog los gehaald worden. Kost alleen iets meer werk. Inmiddels zijn de nieuwe randen besteld, het gaat alleen zo'n 5 maanden duren voordat ze binnen zijn. Vorige week heb ik de goede velgen voorzien van tweedehands bandjes om alles te passen. Ik was eerst wat bezorgd om hoe weinig ruimte er is tussen band en schroefset maar met wat rijden lijkt dit toch allemaal goed te gaan. De auto moet wel echt een paar cm naar beneden als de velgen er straks definitief op komen. Een paar moeren van m'n spacers zijn nu rond dus tijdelijk even de nieuwe wielen aan de voorkant er op. Ziet er niet uit maar ik kan nog rijden. Toen afgelopen week APK, afkeur op CO uitstoot bij verhoogd toerental, en de koplampen zijn niet te stellen omdat het binnenwerk blijkbaar stuk is. Dat is nu de volgende horde, een maandje zonder dat er iets tegen zit met de s14 zit er vooralsnog nog steeds niet in. De radio doet het inmiddels wel weer, dat is al iets.
  11. Neidjel

    Nigel s14

    Ik was helemaal vergeten te reageren nadat ik het opgezocht had.. Ik kon er geen nummer meer op vinden maar ik had m via eBay uit Amerika en de advertentie zegt 6384569F00.. Ik denk overigens niet dat het een OEM Nissan onderdeel was, wel het Nissan part number. Hoe dan ook, ik zal een betere oplossing moeten vinden want als ze maar stuk blijven gaan schiet het niet op. De intercooler pijp zit in de weg om de modderkuip op de juiste manier vast te maken dus dat helpt ook niet mee.
  12. Neidjel

    Nigel s14

    Maar weer eens een update. Alvast excuses voor het aantal foto's, ik kan niet zo goed kiezen.. Een paar weken geleden was ik een dagje met de S14 naar Frankfurt. De heenweg via de autobahn gegaan. Op 'n gegeven moment rook ik iets wat ik zo snel niet herkende maar de auto deed niet raar en ik zag verder niks dus ik ging er vanuit dat het van buiten kwam. Lekker doorgereden, auto deed het prima. 230 aangetikt waar dat mocht en ook een stukje met een paar BMWs constant +/- 200 gereden, ging allemaal lekker, niks te klagen over de motor en de schroefset is ook comfortabel zat voor deze ritten. Na een bezoek aan Klassikstadt wil ik de auto verzetten om wat foto's te maken, valt me ineens op dat er iets niet helemaal goed was gegaan... De wielkuip is waarschijnlijk met de hoge snelheden tegen mijn band aan gekomen.. Ik heb er daar geen foto's van gemaakt maar eenmaal thuis zag hij er zo uit: Dus dat was geen succes. Nu kan ik weer een nieuwe gaan zoeken en dan moet ik alsnog een betere manier vinden om 'm vast te maken. De dag in Frankfurt zelf was overigens wel leuk en ik heb er een paar foto's van die het delen wel waard zijn: Net toen ik wilde gaan zag ik nog een leuke auto op de parkeerplaats staan dus daar ook maar even snel foto's van gemaakt. Op de terugweg via de Eifel gegaan omdat de wegen daar toch echt leuker zijn dan de autobahn. Ook daar deed de S14 het prima. Op de autobahn naar de Eifel toe 253 (volgens GPS) aangetikt en dat is voor mij toch best wel snel. In de Eifel zelf kon ik pas echt van de auto genieten. Wat rijdt dat leuk zeg. Wel erg oncomfortabel op sommige slecht onderhouden wegen maar dat is maar zo, met ritten zoals deze ben ik toch even heel erg blij met de S14. Omdat er toch altijd weer een negatief puntje aan mijn posts moet zitten; inmiddels is mijn radio gestopt met geluid geven. Het schermpje gaat nog aan en de Bluetooth verbinding werkt ook, maar er komt geen geluid uit de speakers. Ik heb hier verder alleen geen verstand van dus ook dat moet weer opgelost worden.
  13. Graag de laatste post mee kopiëren!  Arnhem - Weiqun - s14a - Marc - S13 - - - - - - Breukelen Shell A2 - Nigel - S14 - - - - - - - Haarlem - - - - - - 
  14. 1. Weiqun - s14a 2. Neidjel - s14 3. 4. 5. 6. 7. 8 9. 10.
×
×
  • Create New...