Jump to content
SXOC.NL Forum
Neidjel

Nigel s14

Recommended Posts

Hallo iedereen, Ik zal me even voorstellen. Ik ben Nigel, 24 jaar en kom uit het zuiden (regio Eindhoven). Sinds zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een '96 s14 200sx. Het is voor mij een tweede auto, mijn daily is een Fiat Punto maar dat interesseert waarschijnlijk toch niemand. Foto's van de s14 zijn veel leuker.

DSC_0230DSC_0232

Ik zag dat de advertentie van deze auto al op het forum voorbij was gekomen, maar is het verder hier ook een bekende auto?

Ze is ook niet meer helemaal standaard, dit is het lijstje met mods die ik meegekregen heb:

Tune door FC tuning, 300+ pk

T28 turbo
Nismo 555 injectoren
Walbro benzinepomp 
Megan racing spruitstuk
Prophecy performance 3" uitlaat
Apexi open luchtfilter 
Fmic
Upgraded radiator
Hks turbo timer
Hks dumpvalve
Hks actuator
Npg coilovers
Exedy koppeling 
Act vliegwiel 
Nismo tellers
Nismo turbodruk meter 

Het beige lederen interieur is volgens mij ook niet standaard in een '96 maar dat weet ik niet zeker en de velgen lijken van een Skyline r34 gtt te komen.

Wat ik inmiddels zelf veranderd heb:

BC Racing Coilovers

+15mm spacers voor, +20mm achter

De uitlaat vind ik persoonlijk echt veel te groot dus daar hoop ik binnen niet al te veel tijd iets aan te doen, voor de rest hou ik het voorlopig waarschijnlijk bij gewoon rijden. Meer foto's volgen binnenkort. 

Edited by Neidjel
  • Like 2

Welkom! Hele nette wagen man! Veel rijplezier ermee.

Bedankt iedereen. Er zijn wat kleine dingetjes die van mij wat netter mogen maar daar heb ik alle tijd voor, daarna wordt ie 'echt' netjes. Hoop ik.

Leuk om te lezen dat de sx eerder ook op het forum voorkwam. Ik heb inmiddels ook een dyno filmpje gevonden van toen er 270pk uit kwam. Die 350z velgen stonden ook zeker niet slecht. Wel jammer dat de foto's van toen het niet meer doen. 

Qua uitlaat weet ik nog niet helemaal wat ik ga doen. De meeste uitlaten die je zo kunt kopen zijn de "kachelpijp" uitlaten en daar ben ik niet zo'n fan van. Het hoort natuurlijk wel een beetje bij de auto maar het heeft niet mijn voorkeur. Afhankelijk van de kosten wordt het misschien een uitlaat op maat met een demper met een dubbel sierstuk. Een beetje oem stijl maar wel 3" en een beetje een leuk geluid. 

Welkom! 

Nette wagen, je zou eens kunnen kijken naar een Mongoose uitlaat systeem. Die is leverbaar met 2 eindstukken en vrij subtiel qua geluid. Of iets Custom late  maken uiteraard. 

@Eric ga ik doen, ben nu in China dus helaas geen mogelijkheid. Ik doe het zodra ik terug ben! 

• Like 1

Toevallig afgelopen week nog bekeken toen ik daar in de buurt was. Mooie S14 met leuke mods, gefeliciteerd met je aankoop!

Edit: moet je eens zien wat voor uitlaat Eric te koop heeft.

Edited by StefR
  • Like 1

Thanks voor de tip!

Gisteren weer een stukje gereden, was is dat toch leuk vergeleken met een 150pk Fiat. Wel zijn de coilovers erg hard maar als het goed is zijn ze instelbaar dus daar moet ik nog (iemand) naar (laten) kijken. 

Ik hoorde echter toen ik iets te hard door een kuil reed rechtsachter wel een flinke klap. Ik weet dat dit kan betekenen dat de schokdemper stuk is. Wat is een makkelijke manier voor iemand die vrijwel niks weet/kan om dit te bevestigen/uit te sluiten? 

Op de hoek van de auto waar de demper lek is je volle gewicht op zetten, dat je de auto naar beneden duwt en dan gelijk los laten. Als je auto heen en weer blijft dansen is die goed lek.

Het kan ook eventueel je achterste stabilisatorstang zijn. Maar dan zou hij bij een hobbelweg ook klapperen. Deze zou je kunnen nakijken als de auto op zun wielen staat aan de stang voelen (op speling). Ook aan de verbinding stangen voelen hier kan ook speling op zitten. 

Edited by TheKjeld