Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
TheKjeld

Z32 26mm vs 30mm

Recommended Posts

Hallo, wat zijn jullie ervaringen/meningen over z32 26mm en 30mm schijven/klauwen? Ik zit zelf te denken om de 26mm te pakken aangezien ik dan mijn huidige velgen nog kan gebruike (totdat ik hem widebody) maar lees veel dat voor de 26mm weinig/niet makkelijk aan onderdelen te komen is(?). Ik ben niet echt van plan om met mijn sx het circuit op te gaan.  En welke hoofd cilinder raden jullie aan? Ik wil voor en achter z32 remmen doen (en heb een automaat rembekrachtiger). Alvast bedankt 

Edited by TheKjeld

26 mm of 30 mm wat?

16 minutes ago, Eric said:

26 mm of 30 mm wat?

Z32 Remklauwen /schijf dikte. Sorry was inderdaad onduidelijk. 

Diameter van de schijven is gelijk, alleen de dikte van de voorschijven verschilt.

Als je eenmaal 26mm hebt, kun je niet zomaar over naar 30mm, dat betekent nieuwe remklauwen en schijven.

Imo: Pak gelijk de 30mm en eventueel spacers mocht het niet uitkomen met je velgen, dan zit je in ieder geval wel goed wanneer je widebody erop gaat.

17 minutes ago, Merijndj said:

Diameter van de schijven is gelijk, alleen de dikte van de voorschijven verschilt.

Als je eenmaal 26mm hebt, kun je niet zomaar over naar 30mm, dat betekent nieuwe remklauwen en schijven.

Imo: Pak gelijk de 30mm en eventueel spacers mocht het niet uitkomen met je velgen, dan zit je in ieder geval wel goed wanneer je widebody erop gaat.

Oke, en mij lijkt dat voor 30mm meer te koop is Aangezien iedereen die pakt