Jump to content
SXOC.NL Forum

lotusCA18DET

Bezoeker
  • Content Count

    101
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

About lotusCA18DET

  • Rank
    Newbie
  1. dat zou super zijn, ik stuur je ff eem PM
  2. weet iemand waar ze 6mm stalen pijp /buis verkopen zodat ik een nieuwe oilfeed kan maken, ivm het uiterlijk (oldskool) wil ik geen braided rvs gebruiken en omdat de turbo op een andere plek zit is de oude oilfeed te kort. kom vaak 8mm buis tegen maar geen 6mm zelfs geen 6 mm stalen remleiding waarmee ik perfect uit de voeten zou komen en wil geen 6 mm koper gebruiken omdat de leiding vlak langs de turbo komt te liggen.
  3. op kaal metaal altijd eerst een hele dunne hechtlaag van plamuur aanbrengen voordat je met matten en hars gaat werken, plamuur hecht beter op kaal metaal dan hars en hars hecht weer goed op plamuur. lynx car design heeft ook een goedje dat goed schijnt te werken
  4. bedankt, lijkt een mooie compromie voor de wilwood klauwen, die zijn er in 35 en 40 dus die 38 zit er mooi tussenin cheers, rick
  5. weet iemand wat de zuigerdiameter is van aluminium remklauwen voor 26mm dikke schijven? zijn deze alleen van de 300zx? of heeft de s14 ook 26mm schijven gehad? bedankt, rick edit: na een hoop zoeken weet ik nu dat de 26mm alleen op een 1990 non turbo 300zx heeft gezeten.maar kan nergens de diameter vinden....
  6. zie dat sommige cilinder wanden wel erg dun zijn... bij mijn eerste overmaat hebben ze een bus moeten plaatsen omdat er een beitel gebroken was in de cilinderwand maar heb toen een ander blok gezocht omdat ik dat niet vertrouwde i.v.m het erg veel dunner worden van die cilinderwand, nou ik deze foto's zie ben ik blij dat ik dat gedaan heb. bedankt voor het plaatsen errug leuk!
  7. nee want zijn lenzen zijn anders geslepen en hebben geen E- keurmerk. waarschijnlijk zit er niet eens een los lampje in want in de US heb je veel sealed beam lampen.... die zijn sowieso shit en ze hebben een slechtere licht opbrengst (mot goedkoop gemaakt worden want je moet bij een defect heel de lamp/unit vervangen
  8. ja in amerika hebben ze een ander licht patroon, wij in europa hebben een vlak beeld dat vanaf de helft schuin omhoog loopt (dit mag in amerika weer niet) echter voor de grootlicht units hoef je niets te veranderen want die stralen recht vooruit. dus bij hella ff zoeken voor een andere dimlicht unit. (met E keurmerk anders ook afkeur ondanks goed lichtbeeld.....) ik heb een auto met dubbele koplampen uit de UK gehaald en kon zelfs de grootlicht units laten zitten en moest alleen de dimlicht units vervangen voor de RDW) dat een lampje zelf het lichtbeeld veranderd heb ik nog nooit van geho
  9. weet iemand waar je in nederland "gates power belts" kan bestellen dat zijn die blauwe die met kevlar versterkt zijn en beter tegen warmte kunnen. bedankt,rick
  10. lotusCA18DET

    druk lager

    hoi, weet iemand of bij de s13/ca18det het druklager steeds tegen de drukgroep staat of geheel los? ik heb vrij korte pedalen met een korte slag en moet om alles licht te houden de vrije speling weghalen (dus als ik het pedaal indruk moet hij gelijk beginnen met koppelen en niet eerst loos in de lucht het lager verschuiven. bedankt,rick
  11. Dus eind conclusie? CA motor 1, 4000rpm, 0,5bar, t25. CA motor 2, 4000rpm, 0,5bar, t28. stelling 1: bijde motoren leveren min of meer het gelijke vermogen (daargelaten dat de uitlaatzijde bijde dezelfe restrictie hebben wat bij 4000rpm goed mogelijk is. ondanks dat de t25 een kleinere uitlaatzijde doorlaat heeft is deze nog groot genoeg om bijna geen extra restrictie t.o.v de t28 bij 4000rpm te geven(vermogen word gemeten per tijdseenheid en is het resultaat van de hoeveelheid mengsel dat verstookt word, efficientie daargelaten) bij 4000rpm en 0,5bar verbruiken bijde motoren dezelfd
  12. bedankt voor de info , laat dus gewoon m'n stock zitten
  13. wat voor een voor/nadelen kleven er aan een lichter vliegwiel? auto weegt ongeveer 850kg gaat hij erg remmen op de motor bij gas los of valt dit wel mee, gaat het ook ten koste van het opstrekken vanaf lage toeren of trekt hij juist sneller door onder belasting, alvast bedankt, rick
  14. firma Arrows in rijswijk 5min van de A4 afslag plaspoelpolder. weet niet meer exact wat het koste (iets van 150-200)
×
×
  • Create New...