Jump to content

Goleby ca18det klepstoters


Rudi

Recommended Posts

Ik heb voor een revisieblokkie nieuwe klepstoters via deze site gekocht; http://www.golebysparts.com.au/parts/view/409/80/nissan-ca18/camtech-camshafts-performance-valve-springs-lifters/ca18de-and-ca18det-hydraulic-lifters3

Voorheen kocht ik originele stoters maar die zijn zoveel duurder geworden dat ik deze heb gekocht. Eerste verschil is de verpakking, OEM heeft een 4 voudige verpakking met flinterdunne wegwerp olie om de stoter heen. Deze zitten met z'n vieren in een doosje en zijn in doorzichtig plastic verpakt met nauwelijks olie.

Ik had ze al na 6 dagen binnen via EMS, inclusief douane. Totale kosten waren 279 AUD per set, heb 2 sets besteld voor 80 AUD verzendkosten, kwam neer op 430 euro + 126 BTW/invoerrechten voor 2 sets.

 

Omdat ik graag wilde weten hoe ze er van binnen uit zien heb ik de eerste de beste uit mekaar gehaald en vergeleken met een originele. Ze zijn 30.97mm dik, eigenlijk 0.005mm te dik maar prima voor een gebruikte kop. De oude gebruikte originele stoter was 30.96. Helpt dus ook nog een beetje met de oliedruk. Ze zijn praktisch een exacte kopie. Ik kon maar een paar duidelijke verschillen vinden.

-Het schijfje met de 3 'hapjes' heeft 2 drain gaatjes, deze zijn bij de Goleby stoters aanzienlijk groter

-Dit schijfje past ook veel losser op het contrahuisje wat erin ligt

-Er is een duidelijker lasrandje te zien waar de stoter afgesloten is aan de onderkant

 

Ze ogen van goede kwaliteit, degene die ik tot nu toe nagemeten heb zijn perfect rond. Binnenkort een setje monteren kijken of ze mooi stil zijn ;)

SAM_6249_zpsq6w1950h.jpg

 

SAM_6250_zpseejsi2te.jpg

 

SAM_6248_zpssnh9wdvq.jpg

 

SAM_6253_zpsbwhha6v7.jpg

 

SAM_6251_zpsu7a6mmvq.jpg

 

SAM_6252_zpsusdx91ly.jpg

 

SAM_6254_zpscks06gr3.jpg

Edited by Rudi
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Je kan ze gewoon bestellen, maar ik heb ze ook wel liggen voor je krijg je er een complete ca18 bij :)

 

Ik ga ze voor iemand anders binnenkort ook bestellen, misschien group-buy om de verzendkosten te drukken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...