Jump to content
SXOC.NL Forum

Aernoudt

Bezoeker
  • Content Count

    388
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

About Aernoudt

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 06/24/1969
  1. Weg = pech prijs: 195 euro voor mijn set van Stack met Bosch lambda ! (incl verzenden)
  2. 250 euro incl verzend kosten ! http://forums.sxoc.nl/index.php?showtopic=37834
  3. Ik neem aan dat deze opmerking een grapje is ?
  4. Leuk filmpje: ZR1 versus GT-R
  5. Nissan heeft ook een hoogtoerige V8, anders konden ze zich ook niet inschrijven voor de FIA GT . Zonder 4wd gaat het gewicht van de auto ook een stuk omlaag, met de V8 ipv de V6 met turbo's intercooler etc, gaat het gewicht nog verder omlaag. De auto zal dan een stuk lekkereder rijden ! Icm alle electronica uit wordt het dan weer een echte rijders auto ipv een posers & poetsers auto.
  6. Is ook niet afkraken wat je doet; het is simpelweg wat er momenteel gebeurd met de auto's (de problemen er mee). Op dat punt (en de garantie beperking als je 'R' mode gaat rijden) is het eigenlijk gewoon triest gesteld. Erg jammer. Wat een stuk leuker zou zijn is als Nissan de V8 versie (a la FIA GT) op de markt brengt, met zuiver RWD ipv die 4wd meuk. Kan de bak meteen ook beter worden uitgevoerd omdat je die tussen bak etc niet meer nodig hebt Leukere en betere auto !
  7. Wat voor ronde tijden doet hij op Zandvoort, de Ring of en ander circuit (droog en nat gescheiden) met de stage 2 ? Geeft een indicatie over zijn rijden waar we wat aan hebben (graag ook even banden soort vermelden). Hoeveel sneller denk je dat hij per ronde zal zijn met die 390 extra PK's ?
  8. Klopt, het scheelt inderdaad per circuit ! Scheelt wel iets, maar veel minder dan de meeste mensen denken Maw: veel minder bepalend dan je denkt. Paar voorbeelden 'uit eigen doos': 1. Op Zandvoort met een BMW 318iS (1100 kilo met 140 PK) op straatbanden 2:14.8 gereden; tijdens dat event kon geen 325/328 die tijd halen... scheelt toch 52 PK en een NM of 60 aan koppel. 2. Alfa 147 GTA challenge auto (2 liter 16v), reed met een goed coureur (Madeno racing) gewoon mee met de Dutch Super Car challenge tussen de Porsches (op Zandvoort), om 4e te worden ! Weet niet precies hoeveel vermogen er uit die 911's komt, maar dat het zeer veel meer is dan een 2 liter Alfatje moge duidelijk zijn. 3. Op de Nürburgring (een circuit waar POWER echt met grote letters geschreven moet worden) rijd je met een Alfa 156V6 (243PK) op straatbanden (re050) zonder rolkooi (lees: te slappe koets en dus geen max bochtensnelheid) (in mijn geval) 8:26 ronde tijd. Een goede rijder (Tom, maatje van de Ring van mij) met zijn > 330PK BMW e36 M3 op semi-slicks een 7:55 ronde tijd. Semi slicks en 100PK meer (en een full race auto versus straat auto met ander onderstel) scheelt op een circuit van 21KM lang met grote rechte stukken en stukken sterk bult op dus 31 seconden. Zet je een rolkooi in de 156 + harder onderstel + op semi slicks zakt dat verschil tot vermoedelijk 18 a 20 seconden, maar misschien zelfs wel 15 a 16... (een verschil van 100PK op 243 = ongeveer 40% meer !) 4. etc. Zonder MEGA vleugel, aerodynamische aanpassingen, enorme breedte van de achterbanden etc, krijg je 650PK in een SX helemaal niet op de weg, om nog maar even niet over de doseerbaarheid (in een bocht !!) te spreken, laat staan de breedte van het werkgebied van de motor (powerband (lees: driveability)). De wegligging van een auto, de bestuurder, de weersomstandigheden (temperatuur, vochtigheid), de baan kennis van een bestuurder, de bandenkeuze etc etc. het speelt allemaal mee. PK's worden ZWAAR overschat voor circuit gebruik
  9. U vraagt, wij draaien (dit is een full race auto dus, geen 'gewone' GT-R) http://www.autoblog.com/2008/12/26/fia-gt1...-specs-rumored/
  10. Ringen met een Impreza (met 1.2 bar) zonder DV, no problem. Daar krijgt zo'n motor best wat voor de keizen... Spoelt eerder sneller dan langzamer ! Je houd namelijk druk, dus je hebt zelfs iets minder lag (bij kortstondig gas weg). Met DV klinkt wel veel leuker
  11. De GT (competitie) versie is veeeel leuker: die is RWD ipv 4wd Helaas is die weer niet straat legaal ...
  12. Volkomen kansloos... Versus BMW, porsche, ..., zal Nissan (alleen vanwege het gebrek aan aanzien) dit marktsegment kunnen vergeten als marktleider
  13. Aernoudt

    coilover keuze

    Zou dan toch eerder de Apex 6/5 nemen, zo'n 5/4 is wel heel erg zacht... leuke prijs/prestatie verhouding met dit soort setjes. Bijkoemdn voor voor jouw gebruik is dat de Apex Gen2 rubber in de topmounts heeft geplaatst (en dus geen zuiver unibolt verbinding meer heeft), zodat er minder herrie uit de ophanging komt (en tevens iets zachter aan zal spreken.
  14. Aernoudt

    vliegwiel

    Minder roterende kilos dus voor de laatste optimalisatie van je circuit auto is het zeker wel nuttig (OK carbon cardan-as om het nog lichter te maken qua draaiende kilo's is nog mooier, maar is wel erg duur); hangt gewoon iets mooier/scherper/sneller aan het gas. Verschil bij een turbo motor is duidelijk kleiner dan bij een atmosferische motor (qua op toeren komen). Bij een atmosferische motor merk je het heel goed bij het uitkomen van een bocht: met lichter vliegwiel verlies je iets op een tegenstander met standaard vliegwiel, maar je komt er langzaam weer op terug en voorbij (indien lang genoeg recht stuk), als je niet in het optimale werkgebied van de motor zit bij uitkomen van de bocht. Tevens wordt je auto er weer een paar kilo lichter van. Maar dat moet je ook maar kunnen gebruiken: je praat met dit soort verschillen over mensen die dat 100% uit kunnen nutten; dan moet je dus echt een top coureur zijn... Stationair loop is inderdaad minder, maar dat is bij een race auto toch al zo ivm de heftige nokkenassen die daar in zitten. (mijn Giulia Super (Alfa Romeo ) met best heftige atmosferische motor (304 graden nokkenassen, hoge compressie etc) iets over de 200PK uit een 2 liter (8 klepper)) liep als de motor warm was rond de 2000 rpm stationair (en dan nog steeds niet regelmatig). Ivm super licht vliegwiel heb je dan veel koppeling nodig bij wegrijden... Dus ja: je hebt er altijd wat aan qua strak aan het gas hangen, maar zeker voor een straatauto zijn de nadelen groter dan de voordelen naar mijn mening. Voor een circuit auto is het maar net hoever je wilt gaan, en of je de voordelen ook echt kunt uitnutten.
  15. Ik zou zeggen begin eens te lezen over deze turbo op de website van garrett... Dan had je bijvoorbeeld kunnen lezen dan de kleinste motor waar ze deze op aanraden is een 2 liter motor. Bij voorkeur echter meer. Dat zal in elk geval inhouden dat de spool-up dramatisch slecht zal zijn.
×
×
  • Create New...