Jump to content
SXOC.NL Forum

gommanski

Bezoeker
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

gommanski last won the day on July 13 2014

gommanski had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

About gommanski

  • Rank
    Newbie
  1. Zo het is al weer even geleden dat ik van me heb laten horen, beetje druk gehad de afgelopen tijd met van alles en nog wat, maar hier gaat ie dan weer: motor en bak gemonteerd met aanbouwdelen, klaar om in de wagen te hangen en de motorsteunen te maken. Heb drie keer beschadigde schroefdraad moeten repareren, 2x in de cilinderkop omdat er verkeerde draadeinden gebruikt zijn, en 1x in de startmotor omdat er bijna geen draad meer in zat. Toen gekeken welke druklagerhouder ik moet toepassen, de S14 of de van de 350Z. Kon er geen verschil in ontdekken in de hoogtes en dus de Z33 maar gebruikt, alleen bij montage van de bak blijkt dat de houder niet hoog genoeg is hier moet ik dus nog naar kijken. Verder de tank gedemonteerd, de lichte roest behandeld en weer fijn geverfd. De rolkooi is voor 80% af, denk niet dat ik een kruis maken in de deuren maar gewoon 1 stang, omdat ik het instappen ook belangrijk vindt en dat wordt met een kruis alleen maar lastiger. afstandsbus die bij een automaat gebruikt wordt verwijderd en het lager voor de handbak gemonteerd vliegwiel van prutsjanus gevlakt druklager houder, volgens mij is de rechtse van een S14 maar weet het niet meer zeker ;D tank weer netjes, gaat eronder als ik de bodem heb voorzien van een verse laag bodyschutz nadat het laswerk klaar is. motor met bak, moet nog wel de versnellingspook inkorten. heb de drager van het diff aangepast zodat de dragers van de volvobak eraan gebout kunnen worden die weer aan de dwarsbalk komen onder de volvo. Ga het passen maar 100% gelukkig ben ik er nog niet mee. Rolkooi met alleen een stang bij de deuren, weet dus nog niet of ik daar kruizen wil, die zijn eigenlijk wel nodig voor de koppeling met de voorste veertorens. Heb de stoelen, stuur en pedalbox gepast, het is krap maar het gaat. Het stuur moet wel zakken en de stuurstang verlengd zodat deze dichterbij komt. Ben alleen niet gelukkig met de deurstangen die wil ik nog buigen zodat deze meer naar de deur gaan.
  2. We zullen zien, ben zelf ook wel benieuwd. zo de carnaval weer voorbij, weer verder met de volvo. Mn lasser voor de kooi af te lassen heeft het erg druk dus dan maar verder met de bak en motor te plaatsen. Vandaag wat Bakzaken gedaan. Valt me niet tegen, heb de opening nu best strak gemaakt, meer weghalen kan nog altijd. Bak moet eigenlijk voor nog omhoog zodat deze niet onder de kokers van de bodem uitkomt. Nog een paar zaken aan de motor doen dan kan de bak erachter en hang ik deze erin om de motor- en baksteunen te maken en dan de tunnel boven de bak maken. Ben aan het denken om de tunnel van aluminium te maken, en demontabel van binnen in de auto. Om de hitte te beperken de tunnel te voorzien van hittewerende zelfklevend folie.
  3. Staat al in de openingspost; De bladveren gaan er onderuit en gebruik een 5-link kit die voor een ford escort mk2 is ontworpen.
  4. Zeker, moet nog een houder fixen zodat die straks bij de uitrusting van de auto hoort, de gasdempers kunnen er dan uit = gewichtsbesparing toch?
  5. Weer wat buizen klaar. De a-stijlen gelijk krijgen was nogal een uitdaging met het prehistorische buig apparaat waar ik mee werk.
  6. Hij gaat ook nog gemaakt worden: http://www.autoblog.nl/nieuws/nissan-idx-gaat-in-productie-per-2016-64406 De vraag is welke versie(s) er worden geproduceerd en hoeveel deze gaan afwijken van de concepten
  7. Ik heb de volgende zaken nog nodig van nissan specifiek: fmic piping s14 (mag gebruikt zijn) camberplates s13 (mag gebruikt zijn) lambda sensor s14 (liefst nieuw) Weet er iemand een adres waar ik deze zaken tegen schappelijke prijzen zou kunnen verkrijgen?
  8. Vandaag weer een paar uur tijd genomen om aan de vulva te werken. Ben begonnen met de hoofdbeugel in te korten en heb de voetjes waar deze op komt te staan op een paar plaatsen vast gelast. Heb een mal gemaakt voor de a-stijl maar de beugel stond mij niet solide genoeg. Daarom maar eerst de steunen naar de achterste wielkasten gemaakt, of ja een kant is af de andere maak ik morgen na van degene die ik vandaag heb gemaakt.
  9. Heb je topic gezien, ook een bijzonder en mooi project.
  10. St37 staal constructiebuis gelast, 1,5duim voor de hoofd beugel en de rest 1,25duim. Heb hiervoor gekozen omdat st52 naadloze buis 600euro kost en nu ben ik maar 120euro kwijt. Dus als het fout ging kost het me niet meteen de hoofdprijs.
  11. Nog 2 roest plekken te gaan en dan verder met de rolkooi en de motor te plaatsen. Vandaag in ieder geval de hoofdrolbeugel gebogen. Het is wat mij betreft geslaagd. Heb de buis aan een kant dicht gelast daarna gevuld met droog fijn zand (voldoende verdicht) en de buis gesloten met een houten klos. Hierdoor is de buis goed te buigen met deze pomp, aan de binnenzijde zijn er nauwelijks plooien aanwezig. Hier wat foto's van het werk tot nu toe. Ga eerst de kooi afmaken voordat de motor gepast wordt want de buizen liggen me in de weg.
  12. True, True, maar de een ziet het als werk, ik zie het als hobby. Sunny1600 slaat de spijker op zn kop
  13. vandaag wat laswerk verricht met hulp van een kennis. Met name laswerk rondom de voorruit, hiervoor op de sloop een paar stukken uit een auto geslepen waarvan de hoeken beter waren. Ik dacht dat er nog nooit aan de auto gelast was, maar hieronder het bewijs dat ik fout zat. Wat plaatjes erin gebakken, opgevuld met kit/klei/plamuur. Midden onder de voorruit Andere hoek Had van rustyco goede recenties gelezen, en omdat ik niet van plan was voor ieder puntje roest een nieuw stuk erin te lassen. Heb ik dus alles blank gemaakt, een of meer keer behandeld met dit spul en daarna ijzermenie aangebracht. Helemaal ontleed en de roest is goed diep gekomen. Reparatie stuk los gemaakt van de hoek uit de sloper. 1ste deel gelast 2de deel gelast Overzicht Onderhoek in de menie, mooi kleurtje hé
  14. afgelopen week bezig geweest met de aandrijving verwijderen, en begonnen met uitdeuken van de binnenste draagkokers van de bodem. wist bij aankoop al dat deze gedeukt waren en bij het verwijderen van het interieur viel pas echt goed op hoe de bodem naar binnen was gekomen. Dus de kokers van boven opgemaakt en de deuken zo goed mogelijk in model terug kloppen, daarna dichtlassen en de kokers volspuiten. Niet heel goed te zien op de bovenste foto's maar niet alleen was de koker in de gedeukt ook de vloer was hier dus naar binnen gekomen. Voor het laswerk heb ik vandaag een toestel opgehaald: En al een beetje geoefend op een oud scherm om te kijken hoe het ding last. Gisteren de bak en vliegwiel terug gekregen, en vandaag maar meteen de bak weer gemonteerd. vliegwiel alleen gevlakt en gebalanceerd, niet veel lichter gemaakt dus. 12mm van de bak afgefreesd vanwege de pasplaat en de koppeling met de motor. uiteraard stond er in het wph dat alle pakkingen keringen en zelf 4 bouten niet hergebruikt konden worden. Maar heb dit toch wel gedaan, heb 50% kans dat ie lekt en 50% kan dat ie droog blijft. Komende week de kokers dichtlassen en beginnen met de middentunnel open te maken waarna de motor met bak gepast kunnen worden. Ga een middentunnel uit 2 afneembare delen maken zodat deze zo strak mogelijk om de bak past, als ik er dan nog bij moet op de bakolie te vullen/controleren kan ik er van binnen bij.
  15. Nee er komt een 350z bak in
×
×
  • Create New...