Jump to content
SXOC.NL Forum
Adje

Hoe is het hier nog?

Recommended Posts

ik hoop toch dat we dit forum een beetje in leven kunnen houden, ondertussen na meer dan 10 jaar weet ik van wie ik "raad" als goede raad kan beschouwen.

Als ik ergens raad kan geven zal ik dat ook zeker steeds doen,ik check het forum nog dagelijks.

Had over laatst na 2 jaar inactiviteit op FB, me toch nog eens ingelogd omdat ik hoorde van de verkoop groep die er was ontstaan, leuke groep maar was de ziever van al de rest al na een week terug beu.

Welkom terug!

• Like 1

Op zich waren 10 jaar geleden xs power uitlaten hip, want goedkoop. En ook hks imi dumpvalve's en ander immitatie spul leefde goed. Poolse namaak ken ik niet. En s13's waren vroeger al zeldzaam, maar nu is al helemaal bijna niks te vInden. Zeker geen originele...

Het is jammer dat het forum niet meer zo leeft. Ik heb duizenden berichten gepost vroeger en ging elke meeting langs :) hier en op sxoc.com was veel te leren. Maar inderdaad, tijden veranderen. Iedereen wil snel snel snel en lezen zit er niet meer bij. Dat merk ik aan mijn dochters, ondertussen 7 en 9. Zij groeien anders op dan ik vroeger.

Mijn SX staat ook al 6 maanden stil waardoor ik niet online was. Maar ik kom langzamerhand weer in de stemming en het hok wordt weer gefixt om van de zomer te kunnen rijden. De SX moet wel aan z'n jaarlijkse nurburgring behoefte komen en ik mis mn dikke nissan :(
Ik vind het wel jammer dat het hier inderdaad zo stil is geworden. In mijn geval was het vooral omdat ik de afgelopen tijd geen rijdende SX had en omdat het forum voor mn gevoel een stuk minder leuk was, waardoor ik minder online was.
Heb mn S13 nu bijna 3 jaar en ben dan ook maar een 'beginner' op dit forum, maar heb soms wel het idee dat de oudere garde bij het advies geven nogal beledigd is als men toch kiest voor een andere weg. En als er nieuwkomers zijn die nog een beetje moeten wennen aan de actieve gebruikers op het forum worden die vaak ook al snel weggepest met veel bijdehandte opmerkingen of verwijten. Vind ik ook jammer.

We zijn al met zo weinig S-chassis' hier in NL, dan is het goed om wat meer open te staan voor nieuwe leden.
Vroeger was het vet cool om je SX matzwart te rollen, interieur eruit te gooien en het hok af te driften. Als je dat nu doet wordt je door de oude garde (die dit vroeger zelf deden) verweten dat je deze schaarse auto's afschrijft en dat we er zuinig op moeten zijn. En owee als je je motorruim spuit zonder de brake booster eraf te halen..

• Like 2

Denk dat dat inderdaad de voornaamste reden is waardoor 90% van de newbies worden weggejaagd. Plus het feit dat het erop lijkt dat de jeugd van tegenwoordig niet tegen een stootje kan en meteen hun grote bek moeten opentrekken. Lezen, zoeken, zelfstandig onderzoek doen, nee joh..

Dus het is een beetje van beide. De clash tussen de nieuwe en oude generatie.

Ik heb het iig nog prima naar mn zin :) Heb alleen niet zo heel veel interessants over mn auto te posten. En voelt mijn dag incompleet als ik eens per dag niet heb geklikt op mn sxoc snelkoppeling :D

Edited by speedingmofa
  • Like 2

Nieuwe leden werden altijd al afgezeken, alleen valt het nu eerder op want er melden zo weinig nieuwe leden zich aan. Als je echt leuke ruzies wilt vinden moet je eens door de posts van 10 jaar geleden gaan haha

de jeugd van tegenwoordig niet tegen een stootje kan en meteen hun grote bek moeten opentrekken. Lezen, zoeken, zelfstandig onderzoek doen, nee joh..

Voornamelijk dit...WJ zn standaard antwoord tegen mij is "je ben een prutser" als k em iets vraag, maar vervolgens krijg ik een antwoord waar ik wat aan heb.

En dat is overal zo...in de pits bij NL drift series (oh the good ol days) was iedereen een prutser die maar blokfluit moest gaan spelen, of je nou een newbie was of al je hele leven aan auto's sleutelde. Werd je boos dan had je pech, kon je tegen een stootje dan kwam iedereen, inclusief je "tegenstanders" je tot diep in de nacht helpen als dat nodig was.

• Like 1

Hoort bij als ontgroeningsproces vind ik :)

Door stoer lopen doen en eisen dat alles je wordt voorgekauwd, daar doe je niemand een plezier mee.

Het is nemen en geven. Als newbie zul je gwn wat meer moeten geven en laten zien hoe graag je het wilt (leren) weten. Zo ben ik tenminste opgevoed... lol als ik mezelf hoor, behoor ik me tussen de ouwe rotten :D

HET 2016 probleem. Iedereen "voelt" zich maar "gekwetst" enzo. Wake up. De kans is vrij groot dat iemand anders het beter weet of doet, dat zijn de feiten. Er zijn niet heel veel mensen de beste op aarde. Als je volledig rechtvaardig kunt uitdelen en incasseren kom je er wel. Er zijn geen problemen met sx-en die al niet door een ander ervaren of opgelost zijn. Google is je vriend.

• Like 1

Er zijn geen problemen met sx-en die al niet door een ander ervaren of opgelost zijn. Google is je vriend.

Zullen we dan maar gewoon stoppen met het forum? Alle info is er toch al.

Ik snap je punt, dat mensen ook eigen initiatief moeten nemen door te googlen etc. Maar soms is het gewoon fijn om dingen te bespreken met mensen waarvan je weet dat die het kennen, ipv de random stranger die je via google vindt. En misschien denken mensen tegenwoordig wel anders over bepaalde onderwerpen, hebben ze meer ervaring op gedaan of zijn er nieuwe producten op de markt waar nog weinig over te vinden is. Het is zo'n ontzettende mood-killer als je telkens maar schreeuwt dat men het maar moet opzoeken, wat heeft dit forum nog voor zin dan? Lekker in de random chat zitten kutten dan maar?

Edited by FreekWijffels
  • Like 1

Er is een verschil tussen een echte technische vraag of de veelvoorkomende "wat voor olie moet erin" ;)

Give a man a fish, feed him for a day, teach a man how to fish, feed him for a lifetime.

Zelfde met sx sleutelaars en google. Te fucking lui om zelf ook maar een kleine poging te doen om iets op te zoeken, want "als ik het vraag krijg ik ook wel een antwoord". Maar goed dat we de oorlog niet in hoeven met deze generatie.

Zo te lezen is de afgelopen 10 jaar weinig veranderd. :)

• Like 1