Jump to content
SXOC.NL Forum

albert

Bezoeker
  • Content Count

    66
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

4 Followers

About albert

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

340 profile views
  1. Hey allemaal, Heel erg bedankt voor de leuke reacties ! Wil alleen wel even iets recht zetten, de tijden die je leest op wikipedia zijn volle rondes. Tijdens de touristenfarten mis je een slordige 1500 meter op het rechte eind, bij een gemiddelde snelheid van 245 km/h zou dit dus ruim 20 seconde in beslag nemen. Dit moet je dus bij mijn tijd op tellen. Andersom werden de wikipedia tijden natuurlijk gereden onder ideale omstandigheden, denk aan verkeer, frisse banden etc. (ik mocht immers bijna niet rijden van de gestapo omdat er niet genoeg profiel meer op zou zitten....) Hoe dan ook, ik heb een super gaaf weekend gehad, heb de tijden voorheen nooit geklokt maar steve wilde het graag weten en heeft het dus geklokt. En wes, ja eindelijk is het voor elkaar, het remt super en blijft HEEL !
  2. Geweldig weekend !! Ja het is altijd leuk een andere sx rijder te kunnen helpen te kunnen, slimme actie bedacht door die ouwe van me.... In plaats van wielen, gordels en stoelen regellen, de in beslag genomen auto op halen met de auto transporter en een kilometer of 20 verderop er weer af gooien. Het was heel gezellig samen met Johan, Irene, Miranda, mn ouders en mn meissie. Steve was het hele weekend bij ons en had de tijd van zn leven. Zaterdags VLN gekeken, 's avonds bij de SXCE geweest, daarna nog wat gedonken in pension Tiergarten (het cafe van de ouders van Sabine Smitz, de bekende dame van topgear)en vervolgens op tijd in het mandje om de volgende dag scherp te zijn op de ring. Eindelijk hebben we zondag aan het eind van de middag de magische 8 minuten grens verbroken (Eerder de dag al een 8.11 in redelijk drukke baan). Steve zat er bij in en heeft het gefilmd en met de stopwatch geklokt: 7min 56sec. Zodra ik het filmpje van hem krijg zal ik hem hier posten. Johan heeft ook heel wat rondes gemaakt met zn GTI-R en niet onverdienstelijk. Leuk was ook dat Ronald en Thea een dagje op en neer waren met de gereviseerde Sunny . Zondag avond zijn we met Steve naar Cochem geweest waar geweldig vuurwerk was vanwege de wijnfeesten en na afloop een paar biertjes gedronken. Gelukkig was mn pa nog fris want die vervoerde uiteindelijk een kudde slapende racefreaks terug naar het pension in Nurburg. Maandag voldaan allen terug naar huis gereden. Een ieder die er nog niet geweest is..... Ik zou eens gaan....
  3. Ben er voor 95 % zeker ook bij samen met paps, mams und das madchen..... Zoals het nu lijkt komen we zaterdag avond wel even langs op de camping. Ik heb Steve Sadler (FC Tuning) op sleeptouw, hij is nog nooit op de Nordschleife geweest en wil tijdens het rijden data logging doen op de s13.., Tevens zijn we dan vergezeld door Dieter. Ik houd jullie op de hoogte !
  4. Heb het geregeld al eens mee gemaakt en ben er tot nog toe altijd goed van af gekomen. Feit is dat je genoeg kogeldruk moet hebben.... Wat je hier in mein ogen in elk geval ziet is dat de aanhanger de auto "tild" Die gezellige bmw zal wel verlaagd zijn en dat was bij mijn auto net zo, ook al mag het niet ik heb de trekhaak verlengd... Sinds dien rijd het super, voorheen moest de auto niet voor het midden staan ten aanzien van de beide assen maar voor het midden van de voorste as want dat is dan namelijk het nieuwe ballans punt... Volgens mij gebeurd hier het zelfde.
  5. Zo allemaal weer thuis ! Het was echt een super geslaagd weekend. Wij waren met Johan, Irene, mijn ouders, mn vriendin en ik zelf.. Vond het ook wel jammer verder weinig mensen gesproken te hebben. Dit was ook wel een beetje mn eigen schuld, had bijvoorbeeld met niels nummers uitgewisseld, ik heb op de ring altijd mn tel in een houder aan het plavond hangen en heb hem vergeten tussentijds uit de auto te halen, Niels sorry dus.. De reden dat ik hem vergeten ben was idd dankzij de altijd vriendelijke Strecken Siegerung, vanaf hier afgekort als "SS". Deze specialisten wisten mij te vertellen dat de gordels gemonteerd aan mijn FIA gekeurde kooi absoluut niet veilig waren, die moesten (per 2) schuin gemonteerd worden op de orriginele gordelpunten in de bodem ja ja... Tevens wist de SS mij er op te wijzen dat er geen dempingsmatteriaal om de kooi zat aan de bijrijders kant, mijn hoodpins op de neus niet waren afgeplakt en zo hadden ze nog wel wat. Wat in mijn ogen wel echt de giller van de dag was, was de opmerking van de SS betreft een gebrek aan Niels zijn auto!! Je gelooft het niet: Hij heeft geen zonneband op zijn voorraam en dan kan je door de zon verblind worden..... ja serieus, ik wist niet wat ik hoorde.. Hoe dan ook, gelukkig hadden we zaterdag al gereden en ook de zondag ochtend. Nadat we alles opgelost hadden heeft de SS onze "neus" nog even goed bekeken en ons weer laten gaan... Zaterdag was het echt Veeeel te druk, het was net een hindernis baan waar je slalommend omheen moest. 's avonds heerlijk gegeten met zn allen, ook Wouter met zn vriendin waren er toen, samen met Chris. M'n ouwelui kwamen precies aan toen we eten bestelden, ik wilde er op tijd op om fris te zijn de volgende dag en de rest is met mn ouders mee gegaan nnaar het cafe/restaurant van Sabine Schmitz, ja de bekende dame van Topgear ! Ze hebben daar het een en ander aan horeca gelegenheden in het dorp op nog geen 5 min loopafstand van het pension waar we sliepen. De volgende dag op tijd er bij, super mooi weer (t-Shirt) en eigenlijk alleen serieuze deelnemers op de baan wat een stuk plezieriger is als je echt hard wild gaan. Denk dat we menig duits georienteerde dromen hebben verwoest haha... mn pa die structureel te weinig rijd in de auto heeft ook 's ochtends een aantal ronden gedraaid en gelukkig heeft Ingmar uitgerekend die bijde ronden vastgelegd, HEEL erg bedankt kerel, hij is er super blij mee !!Johan had zich nog even over de maxima ontfermd welke altijd de autoransporter met de 200 er op versleept. Hij was zo benieuwd waar zn vriendje toch steeds naar toe ging dat Johan hem op zondag nog even flink de sporen heeft gegeven. Ook mijn vriendin Ste heeft, nadat ze geregeld met mij in de 200 mee rijd, nog even mijn moeder, Irene en johan, op een rondje getrakreerd in de maxima ! Rond een uur of 2 liet de luchtmassa meter het afweten, helaas was het toen dus over met de pret van het gassen. We hebben nog een poos langs de baan staan kijken en toch Niels nog even ontmoet (veel te kort) en hebben vervolgens de auto geladen en weer naar het hoge noorden vertrokken. Het was idd jammer dat we niet meer mensen gesproken hebben maar ja, het was voor ons allemaal (sprekend voor die gene die met ons mee waren) een Super geslaagd weekend. Iedereen bedankt en tot een volgende keer. Albert en albert
  6. Wij zullen er ook zijn met de S13, ik weet niet waar iedereen slaapt maar wij in een pension in Nurburg. Pensions (mits nog vrij) zijn zelfs vlak bij het circuit heel betaalbaar, gemiddeld zon 70 euro per kamer inclusief ontbijd, voor 2 personen. Het weekend dat de sx club er is, valt samen met de VLN rennen,(Zaterdag) dit zijn 4 uur durende lange afstand races voor super gt's tot en met de plaatselijke held in bijv een Suzuki swift. Met gemiddeld een 180 autos tegelijk aan de start !! zijn het in mijn ogen echt de mooiste races in de hele wereld. Je kunt om het hele, +- 25 km lange circuit op gemiddeld 2 tot 3 meter afstand van het asfalt staan te kijken hoe de profs het voordoen (ook leerzaam dus) Vanaf half 6 kun je de baan op met je eigen auto, en rijd je met het vrij rijden ook over het gandprix circuit wat normaal afgesloten is voor vrij rijden. Door deze races ben ik zo verslingerd geraakt aan de "Ring" danwel "Groene hel" Het circuit stamt uit begin 1900 en is niet veel breder als een B-weggetje achteraf, vroeger stond er geen eens vangrail en reed je jezelf gewoon kapot op de eerste de beste boom die je al na een meter of 2 naast het circuit tegen kwam.... Wij weten door de jaren heen, na heel veel rond rijden en zoeken bijna alle spectaculaire kijk plaatsen rondom de baan. Voor die gene die het leuk vind een aantal van die plaatsen te zien: wij vertrekken om 13:00 uur (een uur na de start) van achter de ingang van het vrij rijden, je kunt vrijblijvend mee ! Hier is een grote parkeerplaats waar je ons kunt vinden (Bij de grijze Time Attack S13) (Voor de Tom-Tom ers: "In der stroth" is de naam van de straat) Zie je op het mooiste circuit van de wereld, Albert en Albert
  7. Spijtig voor je fretje, sorry daar voor.
  8. he kerel hoe is het groet albert

  9. Waar kom jij vandaan dan en ken jij hem van ?
  10. Ik hoop dat je niet de wens hebt dierenarts te worden, dan heb je nog een lange weg te gaan....
  11. Oke, hij heeft zo rijdend te zien wel de "x" factor zal ik maar zeggen. hij rijd er in elk geval een stuk rustiger in als onze vriend wes....
  12. Hai, heb hem 's ochtens (tussen 7 en 8) al een paar keer zien rijden, een gele s13 tussen winschoten en groningen. hij oogt heel goed en heeft een full body kit. Who knows the guy ?
  13. albert

    JAF 2010 @ Assen

    Hey allemaal, Bedankt voor de vele vele super reacties en steun van alle Nissan fanaten ! Ook wij hadden in de weken voor de Time Attack pech na pech, maar daar zal ik verder niet over doorzagen dan moet je niet aan motorsport doen, maar gaan dammen of zo !!! Al het leed is weer vergeten, het weer was de 2 wiel aandrijvers goed gezind. Dit heeft de hele dag voor een ieder, in welke vorm van auto passie dan ook, tot een succes gemaakt. Wat helemaal te gek is, is dat Nissan toch mooi ALLE bekers in de pro street mee naar huis nam...... Daar mogen we allemaal wel eens wat vaker bij stil staan en eens gezinder in wezen, we hebben allemaal onze eigen visie maar rijden gemeenschappelijk wel in het beste merk wat er is ! Gijsje en Stef wil ik bij deze dus ook van harte feliciteren, als ook Martijn en Dennis, de meesten staan aan de kant en vanaf daar is het altijd makkelijker gezegd ! Ik was al lang geleden een keer op Zantvoort bij een evenement waar iemand met een belabberde Volvo 340 de pits in kwam. Naast mij stonden een paar ventjes de man, die zwaar bezweet de auto uit stapte uit te lachen. De coureur hoorde dit en antwoorde: Lachen jullie maar, voorlopig rijd ik hier, en staan jullie aan de andere kant van het hek....... Zo zit het namelijk precies in elkaar, geen van ons heeft tienduizenden euros per jaar te besteden voor het spelletje, tegen beterweten in en door passie gedreven proberen we er het beste van te maken ! Enne Gijsje ik was wel erg blij dat je niet erg tevreden meer was over je banden: Mijn ook al wat oudere Kumho Semi Slicks, deden het nog SUPER, anders had ik het geweld van jou SR20 met een slordige 200 Nm en 45 Pk meer als mijn Ca,tje nooit voor kunnen blijven. Wil wel eens met je kletsen over die E85, jullie zijn daar al erg ver mee, super !! Proviciat voor iedereen die Nissan een warm hart toe draagt. Groeten Albert
  14. He heel erg bedankt voor de entousiaste reacties ! De tijd weet ik niet, ik hoor wel eens tijden maar weet niet waar er word in en uitgeklokt, bovendien was er elk rondje wel ergens een ongeluk o.i.d. Verder rijd ik op Kumho semi slicks welke mij heel erg goed bevallen, ze gaan hard en zijn goed voorspelbaar. groet albert
×
×
  • Create New...