Jump to content
SXOC.NL Forum

Neidjel

Bezoeker
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Neidjel last won the day on November 18 2018

Neidjel had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

About Neidjel

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 08/16/1994

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Af en toe een beetje
  2. Neidjel

    Nigel s14

    Het zijn step lips, geen flat lips, dat is niet wat ik bedoelde. Dit is het verschil wat ik bedoel: De Hasemis hebben een dikke platte opstaande rand. De meeste lips hebben een rand zoals deze. Over de randen die je zo kan bestellen bij onderandere driftworks, helaas zijn dit nooit de randen die ik nodig heb. Nooit 30 boutgaten bij 17"
  3. Neidjel

    Nigel s14

    Klopt, deze velgen hebben alleen een ander type rand (ze noemen het een soft lip. De dikke rand waar de band tegen komt, normaal is dit een heel dun randje ofzo) en die kunnen ze bijna nergens maken blijkbaar. Custom Car Alloy, het bedrijfje waar ik ze wilde bestellen, heeft alleen een leverancier in Azië die de juiste rand kan leveren. Nu blijken ze echter problemen met deze leverancier te hebben dus is er vooralsnog toch nog niets besteld... Ook m'n radio doet het inmiddels weer niet meer dus ik blijf bezig...
  4. Neidjel

    Nigel s14

    Ik zal nog maar eens iets posten hier. Paar weken geleden naar de Nurburgring geweest om velgen op te halen die ik via internet gekocht had. Onderweg brak een of andere vork achter m'n koppelingspedaal af. Gelukkig kon ik er nog wel mee verder rijden, alleen was het af en toe lastig om in een versnelling te komen. inmiddels is deze gelast en koppelt ie weer zoals het hoort. Een paar dagen later kwam ik er thuis achter dat een van de 'nieuwe' velgen over de rand gescheurd is. Inmiddels naar wat velg reparatie bedrijven geweest en die rand is volgens hun niet te redden. Te veel materiaal is er afgedraaid met het repareren van stoeprandschade. Een lasser in de buurt vond dat hij het wel kon, resultaat is niet bepaald wat ik op zo'n auto zou zetten dus ik doe hier verder niks mee, al was het het proberen waard. Het zijn 3-delige velgen, dus de randen zijn te vervangen. Ze zijn alleen wel gelast waardoor ze in feite nu 2-delig zijn maar ze kunnen alsnog los gehaald worden. Kost alleen iets meer werk. Inmiddels zijn de nieuwe randen besteld, het gaat alleen zo'n 5 maanden duren voordat ze binnen zijn. Vorige week heb ik de goede velgen voorzien van tweedehands bandjes om alles te passen. Ik was eerst wat bezorgd om hoe weinig ruimte er is tussen band en schroefset maar met wat rijden lijkt dit toch allemaal goed te gaan. De auto moet wel echt een paar cm naar beneden als de velgen er straks definitief op komen. Een paar moeren van m'n spacers zijn nu rond dus tijdelijk even de nieuwe wielen aan de voorkant er op. Ziet er niet uit maar ik kan nog rijden. Toen afgelopen week APK, afkeur op CO uitstoot bij verhoogd toerental, en de koplampen zijn niet te stellen omdat het binnenwerk blijkbaar stuk is. Dat is nu de volgende horde, een maandje zonder dat er iets tegen zit met de s14 zit er vooralsnog nog steeds niet in. De radio doet het inmiddels wel weer, dat is al iets.
  5. Neidjel

    Nigel s14

    Ik was helemaal vergeten te reageren nadat ik het opgezocht had.. Ik kon er geen nummer meer op vinden maar ik had m via eBay uit Amerika en de advertentie zegt 6384569F00.. Ik denk overigens niet dat het een OEM Nissan onderdeel was, wel het Nissan part number. Hoe dan ook, ik zal een betere oplossing moeten vinden want als ze maar stuk blijven gaan schiet het niet op. De intercooler pijp zit in de weg om de modderkuip op de juiste manier vast te maken dus dat helpt ook niet mee.
  6. Neidjel

    Nigel s14

    Maar weer eens een update. Alvast excuses voor het aantal foto's, ik kan niet zo goed kiezen.. Een paar weken geleden was ik een dagje met de S14 naar Frankfurt. De heenweg via de autobahn gegaan. Op 'n gegeven moment rook ik iets wat ik zo snel niet herkende maar de auto deed niet raar en ik zag verder niks dus ik ging er vanuit dat het van buiten kwam. Lekker doorgereden, auto deed het prima. 230 aangetikt waar dat mocht en ook een stukje met een paar BMWs constant +/- 200 gereden, ging allemaal lekker, niks te klagen over de motor en de schroefset is ook comfortabel zat voor deze ritten. Na een bezoek aan Klassikstadt wil ik de auto verzetten om wat foto's te maken, valt me ineens op dat er iets niet helemaal goed was gegaan... De wielkuip is waarschijnlijk met de hoge snelheden tegen mijn band aan gekomen.. Ik heb er daar geen foto's van gemaakt maar eenmaal thuis zag hij er zo uit: Dus dat was geen succes. Nu kan ik weer een nieuwe gaan zoeken en dan moet ik alsnog een betere manier vinden om 'm vast te maken. De dag in Frankfurt zelf was overigens wel leuk en ik heb er een paar foto's van die het delen wel waard zijn: Net toen ik wilde gaan zag ik nog een leuke auto op de parkeerplaats staan dus daar ook maar even snel foto's van gemaakt. Op de terugweg via de Eifel gegaan omdat de wegen daar toch echt leuker zijn dan de autobahn. Ook daar deed de S14 het prima. Op de autobahn naar de Eifel toe 253 (volgens GPS) aangetikt en dat is voor mij toch best wel snel. In de Eifel zelf kon ik pas echt van de auto genieten. Wat rijdt dat leuk zeg. Wel erg oncomfortabel op sommige slecht onderhouden wegen maar dat is maar zo, met ritten zoals deze ben ik toch even heel erg blij met de S14. Omdat er toch altijd weer een negatief puntje aan mijn posts moet zitten; inmiddels is mijn radio gestopt met geluid geven. Het schermpje gaat nog aan en de Bluetooth verbinding werkt ook, maar er komt geen geluid uit de speakers. Ik heb hier verder alleen geen verstand van dus ook dat moet weer opgelost worden.
  7. Graag de laatste post mee kopiëren!  Arnhem - Weiqun - s14a - Marc - S13 - - - - - - Breukelen Shell A2 - Nigel - S14 - - - - - - - Haarlem - - - - - - 
  8. 1. Weiqun - s14a 2. Neidjel - s14 3. 4. 5. 6. 7. 8 9. 10.
  9. Merk: Nissan Skyline R34 GTT Steek: 5x114,3 Inch: 17" Breedte: 7,5J Offset: +40, met spacers +25f +20r Band: 235/45r17 Fenders: stock-ish Foto 1 Foto 2 Opmerking: zonder spacers raakte de banden aan de voorkant tijdens het rijden de veer van de BC coilovers.
  10. Neidjel

    Het klus topic

    Zo die is wel echt heel erg dik geworden. Persoonlijk vind ik de rijhoogte ook echt heel goed staan. Nu krijg ik toch ook wel zin om een ander setje wielen en een kleurtje uit te gaan zoeken.
  11. 1. Weiqun - S14a2. Bram - S14a3. Jens - S134. Michael - Stagea5. Sven R34 sedan6. Dennis - S14a7. Levi - S138. Marvin (DE ) - S139. Marvin gf (DE ) - Miata10. Elisa - S14a11. Louis - S14a12. Wesley - S1313. Stef - S1414. Marc - S1315. Maku - S1416. Gien - S1417. Thom - S14a18. Laurens - S13 (mits nog niet verkocht)19. Flip - s14a20. Danny - s1321. Robin groenen S1322. Mick - PS1323. Jelle - S14a24. Robin - s1325. Mick - S1326. Roy - S14a27. Mike - s1428. Sidney - mx5 mk129. Ronny - R34 4 Deurs30. Nigel - S1431.32.33.34.35
  12. Neidjel

    Nigel s14

    Met het monteren van de coilovers aan de voorkant was er erg weinig ruimte over tussen de band en de veer. Een paar dagen later bleek dat de band de veer tijdens het rijden licht geraakt had dus inmiddels spacers gekocht en gemonteerd. +15mm voor, +20mm achter. Geen goede foto's maar toch:
  13. Neidjel

    Nigel s14

    Nee dat weet ik niet. Ik heb nog naar de oude veren gekeken maar ik zie er zo niks op staan. Ik had de achterkant een week eerder vervangen en ik merkte meteen dat het probleem met de klap die ik kreeg bij kuilen en drempels enzo weg was dus ik ga er toch vanuit dat de demper stuk was ofzo, en met het vervangen van de voorkant werd alles een stukje comfortabeler. Conclusies: - schokdemper was inderdaad waarschijnlijk stuk - oude veren waren stugger, het rijdt nu comfortabeler - er valt nu meer in te stellen dus het is ook nog een 'upgrade'. Ik ben tevreden. En een foto omdat foto's altijd beter zijn Nog steeds een monster truck. En zo blijft het ook.
  14. Neidjel

    Nigel s14

    Ik ben nogal eigenwijs en als ik denk dat er coilover onder zo'n auto horen, ga ik daar ook voor. Dus inmiddels zitten er BC racing BR coilovers onder de s14. De springrates zijn 6kg/mm voor en 5kg/mm achter. Het is stugger dan de daily natuurlijk maar ik ben zeker niet ontevreden. Het is ook een hele verbetering ten opzichte van wat er onder zat. Nu nog even uit laten lijnen en dan kan ik hopelijk wat meer van de auto genieten. De ruitenwisser achter werkt inmiddels ook alweer en de wielkuip zit er weer in dus het gaat de goede kant op.
×
×
  • Create New...