Jump to content
SXOC.NL Forum
Rudi

Subframe e.d. spuiten

Recommended Posts

Volgens mij is het al eerder gevraagd maar kan die topics niet meer vinden :withstupid:

In ieder geval, ik wil een subframe, draagarmen, fuseestukken etc. spuiten. Ze worden eerst gezandstraald dus mooi kaal. Ik wil een simpele cabine maken met afzuiging. Nu vroeg ik me af wat voor verf jullie gebruiken? 2K vanzelfsprekend voor de gewone laag maar wat voor grondverf? En scheelt het veel in de kosten om een pistool te kopen i.p.v. losse spuitbussen? Wat mag een degelijk pistool kosten?

Bedankt, Rutger

2k epoxy van spraymax is wel handig. RX5/10 geeft ook een proper resultaat en kan je gewoon verven.

Persoonlijk vind ik het advies van nonpaints ook altijd top. Maar voor een leek lijkt het dan misschien al snel kundig ;)

2k epoxylak als sterke roestbescherming en dan aflakken met een 2k kleurlak (kleurlak met de harder er al in dus, niet zoals de buitenzijde van je auto een kleur zonder harder nemen met een 2k blanke lak)

Is het weinig, neem vooral lekker spuitbussen.

Is het veel en wil je het vaker doen: neem een verfspuit. Hou wel in gedachten dat je gewone kleur/blanke lak met een 1.2/1.3 verfspuit spuit. En grondlak met een 1.7 ofzo. 1 keer investeren in een goeie verfspuit is dus ook niet ideaal.. Plus het schoonmaken van de spuit na het spuiten blijft een kloteklus in je schuurtje.

Ik bestel m'n verf en spullen regelmatig in Dld bij Safonov autolack. Hollandse sites zijn vies duur.

(Y)

Bij hoeveel spuitbussen zou ongeveer het 'keerpunt' in kosten liggen t.o.v. een pistool? Zou ik het er met 1 Sunny-onderstel uithalen?

Edited by Rudi

Komen er trouwens ook explosieve gassen vrij wanneer je spuit met een pistool? Of alleen met spuitbussen? Ik wil een spuitwand met ventilator maken maar die explosiebestendige ventilatoren zijn duur

Ik spoot met spuitbus en pistol meestal in een afgesloten garagebox totdat je door de mist niks zag en deed dat tijdens het roken. Je maakt je veelste druk.

Ik heb tijdens werk in de bakkerij meerdere stofexplosies meegemaakt dus ben wel wat voorzichtiger geworden nadat het voor me neus gebeurde. 

Ik moet voor me straalcabine toch nog een afzuigmotor kopen, zou dit wat zijn? schijnen nogal luidruchtig te zijn?

https://www.vocor.nl/stralen-reservedelen/1603-reserve-motor-voor-afzuiging-200000000753.html?search_query=stralen&results=35