Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
SlideVia

Intercooler poedercoaten

Recommended Posts

Heb voor mijn Sx een intercooler laten maken. Nu is die eindelijk naar mijn smaak alleen zou ik hem graag zwart willen hebben. Ik weet dat veel fabrikanten hun producten laten poedercoaten. Het enige waar ik niet zeker van ben is of dat normale poedercoat is wat ik bij een lokaal bedrijf zou kunnen laten doen. Of dat er z`n keramische coating op moet zoals uitlaatspruitstukken en inlaatspruitstukken.

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee. Of weet daar iets meer van af?

Gewoon simpel zwart spuiten vind ik niet echt een optie qua duurzaamheid.

Gr. Maarten

De zwarte intercoolers en radiateurs die ik ken zijn gewoon zwart gespoten, en ja dat beschadigt wel sneller. Poedercoaten is veel te dik en zandstralen is bijna onmogelijk.

• Like 1

Mishimoto koelers zijn zeker gecoat. Stralen had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Zou anodiseren een betere optie wezen dan?

Soms worden onderdelen ondergedompeld in verf waardoor het lijkt alsof het gecoat is, en met de juiste techniek is de deklaag dan evengoed.

Anodiseren kan niet met alle soorten aluminium, in principe sowieso niet met gelast aluminium.

Maar zouden ze die dan van te voren zandstralen?

Vraag ik me dus ook af. Misschien dat ze ruw aluminium zonder te stralen coaten.

Ik persoonlijk zou 't gewoon spuiten. Of je 't nou gaat coaten, spuiten, dippen wat dan ook, na een paar weken op de weg is de laag zwart weg door steentjes etc. Dan liever bijwerken met een spuitbus dan 't hele ding opnieuw laten coaten elk half jaar.

Ik heb mijn intercooler en oliecooler laten spuiten in industriele verf. Beter bestand tegen chemicalien, krassen, steenslag etc.

Ik heb mijn intercooler en oliecooler laten spuiten in industriele verf. Beter bestand tegen chemicalien, krassen, steenslag etc.

Heb je dat gewoon bij een lokale spuiter laten doen of moest je daar aparte lak voor hebben?

Ik had het via een "lokale" spuiter geregeld. Gewoon kijken wat mogelijk is, aangeven wat je zoekt en hij zal het toch in moeten kopen/speciaal mengen.

Een goede spuiter fikst dat gewoon voor je :)

Heb mijne met spuitbus gedaan 8 jaar geleden. Ziet dr nog keurig uit.

Wat Mike zegt.

Knikkerbussie zwart en bespaarde money voor andere goodies gebruiken.

• Like 2