Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
MaxB

Lichte plekken in de lak

Recommended Posts

Ik ben lekker op vakantie en tot mijn schrik zijn er plotseling rare plekken ontstaan op m'n S13. Thuis staat hij altijd binnen en hier heb ik hem dus onder een hoes staan. Nu had het hier wat geregend dus had ik hem 2 dagen laten staan. Vervolgens haal ik de hoes er af en schrok ik me dood. Een paar dagen er na (stond ie weer onder die hoes) werd het alleen maar erger. Ik denk zelf dat het vocht is dat in de lak getrokken is ofzo.

Heeft iemand hier tips voor of ervaring mee?

Mvg. Max

Auto onder een hoes buiten zetten os super slecht voor de lak. Zou mij niet verbazen dat je blanke lak aan het loslaten is

697f502daf4ec5b40ced725dc0e0efe1.jpg

Hier btw nog een foto. Ik heb zelf wel wat ervaring met polijsten en dergelijken, maar ik weet er simpelweg niet alles van. Zeg maar niks over de krassen...

Wat ik zo kan zien vanaf de foto lijkt het vocht in/onder de blanke lak.

Vraag me alleen wel af hoe dat er zo plots ingekomen is. Kan ook zijn dat het doorlek sporen zijn van de hoes. Als water op de hoes blijft liggen stil kan het toch doortrekken zeker met de zon erop kan dat dan een soort brandplekken geven of doorlek plekken.

Voelt de lak op die plekken ruwer aan?

Nee, je voelt geen verschil aan de lak.

Dit is vocht onder de blanke lak inderdaad, onder de hoes met een bepaalde temperatuur / vochtgraad trekt het water in je lak door de porieen. De hoes werkt als een soort van broeikast en hierdoor krijgt je dit soort vlekken.

waarom doe je een hoes over een gare s13 heen?

• Like 1

Oke Oxid, is hier een oplossing voor?

Oke Haron. Bedankt Haron.

• Like 2

Schuren en opnieuw spuiten. :)

Great, betekent dat helemaal opnieuw spuiten of alleen de blanke lak?

Als je gaat schuren dan ga je in 99% van de gevallen door de kleur heen, maar als je alleen je dak doet ben je alleen 60/70eu voor verf kwijt en de kosten voor de cabine huren een uurtje inclusief droogtijd.

Hmmmm als je dak gaat doen, waar stop je dan? Je moet of op een bodylijn stoppen of uitwaaieren en grote kans dat met zon oude auto je dat gaat zien....

Wellicht, maar nu ziet het er echt niet uit en compleet overspuiten is simpelweg te duur voor mij op dit moment.

Hmmmm als je dak gaat doen, waar stop je dan? Je moet of op een bodylijn stoppen of uitwaaieren en grote kans dat met zon oude auto je dat gaat zien....

dat van een s13 is vrij klein, plus dat z'n A-stijlen zwart zijn dus gewoon op die rand afplakken.

• Like 1