Jump to content

[S13] Deurpanelen, ramen, deur, montage en afstellen.


Metaripley

Recommended Posts

Mijn probleem was dat de deuren aan de achterkant niet netjes sloten. Deze stonden nog ongeveer een 1 tot 2mm open.

 

Deurpanelen eraf halen:

 

Schroefje:

IMAG1745_zps2c7be93f.jpg

Schroefje 2:

Bakje moet je omhoogtrekken aan de kant van het bakje. Dan richting achterkant auto duwen en dan zou het met een beetje wringen zou dat los moeten komen.

IMAG1746_zps9ea95970.jpg

Kapje rond slot moet je lostrekken. Trekken aan de kant van het slot ging bij mij het gemakkelijkste.

IMAG1747_zpscfd84009.jpg

Van onder zit hij dan alleen nog vast met clips. Gewoon naar binnen trekken en dan kun je het paneel omhoog duwen en dan is het los.

Deur afstellen:

 

Bij mij ging de deur dus niet ver genoeg dicht. Dit kwam onder andere dat het raam langs boven in de bocht tegen de rubber aan kwam lang voordat de rest dicht was.

IMAG1716_zps95c69074.jpg

IMAG1717_zps2e4214a0.jpg

Afstelling aan de sluiting is dus niet voldoende. Raampje open en dan de sluiting aanpassen zodat de deur netjes sluit met de rest van de carroserie.

Ik heb met een beitel de schroeven los moeten kloppen zo vast zaten ze.

IMAG1741_zpsb293f8a4.jpg

Daarna moet het raam afgesteld worden omdat de deur nu niet meer sluit (bij mij toch).

Folie er voorzichtig afhalen.

Raam kun je nu ook loshalen moest je dat willen. Raam tot op deze hoogte open doen kom je onder aan 4x dop 10 moertjes.

IMAG1736_zps300290a4.jpg

Als je vegen op je raam hebt zoals deze:

Kun je nu meteen ook het beste de buitenste weersstrip eraf halen. Haal het schroefje wat je links ziet zitten eraf en de strip kun je dan loshalen.

Daar zit dan een geleider met een viltje met vuil op. Dit heeft naar mijn mening geen enkel nut en heb het dan zelf ook weg gehaald.

IMAG1754_zps528ace8f.jpg

IMAG1486_zpsa80fbf47.jpg

 

Raam afstellen:

 

We hebben hier 6 moertjes voor.

2x 12dop helemaal onderaan.

2x 12dop helemaal bovenaan.

2x 10dom helemaal links en rechtsboven.

 

De 4 van 12 kun je je raam mee afstellen.
Ik heb eerst het raam eens recht gezet door alle 4 de moertjes los te draaien. Zodat het aan de B-stijl van boven tot onder gelijk liep (+- 6mm).

In de boutjes zit een sleufje voor een schroevendraaier. Onder heb ik ze helemaal linksom gedraaid zodat hij onder zo ver mogelijk tegen de binnenkant van de deur komt. (raam gaat dan boven naar buiten)

Dan onder weer vastzetten met de moertjes.

Daarna heb ik ze boven met de schroevendraaier bijna een 10mm rechtsom gedraaid zodat de bovenkant raam zo ver mogelijk naar buiten gaat.
Dan terug vast zetten.

Vervolgens kun je met de 2x 10 moertjes de maximale hoogte van je raam bepalen.

Deze heb ik ook moeten aanpassen om hem netjes sluitend te krijgen.

 

IMAG1738_zps9f0d35bf.jpg

IMAG1740_zpsf00d2d98.jpg

 

En dan hebben we een perfecte sluiting!

IMAG1763_zps86144aa3.jpg

 

Succes.

 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...