Jump to content
SXOC.NL Forum

Koper vraagt mij naar hem te komen

Recommended Posts

Heb een auto op marktplaats staan, gaat om 650 euro. Nu zegt de koper met wie ik een prijs heb afgesproken of ik naar hem toe kan rijden want hij heeft geen vervoer, noemt (nog) geen adres. Hoe vaag is dit? Alsof ik dan naar huis mag lopen? Mensen sporen niet, wat kan hier nou weer achter zitten, iemand een idee? Koper is al 14 jaar marktplaats lid, dus geen troll account lijkt me.

Groet, Rutger

Edited by Rudi
  • Admin

Haha wtf! Wellicht denkt hij, ik kan het toch proberen.

Maar voor hetzelfde geld rij je erheen en hij hoeft hem niet, weg tijd en brandstof.

Of je zegt dat je hem kunt brengen tegen een meerprijs maar dan moet hij wel eerst een aanbetaling doen.

Heb het wel eens vaker gezien. 

Ook van de kant van de koper. Mijn oom had namelijk geen tijd om naar Utrecht te rijden en probeerde dus hetzelfde als boven genoemd.

Deze koper kwam de auto dus inderdaad zonder aanbetaling brengen. ( Ze hadden wel gebeld van te voren )

Ok dan ga ik hem om een aanbetaling vragen. Voordeel is dat ze mijn adres dan ook niet hebben mocht er iets niet bevallen ;) 

Wel apart want diegene kan natuurlijk ook gewoon met OV naar mij toe :huh:

Edited by Rudi

Afhankelijk van hoe ver het is kan je ook vragen of er iemand mee gaat, heb je vervoer terug en ben je niet alleen voor t geval het inderdaad een shady figuur is ;)

Is wel een idee ja, zit nog te denken wat er achter kan zitten maar kan niet echt iets bedenken. Deze persoon is al 14 jaar mp lid, lijkt me sterk dat die al jaren de boel belazerd en ermee wegkomt.

Ik rij deze week langs de plaats waar deze persoon woont dus het kost me bijna niks om even de afslag te nemen.

• Admin

Let op dat als hij ter plekke met een betaal app wilt betalen of een tikkie link, dat het wel een legitieme is en niet dat het via een nep app gaat.

Of nog beter cash betalen en direct storten of goed controleren.

Alhoewel je de auto daarna op zijn naam overschrijft, dus je hebt al zijn gegevens.
Als hij het bovenstaande wilt doen, knap stom want je hebt dan in principe alles wat je nodig hebt om aangifte te kunnen doen.

Ja oplichting met de betaling werkt eigenlijk alleen voor de export, maar daar lijkt dit niet op. Heb hem gemaild dat ie maar naar een treinstation moet komen halverwege en nu hoor ik niks meer :lol:

Eerder al een debiel die tweemaal toe zei langs te komen en niet kwam opdagen, ik denk dat er gewoon heel veel trollen op marktplaats zitten. Kom je bij zoon adres woont diegene daar helemaal niet dat soort kansloze acties. Marktplaats zou er tegen op moeten treden zeker omdat je zoveel betaald voor hun “dienst”