Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
SlideVia

Remschijven upgrade

Recommended Posts

Goedendag iedereen,

Aangezien mijn remschijven voor steeds meer haar scheuren begint te krijgen word het eens tijd voor wat nieuws. Maar vond het ook een mooie tijd op weer eens een upgrade te doen. 

Mijn plan was om grotere schijven te monteren puur voor de looks. ( vind mooi gevulde wielen gewoon beter staan ). Heb namelijk de extra remkracht/betere koeling totaal niet nodig. 

Momenteel heb ik R32 gtr non v-spec remklauwen en schijven.

Remklauwen 32mm

Remschijven 300x32

Nu zat ik te kijken naar schijven van een r33/r34 gtr / 350z track edition. Deze zijn 324x30. 

Mijn vraag is nu zal die 2 mm verschil in dikte een probleem geven of niet? 

Heb mijn schijf vandaag gemeten en die is 28,14mm momenteel, dus was ook al ver over de slijtage grens heen. ( had dat eigenlijk totaal niet verwacht, want zat niks geen rand in )

Remmen werken verder perfect maar twijfelde er behoorlijk over of het wel of geen goed idee is. 

Of iemand moet een andere mooie upgrade weten. Wil maximaal 17 inch velgen. Dus dat moet wel passen. 

Edited by SlideVia

Ik heb 324x30 schijven onder 17" Nismo LMGT2 velgen. Past ook maar net zonder spacers en qua diameter.

De Brembo klauwen zijn een 1 op 1 swap als je de hubs opboort naar 14mm. 

Edited by turbosteen
  • Thanks 1

Het klinkt alsof hij 324x30 schijven wilt gebruiken op zijn huidige 300x32mm remklauwen. 2mm klinkt idd niet als veel. Er zijn "shims" voor bij de remblokken om dit op te vullen, maar of je genoeg plaatjes hebt voor 2mm...., ik maak me iig meer zorgen over de extra 24mm aan diameter... Hoe ga je dat opvangen? Spacertje?

• Like 1

Bedoel voornamelijk inderdaad die 2mm verschil in dikte van de schijf. 

Wat voor een soort shims zijn dat dan? Kon zo nog niks vinden namelijk. Zelf dacht ik eventueel plaatjes te maken over de hele lengte van de blokken en die erop te lijmen. 

Die 24mm in diameter verschil ga ik opvangen met een spacer. Heb die al thuis liggen. 

Heb dit eerder erop gehad. Maar de schijven die hierbij horen zijn niet meer leverbaar. 

In het ergste geval maak je je blokjes niet op, dus moet je vaker je blokjes vervangen.

Je kunt kijken of je een aantal van die plaatjes er tussen kunt stoppen, iedere mm helpt.

Hier hebben ze wel 330x32 schijven, misschien dat iets groter makkelijker is dan iets dikker vinden?
http://www.reyland.co.uk/discs/

• Like 1

De zuigers hebben zoveel steun in de klauw dat ze makkelijk ver voorbij de slijtagelimiet nog steeds werken. Heb al vaak zat 'staal op staal' gezien. Dus die 1mm per kant zal geen probleem zijn. Wordt een ander verhaal wanneer je dit gaat proberen met AP racing klauwen die echt op de mm nauwkeurig gemaakt worden. 

• Thanks 1

Iedereen bedankt voor de reactie's. Heb schijven besteld ( hopelijk eind van de week ergens een keer binnen ) en ga eerst eens proberen zonder spacers tussen de blokken. 

Mocht dat niet willen maak ik als nog een mm plaatje aan beide kanten.