Jump to content
SXOC.NL Forum

Tomas

Bezoeker
  • Content Count

    2,175
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

6 Followers

About Tomas

  • Rank
    Very Important Prutser
  • Birthday 05/15/1976
  1. Niet vandaag gekocht maar sinds gisteren op platen: Zware Gustaaf
  2. Zo ziet het eruit na een jaar in weer en wind. Behandeld met stalen borstel op boormachine, rustyco gel, POR15 roestbestendige verf erover Dat wit/grijs is vuil en zand. Volgend stuk is enkel behandeld met POR15 rechtstreeks over de roest en heeft ook een jaar buitengehangen En dit stuk is geschuurd met de staalborstel en dan beschilderd met por15 en hangt al een jaar in mijn garage Je mag denken wat je wil maar de combinatie rustyco en por15 geeft toch resultaat. In tegenstelling tot de meer populaire "wondermiddeltjes".
  3. Maar van schuren word je moe.
  4. Zoals ze het tonen in het filmpje is het prima voor vliegroest. Ergere roest vraagt toch wat meer werk. Losse roest zoveel mogelijk verwijderen met staalborstel oid, instrijken met gel, plastiekfolie erover tegen het uitdrogen en een nachtje laten trekken. Dag erna folie verwijderen, resterende gel afspoelen met water en indien nodig herhalen. Het is een soort beits en werkt echt wel met het nodige geduld, verwacht niet dat de roest met één beurtje weg is. Ik heb er daarna zinkspray opgespoten en dan geschilderd met POR15 roestbestendige verf. Dit heeft zo een gans jaar buitengestaan en nog steeds niks van roest te vinden. De por15 kan overschilderd worden met por15 primer en daar kan elke soort lak over. De por15 roestbestendige lak is niet UV-bestendig, dus niet bloot laten op delen waar direct zonlicht aan komt. Het wordt mat en gaat af, lijkt een beetje op koolstof. Delen die niet aan direct zonlicht worden blootgesteld blijven glanzend. Ook getest met een stukje dat al een jaar in mijn garage ligt.
  5. Tomas

    [CA18DET] 4 draads LMM?

    Je hebt nergens geen luchtlek? Al een ecu check gedaan op foutcodes? Timing staat goed/verspringt niet? Benzinedruk, bougies, coilpacks, gasklep, koudstartklep,....
  6. Tomas

    [CA18DET] 4 draads LMM?

    De ecu die je liggen hebt zijn alle drie hetzelfde, 39F00 dus lambda, manueel en LHD, maar dat laatste zou niks mogen uitmaken. Aangezien je lambda wel werkt denk ik dat het probleem eerder ligt aan conflict vanwege de afm met stelschroef. Probeer eens zonder de groen/gele draad aan de afm. Deze geeft namelijk het mengsel signaal aan de ecu. Je kan ook een non lambda ecu proberen en de lambda afkoppelen.
  7. Tomas

    [CA18DET] 4 draads LMM?

    Code zou 23710-44F10 moeten zijn. Dit is non lambda, rhd en automaat. Via sxoc.com : http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?132359-Which-ECU-model-is-this&p=1387381&viewfull=1#post1387381
  8. Tomas

    [CA18DET] 4 draads LMM?

    4-dradige afm stekker is iig AFM met stelschroef. Welke ecu heb je erin zitten momenteel? Uit de codes kan je afleiden of hij voorzien is op lambda of niet. Wat betreft je kabelboom, je kan eens kijken hoe de draden van de lambdastekker lopen. Standaard vertrekken er twee naar de ecu en ééntje naar de acc valve; kleuren moet ik je schuldig blijven, da's te lang geleden.
  9. Tomas

    PM's beantwoorden

    allemaal de schuld van facebook
  10. Tomas

    nieuwe dorpels?

    mmmm, eens gaan horen dan
  11. Tomas

    nieuwe dorpels?

    Ik heb me aangegeven voor deze Mijn link Heb geen gerief (en zin) om zoiets zelf te plooien.
  12. Tomas

    Het klus topic

    beetje roest blootgemaakt
×
×
  • Create New...