Jump to content
SXOC.NL Forum

Tom Tom Turbo

Bezoeker
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Tom Tom Turbo

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 07/27/1986
  1. Hallo allemaal, Ik heb een 200sx s14 uit 94. Ziet er nog netjes uit, helemaal orgineel maar nu komt het, Waarschijnlijk een Kapotte drijfstanglager, kapote turbo, en een van de zuigerveren ligt er uit. Maar loopt nog als een zonnetje. Bij 2500 rpm een soort tik in het blok. En olierook uit de uitlaat. Had hem in april laten keuren, koste me nog best wat geld ook en 2 weken later kapt hij er me. Mijn vraag was wat k er nog voor krijgen kan. Hoop niet te weinig? Gr thomas
  2. Tom Tom Turbo

    carter

    Oke dan, Ik zal eerst ff kijken hoe de lagers er uit zien. Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van. Maar met een beetje hulp van de garage kom ik wel ver denk ik. Ik wil hem echt voor geen goud weg doen maar het moet me niet te veel geld gaan kosten. We denken ook dat de turbo kapot is. Hij rookt als een ketter. Maar hij loopt nog als een zonnetje stationair. En waar kan die carterdruk vandaan komen? Gr
  3. Tom Tom Turbo

    carter

    Ha mannen, Klein vraagje, kan ik de carter los halen als m'n sx op een brug staat. Denk dat de drijfstanglagers er uit liggen (kopot zijn dus). Maar hij bouwt ook te veel carterduk op en rookt als de neten. Ik hoor een schraperend geluidje bij ong 2000 rpm. Ik ben altijd zo zuinig geweest he. Snap er niks van. Gr Thomas
  4. Oke dan, dat klop als een bus . Die rode s13 is ook al 2 jaar geleden dat ik er in reed. Waar werk jij dan? gr
  5. Reed vanmiddag door bergum heen en zach een zwarte s13. Meende eerst dat het een ford probe was . Is het niet mischien de zelfde die iedere ochtend over de rondweg west heen rijd door dokkum rond half 8 ongeveer? gr
  6. Nee ik kom uit molenend, Licht achter oenkerk. Hier rijd ook ergens een roode s13 rond maar die herkend geen s14. zit volgens mij niet op sxoc. Het grapje gaat me 2700 eury's koste. Maar dan is hij weer helemaal top. Hij is ook roest vrij van onderen. Als dat niet zo was had ik het ook niet gedaan. Ik houw hem ook mooi orgineel.
  7. Nee das de mijne, (metelic paars ) Hij krijgt nu ff een supper groote beurt. Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van dus laat ik het ff doen. De nokkenassen waren wat versleten omdat er te weinig olie bij kwam en er komt een nieuwe ketingspanner in en nieuwe koppelingzet de arco word bij gevuld en ook nog een nieuwe uitlaat. Dan kan hij d'r wel weer ff tegen aan gr
  8. Nee ik heb geen olie druk meter. Alleen een turbo druk meter . M'n kleppen tikken ook wat weet niet of dat ook met m'n olie druk te maken heeft? Hoe kan ik ander zien dat m'n olie druk goed is? Gr
  9. Ik heb er 10w40 vol syn in en m'n olie pijl is goed. Ik denk ook dat het de ketting spanner is. want hij ratelt ook met starten. Als ik alleen zo'n ketting spanner vervang ben ik er dan vanaf? En is dat minder veel werk dan de hele boel vervangen?
  10. Hey mijn distrubutie ketting loop aan bij hoge toeren. Zal d'r ff een nieuwe op laten zetten door een beunhaasje. Maar wat moet ik dan allemaal nieuw bestellen en wat ben ik daar ongeveer voor kwijt? Gr Thomas
  11. Het is al opgelost . Beetje stom maar het was het leidinkje naar de turbodrukmeter. Zat een scheurtje in van ongeveer 10 mm. Was zo'n stom pvc slangetje van 3 mm wat zo maar stuk is. Heb hem ff afgeknepen en nu is het weer goed. De luchtmassameter was brand schoon. Maar wil d'r nu een Festo slangetje op zetten van 6 mm. Kan dat of heb ik dan te veel inhoud van het slangetje? In een dikker slangetje past wel meer lucht namelijk. Gr thomas
  12. Luchtmassameter das niet zo moeilijk denk ik. Zou morgen gelijk even kijken. Ik rij op euro95 zoals ik al die jaren al tank. Ik weet niet precies wat voor bougies ik heb. Het zijn wel van die speciale platinum bougies van ongeveer 25 euro p.s. En met die pakkingen, moet ik dan de pakkingen van de turbo ff na kijken?
  13. De kleur rook is licht grijs. Ik heb niet zo heel veel verstand van auto's. Wat is de AMF ? Het gasklephuis heb ik wat schoon laten maken die was erg zwart van binnen en de aac valfe of zo iets. Zit rechts tegen het gasklephuis aan. Die was ook wat zwart van binnen. Toen dat allemaal schoon was gemaakt deed hij het weer goed. Maar 2 dagen later was het weer mis.
×
×
  • Create New...