Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Rudi

Goleby ca18det klepstoters

Recommended Posts

Ik heb voor een revisieblokkie nieuwe klepstoters via deze site gekocht; http://www.golebysparts.com.au/parts/view/409/80/nissan-ca18/camtech-camshafts-performance-valve-springs-lifters/ca18de-and-ca18det-hydraulic-lifters3

Voorheen kocht ik originele stoters maar die zijn zoveel duurder geworden dat ik deze heb gekocht. Eerste verschil is de verpakking, OEM heeft een 4 voudige verpakking met flinterdunne wegwerp olie om de stoter heen. Deze zitten met z'n vieren in een doosje en zijn in doorzichtig plastic verpakt met nauwelijks olie.

Ik had ze al na 6 dagen binnen via EMS, inclusief douane. Totale kosten waren 279 AUD per set, heb 2 sets besteld voor 80 AUD verzendkosten, kwam neer op 430 euro + 126 BTW/invoerrechten voor 2 sets.

 

Omdat ik graag wilde weten hoe ze er van binnen uit zien heb ik de eerste de beste uit mekaar gehaald en vergeleken met een originele. Ze zijn 30.97mm dik, eigenlijk 0.005mm te dik maar prima voor een gebruikte kop. De oude gebruikte originele stoter was 30.96. Helpt dus ook nog een beetje met de oliedruk. Ze zijn praktisch een exacte kopie. Ik kon maar een paar duidelijke verschillen vinden.

-Het schijfje met de 3 'hapjes' heeft 2 drain gaatjes, deze zijn bij de Goleby stoters aanzienlijk groter

-Dit schijfje past ook veel losser op het contrahuisje wat erin ligt

-Er is een duidelijker lasrandje te zien waar de stoter afgesloten is aan de onderkant

 

Ze ogen van goede kwaliteit, degene die ik tot nu toe nagemeten heb zijn perfect rond. Binnenkort een setje monteren kijken of ze mooi stil zijn ;)

SAM_6249_zpsq6w1950h.jpg

 

SAM_6250_zpseejsi2te.jpg

 

SAM_6248_zpssnh9wdvq.jpg

 

SAM_6253_zpsbwhha6v7.jpg

 

SAM_6251_zpsu7a6mmvq.jpg

 

SAM_6252_zpsusdx91ly.jpg

 

SAM_6254_zpscks06gr3.jpg

Edited by Rudi
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke verslagen horen pas thuis in forums (Y) Nogal prijzig, maar zeker een mooi alternatief voor de ca18 mannen onder ons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een ca18 reviseert ben je al gauw 1500 euro aan onderdelen kwijt, dan kan die 300 euro voor een mooie stille (en betrouwbare) kop er wel bij. Want tikkende klepstoters zorgen wel voor schade op de lange termijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spreek je dan over ratelen tijdens het starten wat erna verdwijnt of over een wat krakend geluid bij koude motor in de lagere toeren Rutger.

Edited by peet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemen met ratelende klepstoters zijn meestal over het hele toerenbereik en temperatuur te horen is mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze nog? Mijn klepstoters willen ontslag. Ze zijn het beu om nog langer in mijn blok te moeten zwoegen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze gewoon bestellen, maar ik heb ze ook wel liggen voor je krijg je er een complete ca18 bij :)

 

Ik ga ze voor iemand anders binnenkort ook bestellen, misschien group-buy om de verzendkosten te drukken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...