Jump to content
SXOC.NL Forum

Recommended Posts

Hallo mensjes,

Na enige tijd zonder S-chassis te hebben gedaan, heb ik recent een pareltje weten te bemachtigen (in mijn ogen :P).

Een origineel Nederlandse S14 Navan LHD, bomvol opties waaronder glazen kanteldak en stoelverwarming is de auto waar het over gaat.

ae4k1v.jpg

De auto heeft wel wat liefde nodig, optisch en motorisch, gelukkig is de basis zeer goed wat ik tot dusver ben tegengekomen.

Ik weet niet of ik meteen van de gelegenheid gebruik kan maken om wat vragen te stellen, zo niet, dan hoor ik wel in welk subforum dit geplaatst mag worden.

- Het onderblok tikt, toen het begin met tikken is de motor meteen uitgezet. Van horen zeggen begreep ik dat dit de lagerschalen kunnen zijn. Klopt dit? Zo ja, waar kan ik deze halen en moet ik dan originele gebruiken of andere?

- Ik wil de bodem beschermen en tectyleren. Kan ik dan het beste de bodem eerst kaal maken? Welke producten kan ik het beste gebruiken (wil geen vermogen kwijt zijn xD ).

- 18'' 10J beetje makkelijk pas te krijgen rondom met camber aan de voorzijde? Bandenmaat 215/35 en 225/40

- De wielkasten achter hebben wat plekjes en de skirts zijn wat dof geworden, hebben jullie een goed schadeherstel adres in de regio van Arnhem, Apeldoorn, Deventer?

Graag zie ik jullie reacties tegemoet :)

Groetjes, Justin

Hoi Justin welkom hier

Je hebt idd een pareltje gevonden helaas ben ik wel vrij zeker dat het geen originele navan is.

Als je je bodem wil behandelen is het belangrijk dat je hem goed schoon maakt eventuele roest repareert en dan de kale stukken in een epoxy zetten en afwerken met tectiel

Je plannen klinken erg goed iig en succes met de build

Arnhem, omdat je regio Arnhem / Apeldoorn zoekt vandaar :P

In de regio Arnhem en Apeldoorn staan en rijden er meerdere rond van hier!

Ahaa, altijd leuk :)

Kom zelf uit Apeldoorn

welkom, hou je even in de gaten dat je motorkap niet goed sluit?

Volgens heeft de vorige eigenaar de motorkap gelift