Jump to content
SXOC.NL Forum
speedingmofa

Ervaring met plastidip

Recommended Posts

Hallo

Ik hoop binnenkort mijn S14 in een kleur te (laten) spuiten en vroeg me af voor degenen die het gedaan hebben wat hun ervaring is. Hoe lang gaat het mee? Volgens Google gaat het 3jr mee en dient daarna opnieuw gedipt te worden 

Zijn er ook mensen hier die het zelf gedipt hebben. Wat is je ervaring en hoe heb je het aangebracht? Compressor of elektrische spuitpistool? Merk/model, etc? Foto's? Met zonder/glossifier? Gooi maar alles uit zou ik zeggen :)

Heb alleen ervaring met het merk plastidip en de spuitbussen ervan. Heb meerdere onderdelen en velgen ermee gespoten. Spuiten gaat vrij makkelijk, de voorbereiding is alleen bijna net zoveel werk als bij gewoon spuiten. 

Vond het resultaat des tijds wel mooi, nu terug kijkende vind ik het helemaal niks. Je blijft namelijk een sinasappelhuid houden. 

Qua duur en hoelang het blijft zitten was ik er zeer tevreden mee. 3 jaar heb ik niet gehaald. Maar dat kwam omdat ik de auto verkocht had. 

Net voor de verkoop een deel van het plastidip er weer afgehaald. Maar daar komt de ellende om de hoek kijken. In de filmpjes lijkt het super makkelijk maar dat is het totaal niet.

Een begin krijgen is het lastigste en zulke grote lappen wil alleen als je mega dik gespoten hebt. 

Vooral de plekken waar het iets dun erop zit krijg je het er bijna niet af. 

Al met al was het leuk spul voor toen, zou er persoonlijk alleen mijn auto niet mee spuiten. 

@TomKouki heeft zijn hele auto daarmee gespoten, misschien kan hij je wat meer erover vertellen?

• Like 1

Bij alle mensen die het hebben gedaan waar ik het van heb gezien, is het echt super lelijk. Doe dan zelf wrappen of iets om de kosten te drukken. 

Oja, ik had mijn achterbumper toen ook gespoten met plastidip. Je hebt echt wel heel veel nodig om een goed dekkende laag te krijgen. Moet echt heel dik zijn wil je het dr later afpielen. Is dat het niet, heb ik alvast een tip voor je, met benzine en geduld haal je het het beste van af.

Edited by Mike s14
  • Like 1

On 9/27/2019 at 4:43 PM, Mike s14 said:

. Is dat het niet, heb ik alvast een tip voor je, met benzine en geduld haal je het het beste van af.

Ik heb gezien en gelezen dat als je er WD40 overheen spuit je het er zo vanaf kan vegen met een doek.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn........dan is het ook zo. Hahaha...

Hoorde van iemand dat het werkelijk overal in en tussen gaat zitten. Daardoor is t weghalen ellende en krijg je het vrijwel nooit meer helemaal weg. Denk m.n. aan kieren en sleuven. 

Zelf gekozen als tussentijdse oplossing om zelf te wrappen. Ook dat leek zo eenvoudig, haha! Enorme K klus.

Zou gewoon effe doorsparen en dan netjes in de lak zetten.

Edited by nXus
  • Like 1