Jump to content
SXOC.NL Forum
Neidjel

Nigel s14

Recommended Posts

Ik heb een achterruitenwissermotor voor je denk ik. Heb mijn ruitenwisser eraf gehaald, zal straks een voor je kijken!

 

Edit, ding gevonden, zie je pb!

 

En verder gewoon blij zijn met die auto joh! Ziet er keurig uit en die kleine dingetjes zijn zo gefixt.

Edited by StefR

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ruitenwissermotor had ik net als de kachelweerstand en de wielkuip inmiddels al gekocht. De kachelweerstand heb ik vandaag vervangen en deze werkt weer prima. De ruitenwisser ben ik gisteren een tijd mee bezig geweest maar de 'grote' bout aan de bovenkant onder de ruitenwisser arm krijg ik zo niet los. Daar ga ik binnenkort weer mee verder. Dan hoop ik ook de clipjes voor de wielkuip binnen te hebben zodat die ook weer mooi op z'n plek komt.

 

Dan is het enkel nog de schroefset waar ik voor zover ik nu weet problemen mee heb, dus ik heb besloten om volgende maand maar een nieuwe set te bestellen om hopelijk van het 'gezeik' af te zijn. Het gaat 90% zeker een BC Racing BR set worden. Ik zag alleen dat ze vaak 8/6 kg/mm veren hebben maar er ook een optie is voor 6/5, 6/4 of 5/4. Iemand enig idee wat een beetje een goede springrate is voor een straatauto waar af en toe 'sportief' mee gereden wordt? Hij hoeft echt niet super zacht te zijn maar ik ben van plan om in de zomer een road trip met de s14 te doen dus een beetje comfort is misschien wel prettig. Ik weet niet of het comfort heel veel zal verschillen met deze springrates aangezien de demping natuurlijk ook instelbaar zal zijn.. 

 

En ik weet dat de auto met een nieuwe schroefset uitgelijnd moet worden. Kan dit bij elke 'bandenboer om de hoek' die beweert uit te kunnen lijnen of is het toch beter om voor zoiets een meer gespecialiseerd persoon te zoeken? En zo ja, heeft iemand suggesties in de omgeving van Eindhoven/Reusel? Iets verder mag eventueel ook als het de moeite waard is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Neidjel said:

 Iemand enig idee wat een beetje een goede springrate is voor een straatauto waar af en toe 'sportief' mee gereden wordt?

 

gewoon stock veren en dempers, die zijn gemaakt voor precies wat je hierboven omschrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Eric said:

 

gewoon stock veren en dempers, die zijn gemaakt voor precies wat je hierboven omschrijft.

 

Dat zeggen alleen oude mannen met een midlifecrisis.

  • Haha 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rijd met HSD DualTech 6/4 en dat rijd echt top, niet kneiterhard en je kunt ook lekker hoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coilovers zijn relatief hard ten opzichte van oem dempers en veren.

Maar als je per se coilovers wilt en toch nog een beetje comfort, neem dan een lage springrate.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nogal eigenwijs en als ik denk dat er coilover onder zo'n auto horen, ga ik daar ook voor. Dus inmiddels zitten er BC racing BR coilovers onder de s14. De springrates zijn 6kg/mm voor en 5kg/mm achter. Het is stugger dan de daily natuurlijk maar ik ben zeker niet ontevreden. Het is ook een hele verbetering ten opzichte van wat er onder zat. Nu nog even uit laten lijnen en dan kan ik hopelijk wat meer van de auto genieten. 

 

De ruitenwisser achter werkt inmiddels ook alweer en de wielkuip zit er weer in dus het gaat de goede kant op.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat het een verbetering is. Ben je er nog achter gekomen welke springrate er voorheen onder zat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat weet ik niet. Ik heb nog naar de oude veren gekeken maar ik zie er zo niks op staan.

 

Ik had de achterkant een week eerder vervangen en ik merkte meteen dat het probleem met de klap die ik kreeg bij kuilen en drempels enzo weg was dus ik ga er toch vanuit dat de demper stuk was ofzo, en met het vervangen van de voorkant werd alles een stukje comfortabeler. 

 

Conclusies: 

- schokdemper was inderdaad waarschijnlijk stuk 

- oude veren waren stugger, het rijdt nu comfortabeler

- er valt nu meer in te stellen dus het is ook nog een 'upgrade'.

 

Ik ben tevreden. 

 

En een foto omdat foto's altijd beter zijn

DSC_0392

Nog steeds een monster truck. En zo blijft het ook.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het monteren van de coilovers aan de voorkant was er erg weinig ruimte over tussen de band en de veer. Een paar dagen later bleek dat de band de veer tijdens het rijden licht geraakt had dus inmiddels spacers gekocht en gemonteerd. +15mm voor, +20mm achter. Geen goede foto's maar toch:

 

DSC_0426DSC_0428

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap exemplaar! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar weer eens een update. Alvast excuses voor het aantal foto's, ik kan niet zo goed kiezen..

 

Een paar weken geleden was ik een dagje met de S14 naar Frankfurt. De heenweg via de autobahn gegaan. Op 'n gegeven moment rook ik iets wat ik zo snel niet herkende maar de auto deed niet raar en ik zag verder niks dus ik ging er vanuit dat het van buiten kwam. Lekker doorgereden, auto deed het prima. 230 aangetikt waar dat mocht en ook een stukje met een paar BMWs constant +/- 200 gereden, ging allemaal lekker, niks te klagen over de motor en de schroefset is ook comfortabel zat voor deze ritten. Na een bezoek aan Klassikstadt wil ik de auto verzetten om wat foto's te maken, valt me ineens op dat er iets niet helemaal goed was gegaan...

De wielkuip is waarschijnlijk met de hoge snelheden tegen mijn band aan gekomen.. Ik heb er daar geen foto's van gemaakt maar eenmaal thuis zag hij er zo uit:

 

DSC_0458DSC_0466

Dus dat was geen succes. Nu kan ik weer een nieuwe gaan zoeken en dan moet ik alsnog een betere manier vinden om 'm vast te maken.

 

De dag in Frankfurt zelf was overigens wel leuk en ik heb er een paar foto's van die het delen wel waard zijn:

HruVfXN.jpg

qO2hROX.jpg

P6sOpmP.jpg

AmYiahR.jpg

uoR0yxt.jpg

 

Net toen ik wilde gaan zag ik nog een leuke auto op de parkeerplaats staan dus daar ook maar even snel foto's van gemaakt.

DSC_0454DSC_0455

 

Op de terugweg via de Eifel gegaan omdat de wegen daar toch echt leuker zijn dan de autobahn. Ook daar deed de S14 het prima. Op de autobahn naar de Eifel toe 253 (volgens GPS) aangetikt en dat is voor mij toch best wel snel. In de Eifel zelf kon ik pas echt van de auto genieten. Wat rijdt dat leuk zeg. Wel erg oncomfortabel op sommige slecht onderhouden wegen maar dat is maar zo, met ritten zoals deze ben ik toch even heel erg blij met de S14.

 

Omdat er toch altijd weer een negatief puntje aan mijn posts moet zitten; inmiddels is mijn radio gestopt met geluid geven. Het schermpje gaat nog aan en de Bluetooth verbinding werkt ook, maar er komt geen geluid uit de speakers. Ik heb hier verder alleen geen verstand van dus ook dat moet weer opgelost worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik nog s14 modderkuipje heb. Die zijn overigens anders dan de s14a.

Staat er nog een leesbaar onderdeelnummer op jouwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...