Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Eric

Onderstel spuiten of coaten

Recommended Posts

Zijn er mensen die hun onderstel hebben gespoten of laten coaten en dan hun auto een paar jaar gebruikt hebben en kunnen vertellen hoe het er nu uitziet? 

Jazeker, heb beide gedaan. Spuiten ziet er niet meer uit na 5 jaar. Coaten is na een doekje erover nog netjes. Als je het wil zien ben je welkom in Beverwijk 

• Like 1

Heb beide gedruikt, beide hebben hun voordelen en nadelen. Beide vind ik voor de echt lange baan geen fijne oplossing, coating heeft momenteel nog wel de voorkeur. Echter heb ik nog niks gevonden wat perfect is. 

Coaten, voordeel is dat het hard is en daardoor goed en langdurig netjes blijft. Grote nadeel is ook direct dat hij zo hard is. Daardoor zeer gevoelig voor steenslag. Knappen dan makkelijk stukjes af. 

Spuiten heeft als grote voordeel dat het eind resultaat echt super netjes kunt maken, is ook veel makkelijker na te bewerken mocht dat nodig wezen. 

Ga er dan wel vanuit dat je professionele lak gebruikt en geen hobby spul. 

Momenteel ben ik zelf aan het testen met een goedje dat Rx heet. Tot nu toe zeer goede ervaring mee. Echter heb ik dit pas 3 jaar getest ( alleen zomers mee gereden ) en is het alleen in het zwart leverbaar. 

• Like 2

Zwart is een prima kleur voor onderstel delen, jij benoemt ook precies wat mij het probleem lijkt, dat coaten hard wordt en eraf spat. Wat is de standaard afwerking van Nissan? Dat is toch ook coating?

Als ik daar precies achter was dan had ik gebruikt wat Nissan ook had gebruikt. Het lijkt me geen coating, je straalt het er vrij makkelijk af namelijk. Normaal met coating is stralen vrij lastig omdat het een elastische werking heeft.

Misschien iets van een industrie verf of een dikkere laag ktl? ( Kathodische TauchLackierung  )