Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Jeroen

Nieuw hier.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Jeroen en altijd al gek geweest van de 200sx.

Ik ben zelf automonteur dus wel bekend met reparaties die auto's nodig hebben in hun leven.

Zelf lijkt het me leuk om als daily driver een s13 te gaan rijden in zijn meest originele on verpeste staat.

Voordat ik hier aan begin ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met deze auto's en waar ik op moet letten.(misschien weten jullie wel ergens wat te staan).

Groeten,

Jeroen

Welkom! 

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een s13 in orginele en onverpeste staat vinden gaat denk ik een beste klus worden. en reken op een aardige prijs die je er voor moet betalen. 

Waar je op moet letten, is roest. dorpels, chassisbalken, veertorens, radiateur balk, wielkasten etc. (roesten kunnen ze heel goed) 

Ook de ca18det motoren hebben vaak in hun leven veel te lijden gehad onder slecht onderhoud en eigenaren die er niet heel zuinig mee omgesprongen zijn. waardoor ze vaak als onbetrouwbaar worden afgeschilderd. Houd dan ook rekening met een motor revisie.

Verder zijn het fantastische auto's als ze rijden :hammer:

• Like 1

De Grootste kans op een Verprutste S13 is Importeren uit Papjan, Maar dan kunnen de prijzen Flink tegen vallen. (Denk aan 10/12K voor een Turbo met handbak) 

Een Non turbo Automaat (SR20DE) gaat in Japan voor rond de 4/5K CIF dan komen de er nog kosten in NL bij (invoer plus BTW).

Rens Mekes Kan je hier meer over vertellen.  

Als je een 200sx wilt is het heel goed zoeken, helemaal in oem staat :P 

of een 240sx uit de unaaitmesteeds of amerika. die blokken zijn oer degelijk. niet bijster snel. maar als je het vergelijkt met een stock ca18 is het maar 15pk. en als je de juiste regio zoekt in amerika hebben ze ook meestal weinig tot geen roest. wel kapotte dashboards en misschien verschoten lak. maar dat is ook weer aan te pakken.