Jump to content
SXOC.NL Forum
DylanAerts

Modderkuipen Nissan S14

Recommended Posts

Hallo iedereen

Door het fantastische weer in België begin ik licht gefrustreerd te geraken.

Ik heb geen modderkuipen vooraan in mijn S14.

Omdat ik net verhuisd ben met mijn vriendin naar een bosrijke omgeving en omdat hierdoor de straten altijd vuil en nat zijn, komt de modder er langs mijn lichten en deuren uit.

Ook mijn engine bay is altijd vies van de modder.

Ik gebruik de wagen als daily dus dit vind ik niet echt aangenaam.

Vooraan heb ik 9.5J ET15 wielen met 255/35R18 banden en de wagen is redelijk verlaagd (niet extreem).

Ook heb ik wide fenders.

Zou ik de originele modderkuipen hiervoor kunnen gebruiken mits kleine aanpassingen? Of gaat dit totaal niet?

Iemand nog andere oplossingen?

Alvast bedankt!

Ik zou niet weten waarom niet.

Bij deze, heeft iemand modderkuipen liggen voor een S14 vooraan links + rechts?

Worden deze met van die plastic drukpinnetjes vastgezet? Weet er de juiste naam niet voor.

Zijn het polyester of metalen widefenders en zitten er bevestigingspunten om de spatschermen te monteren?

Snap je probleem, ik heb ook de originele spatschermen pas gemaakt met mijn wide fenders ivm. zooi in je wielkasten.

Zijn het polyester of metalen widefenders en zitten er bevestigingspunten om de spatschermen te monteren?

Snap je probleem, ik heb ook de originele spatschermen pas gemaakt met mijn wide fenders ivm. zooi in je wielkasten.

Het zijn polyester widefenders, voor zover ik weet zonder bevestigingspunten.

Daar zal ik dus nog iets op moeten verzinnen. (bevestigingspunten erin lijmen met 2-componenten lijm ofzo?)

Hoe heb jij dat gedaan?

Ik heb ze eraan gemaakt met polyester, zie hier

In de wielkast zitten ze vast op de originele punten en aan de hand daarvan uitgemeten waar de punten moesten komen op de wide fenders.

Ik heb ze eraan gemaakt met polyester, zie hier

In de wielkast zitten ze vast op de originele punten en aan de hand daarvan uitgemeten waar de punten moesten komen op de wide fenders.

Wauw, dat heb je knap gedaan!

Veel werk zo te zien, maar het is toch echt wel nodig want zo kan het niet verder.

Toevallig loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Houd je topic graag in de gaten.

Mijn wielkuipen zijn per ongeluk weg gegooid op de locatie waar ik die kuipen had opgeslagen.

Edited by nXus