Jump to content
SXOC.NL Forum

Armani

Bezoeker
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Armani

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 08/01/1980
  1. Schommelt de wagen ook in toeren? Bij mij trilde de wagen ook af en toe als een bezetene..
  2. Armani

    welke turbo ?

    Hoi Pierre, Ik heb enige maanden geleden bij JL Tuning in Zevenhuizen een GT28R besteld en ook daar laten monteren. Prima service en blij dat ik het daar heb gedaan, want er speelden zich bij mij nog wat andere problemen op. Waar ik echt flinke koppijn van kreeg. Mijn SX was nog niet helemaal stage 2 dus Jeroen zorgde ervoor dat de turbo maar 0.6 bar draaide. Dat dit niet extreem veel power was boeide me niet, als alles maar heel bleef en ik geen last had van fuelcuts etc. Maar tot mijn verbazing liep de auto vrij goed met 0.6 bar. Bij 3300 toeren begon de turbo te werken en ging de auto toch flink vooruit. Heel veel trager dan met mijn T25 was het niet volgens mij. Het was in ieder geval een wereld van verschil vergeleken met die kapotte turbo, want dat was om te huilen zo gruwelijk traag. Maar goed, zodra de auto stage 2 zou zijn zou ik langs komen om de boel omhoog te laten schroeven tot 0.8 - 1 bar voor flinke power. Volgens Jeroen haalt een GT28R zelfs 1.5 bar dus potentie zat. Verder heb ik begrepen dat een stock CA18det blok tot zo'n 280 pk gaat. Als je boven de 300pk wilt gaan zal je intern aan het blok wat moeten veranderen volgens mij. Wat de prijzen nu zijn zou ik niet weten, mail Jeroen even. Mijn GT28R had hij niet op voorraad, maar die was zo binnen in ieder geval. Veel succes!
  3. Owh, dus het is mogelijk om daar nog wel ff mee te rijden.. Mijne begonnen ook heel zachtjes te tikken vlak doordat 'ie verkocht werd en ik was al bang dat 'ie de terugweg naar Zeeland niet zou redden.
  4. Armani

    turbo naar de haaien?

    Bedoel je dat de auto niet meer dan 2000 - 3000 wil maken max. of verbruikt de auto veel benzine als je maar optrekt tot 2000 - 3000 toeren? Dat is namelijk wel een verschil. Zijn het toevallig niet de big ends? Meestal begint dit probleem op te spelen bij zo'n 150.000 km of zijn ze al een keer vervangen bij jou? Big ends klinken volgens mij ook als een rrrrrrrrrrr geluidje tussen 2000 - 3000 toeren. Zo'n ratelgeluidje alsof er een kaart tussen je spaken van je crossfiets zit. Trouwens, een grotere turbo kan wel maar deze zal (zeker in het begin bij standaard mods) niet meer power leveren dan een standaard Garrett T25 turbo. Hoogstwaarschijnlijk levert een grotere turbo zelfs minder vermogen en zal deze ook veel later (in hogere toeren) vermogen gaan leveren. Echter een iets grotere turbo (GT28R) is maar een fractie duurder dan een standaard turbo (GT25R), dus je kan er ook voor kiezen om tijdelijk weinig boost te draaien en ondertussen de andere mods bij elkaar te sparen (chip, benzinepomp, intercooler, etc.). Succes!
  5. Armani

    stotteren, inhouden

    Vanaf 3000 toeren gaat een standaard turbo bij een S13 goed werken. Lijkt dat scharende geluid niet op de bekende "Death whine" van een turbo. Dus dat geluidje dat aangeeft dat je turbo stervende is. Zoek eens op google naar "death whine" staan meerdere mp3'tjes. Succes!
  6. Punt is gewoon dat een auto niet perfect hoeft te zijn, omdat de vorige eigenaar op SXOC mee lult. "Owh hij is lid van SXOC, dus de auto moet wel in goede staat zijn want hij is een liefhebber!" Toen ik opzoek was naar een GTi wist ik voldoende als er www.gticlub.nl op de voorruit stond ofzo. Die is afgeragt, dacht ik dan en ik zocht verder. Waarom zou een SX in perfecte staat zijn en behandeld zijn als een juweeltje als er alleen SXOC opstaat en de verkoper forumlid is? Liefhebber of geen liefhebber, check zelf altijd goed de SX. En iets wat eigenlijk nog belangrijker is, ga er van te voren vanuit dat er ellende aan de auto kan komen bij de aankoop van de SX. Calculeer voor de zekerheid een schadepost mee in je aankoop, zodat je niet je spaarrekening hoeft te plunderen als zich ellende voordoet. Een SX is geen Micra die voorzichtig is bereden door een oud omaatje en waar je geen problemen bij zal aantreffen. Ik heb dit jaar iets van 5 mensen gezien op dit forum die een SX aanschafte en allen hebben ze problemen met turbo, big ends, versnellingsbak of wat dan ook (waaronder ikzelf met een leuke rekening voor een dikke nieuwe turbo waar ik echt niet blij van werd). WantedS13 ik vind het goed klote voor je wat je allemaal overkomt en wordt als boos als ik je verhaal lees. Ik vind dat je je nog erg netjes gedraagt, want ik was al lang langs gegaan om verhaal te halen met wat vrienden als iemand mij zo zou naaien. Echter 75% van de S13's die in Duitsland te koop staan hebben een turboprobleem, was te verwachten dat verkoper dit zelf ook ondervond en daarom de auto snel doorverkocht. Had hij toevallig niet zelf ook al een nieuwe turbo gekocht? Beetje achterdocht kan geen kwaad toch? Maar goed, je gaf zelf al aan te goed van geloof te zijn en daarom een miskoop te hebben gedaan. Erg jammer. Maar goed, ik wilde alleen ff aangeven dat SXen rampenbakken kunnen zijn mits ze niet goed onderhouden zijn en dat het je veel geld, tijd en zorgen kan kosten als je dit allemaal moet repareren. Heb door alle slechte verhalen een heel ander beeld en mocht ik ooit weer een S13 of S14 kopen, dan is het eerste wat ik doe geld reserveren voor een turboprobleem. Succes WantedS13!
  7. Een GT28r is volgens mij niet veel duurder dan een T28. Wat kost een TD04-H Turbo T25/T28 dan?
  8. ---> @ Nismo Joe: Hhhmm, dat wist ik dus niet dat een T28 zo slecht zou werken op standaard boost op een standaard blok. Had trouwens ook geen idee dat het slecht voor de motor zou zijn. Maar als ik het goed begrijp is het dus onmogelijk om voor een T28 te kiezen gezien het missen van mods (heb alleen een K&N filter, dumpvalve en Janspeed complete uitlaat)? Da's jammer zeg, in NFSU ging het tunen veel makkelijker hahahaha (geintje!). ---> @ Jeroen Lubking: Maar als de GT-serie nieuw is, waarom wordt dan nog overal de de oudere T-serie aangeboden? En garantie is idd een moeilijk begrip, want als een turbo kapot gaat zal het vast en zeker moeilijk te achterhalen zijn of het een fabricagefout of montagefout is. Maar het belangrijkste is dat deze goed wordt gemonteerd door iemand die er verstand van heeft. Ben als de dood dat door verkeerde montage dat ding het na 4 weken begeeft en de ellende opnieuw begint. ---> TwinCamDude: Van de T25G heb ik nog niet gehoord. Waarom zouden niet veel mensen voor deze turbo kiezen? Met jouw 260 pk is dat toch echt geen kattepis voor een T25? Ik dacht dat een T25 sowieso maar een vermogen had van 240pk max? Wat voor FMIC heb je dan verder nog?
  9. Nou, ik ben ondertussen alweer een stuk wijzer door alle adviezen, bedankt! Ben vandaag bij een vriend van me geweest en die kon tot m'n grote verbazing ook de Garrett turbo's leveren voor een vriendenprijs (geheel nieuw en compleet): - T25: € 605,- - T28: € 645,- - T28: € 973,- Zoals je ziet had hij dus 2 soorten T28 turbo's. 'K heb alleen geen idee wat het verschil is, behalve de prijs dan... Maar ik las in de topics dat iemand het al had over een T28 ball bearing, T28r bij Jeroen Lubking (€650,-) T28rs bij Bren voor 575 pond en de T28rss bij Bren voor 675 pond(= €1017,-). Dus ik neem aan dat de ene turbo een T28r is en de ander T28rs. Hoeveel vermogen kunnen deze turbo's nou aan? --> @ Nismo Joe: Ik ben me ervan bewust dat een T28 niet zoveel zin heeft op een standaard blok, maar als je toch een nieuwe turbo koopt kan je het beter gelijk goed doen toch? Bovendien zijn de chip, benzinepomp, etc kleinere bedragen dan een turbo en is dat in de loop der tijd wel bij te sparen. Dus ik denk dat ik een T28 dan maar op standaard/weinig boost laat lopen, dit is toch altijd aan te passen naar meer? ---> @ 2FAST4U & Triple R: Hhhmmm, erg vervelend hoe goed de één is geholpen en hoe slecht de ander is geholpen. Nou ja, ik ga er toch maar niet heen heb ik besloten, 'k zoek een goede garage hier in de buurt of een forumlid dat het voor een leuke prijs wil vervangen (200 SX Malloot misschien ) Owh ja, dat olielampje begon meer af en toe te knipperen, maar bleef niet aan staan. Kweet niet of dat verschil maakt? En of er schade aan de krukas is, hoe merk je dat? ---> @ bob_b: Nee, geen 2ehands turbo voor mij. Die dingen gaan al zo snel kapot, dus neem het zekere voor het onzekere bij zo'n aankoop. ---> @ 200 SX Malloot: Tja, ze zeiden bij de garage dat het een uurtje zou duren om die turbo vast te draaien. Maar ja, uiteindelijk kon ik m'n wagen pas 3 dagen later ophalen! Ze konden er slecht bij en hadden veel moeite de turbo er af te krijgen. Uiteindelijk hebben ze voor 3 dagen 10 uur x € 30,- = € 300,- gekost en het probleem was niet verholpen Maar wat vraag jij dan voor het vervangen van een turbo en hoe lang ben je met zo'n klusje bezig? PM me maar als je interesse zou hebben om dit te doen. Jammer alleen dat Hoogeveen niet om de hoek ligt... ---> @ Jeroen Lubking: Dat is wel een hele aantrekkelijke prijs voor een T28r en dat is compleet, nieuw en met garantie? ---> @ Maarten: Ja die Arrett klinkt wel goed, alleen jammer dat zo weinig mensen ervaring hebben met deze turbo, toch iets waar ik veel waarde aan hecht. Nou ja, ik ga maar ff naar m'n vriendin en nu maar met het openbaar vervoer (helemaal naar Leidschendam) Want ik durf die wagen niet te nemen
  10. Nou mensen, volgens mij is afgelopen week mijn turbo eraan gegaan. Ding trekt voor geen meter meer en werd zelfs (heel genant) eruit gereden door een Ford Ka!! Paar weken geleden auto naar de garage gegaan, vanwege een sterke trilling in het pedaal bij 3500 - 4000 toeren. Garage zei dat het de turbo was die los zat. Ze waren 3 dagen bezig, turbo erafgehaald welke idd los zat door afgebroken boutjes, maar het probleem was niet opgelost. Ze dachten dat het de balansering was van de turbo, dus ik moest gaan denken aan een revisie of een nieuwe. Ook zeiden ze dat er wat zwarte rook uit de uitlaat kwam (uitlaat werd ook zwart) en dat ik mijn olie in de gaten moest houden. Nou ja, ik rij niet zovaak in de SX dus dat liep wel los denk ik. Echter, vorige week ging opeens mijn olie lampje knipperen. Had dus echt niet verwacht dat na die paar keer rijden nu al de olie op zou zijn! Olie bijgevuld, turbo heeft het nog even gedaan, maar afgelopen week was op de snelweg opeens de vaart eruit. En rijdt dat ding als een slak. Turbo is volgens mij kapot gegaan door de olie die opeens op was. Nu dacht ik aan een revisie, maar volgens mij is een nieuwe turbo maar een fractie duurder. De vraag die ik dus heb, is welke turbo ik moet kopen en waar? Mijn gevonden optie's: - Garrett T25 (via topic van 2FAST4U): * Turbo World: € 647 ex BTW op ruil basis * Turbo Chargers.nl: € 425 ex BTW op ruil basis + 10 voor pakking set. (echter deze kies ik niet gezien de problemen die 2FAST4U had met dit bedrijf, 'k vertouw het niet) * Turbo-Hoet: € 775 ex BTW op ruil basis. - S13 T28 ball bearing turbo: * Bij APEX Performance Parts voor 575 pond (= € 866,-), deze kan Tuning4U ook leveren voor deze prijs volgens mij. - ARRETT turbo's met T25 turbinehuis en T28 compressorhuis * Bij Supras.nl voor € 560,-. Welke moet ik nemen? Zit zelf te denken aan de T28, aangezien ik het prijsverschil vergeleken met de T25 te klein vind om dan voor de T25 te gaan. En heeft iemand ervaringen met de ARRETT turbo van supras.nl? Als die ARRETT net zo goed is als de T28, dan kan ik net zo goed voor de ARRETT gaan en deze is nog goedkoper ook! En dan nog wat andere vragen: - Zijn bovenstaande turbo's compleet? Of moet ik nog olie pijpjes, etc apart bestellen? - Op mijn auto zit nu nog de kapotte turbo. Is het schadelijk om te blijven rijden met de auto? - Wie weet een goede en betrouwbare garage in de buurt van Den Haag die ervaring heeft met turbo's vervangen. Geen zin dat een nieuwe turbo na 5 weken weer kapot is. Nou ja, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ben afgelopen dagen flink chagarijning geweest door de auto en wil dat het probleem zsm is verholpen. Alvast bedankt! Owh ja, andere suggestie's van turbo's en winkels stel ik erg op prijs. Ciaoooo, Armani
×
×
  • Create New...