Jump to content
SXOC.NL Forum
Neidjel

Nigel s14

Recommended Posts

Mooie pics! Wel jammer van die binnenkuip haha

Die GT-R is heel dik!

On 4/28/2019 at 7:50 AM, Eric said:

Ik denk dat ik nog s14 modderkuipje heb. Die zijn overigens anders dan de s14a.

Staat er nog een leesbaar onderdeelnummer op jouwe?

Ik was helemaal vergeten te reageren nadat ik het opgezocht had.. Ik kon er geen nummer meer op vinden maar ik had m via eBay uit Amerika en de advertentie zegt 6384569F00.. Ik denk overigens niet dat het een OEM Nissan onderdeel was, wel het Nissan part number. Hoe dan ook, ik zal een betere oplossing moeten vinden want als ze maar stuk blijven gaan schiet het niet op. De intercooler pijp zit in de weg om de modderkuip op de juiste manier vast te maken dus dat helpt ook niet mee. 

Ik zal nog maar eens iets posten hier. Paar weken geleden naar de Nurburgring geweest om velgen op te halen die ik via internet gekocht had. Onderweg brak een of andere vork achter m'n koppelingspedaal af. Gelukkig kon ik er nog wel mee verder rijden, alleen was het af en toe lastig om in een versnelling te komen. inmiddels is deze gelast en koppelt ie weer zoals het hoort. 

Een paar dagen later kwam ik er thuis achter dat een van de 'nieuwe' velgen over de rand gescheurd is. Inmiddels naar wat velg reparatie bedrijven geweest en die rand is volgens hun niet te redden. Te veel materiaal is er afgedraaid met het repareren van stoeprandschade. Een lasser in de buurt vond dat hij het wel kon, resultaat is niet bepaald wat ik op zo'n auto zou zetten dus ik doe hier verder niks mee, al was het het proberen waard. 

Het zijn 3-delige velgen, dus de randen zijn te vervangen. Ze zijn alleen wel gelast waardoor ze in feite nu 2-delig zijn maar ze kunnen alsnog los gehaald worden. Kost alleen iets meer werk. Inmiddels zijn de nieuwe randen besteld, het gaat alleen zo'n 5 maanden duren voordat ze binnen zijn. 

Vorige week heb ik de goede velgen voorzien van tweedehands bandjes om alles te passen. Ik was eerst wat bezorgd om hoe weinig ruimte er is tussen band en schroefset maar met wat rijden lijkt dit toch allemaal goed te gaan. De auto moet wel echt een paar cm naar beneden als de velgen er straks definitief op komen.

DSC_0678

Een paar moeren van m'n spacers zijn nu rond dus tijdelijk even de nieuwe wielen aan de voorkant er op. Ziet er niet uit maar ik kan nog rijden.

DSC_0701

Toen afgelopen week APK, afkeur op CO uitstoot bij verhoogd toerental, en de koplampen zijn niet te stellen omdat het binnenwerk blijkbaar stuk is. Dat is nu de volgende horde, een maandje zonder dat er iets tegen zit met de s14 zit er vooralsnog nog steeds niet in. De radio doet het inmiddels wel weer, dat is al iets.

• Like 1

Goed nieuws van die radio, de rest hebben we het maar gewoon niet over :)

Balen zeg, helemaal van die velgen.. Aan de andere kant als ze straks weer opgeknapt zijn wel een heel mooie set wielen. Gaat dik worden in combinatie met verlagen!

• Like 1

On 7/28/2019 at 2:03 PM, Neidjel said:

Het zijn 3-delige velgen, dus de randen zijn te vervangen. Ze zijn alleen wel gelast waardoor ze in feite nu 2-delig zijn maar ze kunnen alsnog los gehaald worden. Kost alleen iets meer werk. Inmiddels zijn de nieuwe randen besteld, het gaat alleen zo'n 5 maanden duren voordat ze binnen zijn. 

5 maanden :blink:

Zijn diverse bedrijven die ze binnen een maand kunnen leveren of zelfs op order maken :huh:

Just now, smeck said:

5 maanden :blink:

Zijn diverse bedrijven die ze binnen een maand kunnen leveren of zelfs op order maken :huh:

Klopt, deze velgen hebben alleen een ander type rand (ze noemen het een soft lip. De dikke rand waar de band tegen komt, normaal is dit een heel dun randje ofzo) en die kunnen ze bijna nergens maken blijkbaar. Custom Car Alloy, het bedrijfje waar ik ze wilde bestellen, heeft alleen een leverancier in Azië die de juiste rand kan leveren. Nu blijken ze echter problemen met deze leverancier te hebben dus is er vooralsnog toch nog niets besteld...

Ook m'n radio doet het inmiddels weer niet meer dus ik blijf bezig... 

Posted (edited)

Is dat niet gewoon een flat of reverse lip?

heb ik ook op mijn Gartmaiers zitten.
Ik weet dat Marnix (of doet die het niet meer zelf bij CCA?) 99% VAG doet en dus misschien hier niet in thuis is, maar op driftworks kan je Works/SSR randen gewoon direct bestellen naar mijn weten.

Edited by smeck

Het zijn step lips, geen flat lips, dat is niet wat ik bedoelde.

Dit is het verschil wat ik bedoel:

De Hasemis hebben een dikke platte opstaande rand.

velgding220x17-e1401884663892_2

De meeste lips hebben een rand zoals deze.

Over de randen die je zo kan bestellen bij onderandere driftworks, helaas zijn dit nooit de randen die ik nodig heb. Nooit 30 boutgaten bij 17" 

En toen was ie stuk. Afgelopen week ging ik met de s14 op vakantie. De bedoeling was een roadtrip door de Alpen. Via Duitsland naar Oostenrijk gegaan, op de autobahn vrijdagavond hoorde ik dat er iets niet goed zat. De 'symptonen' even besproken en het leek op een kapotte pakking achter de turbo. Er werd mij verteld dat ik door kon rijden en de auto deed het ook nog prima dus ik ging verder, garages waren al gesloten dus tot maandag moest ie het nog volhouden. Zaterdag twee bergpassen gereden waaronder de Großglockner, wat is dat toch mooi en leuk zeg in zo'n s14, ookal heb ik me goed ingehouden met de pakking in m'n gedachten. Gisterochtend via de 'Plöckenpass' (?) Italië binnen gereden en toen ging het toen ik net aan de afdaling begon ineens over van lekke pakking naar open header geluid. Dat is niet goed natuurlijk. Geen bereik op de berg dus in z'n vrij naar beneden gerold, en dat was nog wel een stukje, maar zo snel mogelijk parkeerplaats gezocht en toen zag ik onder de motorkap dat de turbo compleet los was gekomen van het spruitstuk. Het was dus niet de pakking achter de turbo maar die ervoor. Ik zag sowieso minimaal één gebroken bout dus anwb gebeld, auto afgesleept, en ik met m'n halve bagage (rest zit nog in de auto) alleen zonder vervoer in een Italiaans stadje. Top. En nu maar wachten wat de reparatie gaat kosten en of ik met de s14 de roadtrip kan vervolgen of dat deze naar huis gebracht wordt en ik met een huurauto verder kan.

das mooi klote! hopelijk valt het te fixen.. 

Ik begon me al af te vragen hoe het ging, want na gister ochtend niks meer vernomen. 

Ik ben inmiddels weer thuis, nu de S14 nog. Deze staat nog in Italië op transport te wachten. Omdat ik met een roadtrip bezig was en ik maar beperkt tijd had is samen met de ANWB besloten dat de S14 niet in Italië gerepareerd zou worden. Nu is het als het goed is nog maximaal 3 weken wachten tot ik de s14 weer zie. En dan is het nog afvragen in welke staat...

• Sad 1

Hm, dat zijn wel spannende weken. Je mag hopen dat het in een afgesloten loods ofzo staat.

Ze wachten zeker totdat er genoeg autos op de vrachtwagen staan voordat ze gaan vervoeren? En die volvo mag je tot aan de reperatie rijden?