Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Mark

Niet nieuw, wel (bijna) nieuwe s13

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sommigen van jullie kennen mij misschien nog, een hoop anderen wellicht niet. In een grijs verleden heb ik samen met Eric deze club opgericht. Omdat ik maar niet van het sx-virus af kan komen heb ik er toch weer een gekocht nadat ik mijn vorige in 2012 aan Boost heb verkocht. Mijn (bijna) nieuwe s13 is van 1994 en komt uit Duitsland. Toen ik de advertentie zag wist ik meteen dat ik deze moest hebben :lol: . Na wat mailen en bellen met de vorige (1e) eigenaar besloot hij om de sx aan mij te verkopen. De beste man kon er eigenlijk geen afscheid van nemen en wilde dat de sx in goede handen zou komen. Met mijn broer en sx-expert ;) Rick heb ik de sx opgehaald. Het was wel een stukje rijden, ver in Duitsland (we kwamen nog langs oude grenstorens van de voormalige DDR, en hebben trabantjes zien rijden) stond de beste man al te wachten op zijn oprit. Na de sx even bekeken te hebben werd ons broodjes en koffie aangeboden. Tijdens het vullen van onze magen kwamen diverse streken van de oude vos boven tafel, hij was duidelijk zeer gehecht aan de sx.

Owja, waarom is de sx nog bijna nieuw? Er staan slechts 56dkm op de teller, de eerste remschijven zitten er zelfs nog onder B)

Binnenkort maar eens langs de RDW voor een nieuw kenteken B) En die vage turbo en 16v badges eraf...

De foto's spreken voor zich:

20150620_134419.jpg

20150620_134440.jpg

20150620_134617.jpg

20150620_134538.jpg

20150620_134522.jpg

• Like 13

Welkom terug! En goeie vondst :)

Guest TheDutchBeast

Looking good!!

Wow. Dat is te gek Mark!

En welkom terug. Dacht dat ik je eindelijk van die oude meuk had verlost ;).

Wow! Mooie vondst Mark, dat is er 1 om te bewaren, en welkom terug met SX :)

Wat een mooi ding, zoiets moet je begraven en conserveren in walvis vet

• Like 5

Bedankt voor de reacties, het is inderdaad een hele nette en originele sx, ik heb nog geen roest kunnen ontdekken en alles werkt naar behoren, die combinatie is redelijk zeldzaam geworden. De sx staat dan ook lekker droog in mijn garage en heeft ook bij de vorige (1e) eigenaar droog gestald gestaan. De boekjes en verdere onderhoudshistorie zijn er uiteraard bij.

Jammer dat het zo lang wachten is tot de RDW met de kentekens bij SX-200-. komt...

Begraven en met walvisvet insmeren doe ik maar niet ;) Ik wil ermee rijden :yes:

Ik moet me wel inhouden om de sx zo te laten... Heb nog wel een uitlaatje en dergelijke liggen, maar doe het toch maar niet. Alleen wat SXOC matjes dan... ;)

• Like 2

Zo kom je ze nog maar zelden tegen in het wild... wat een pareltje :)

Wauw! Wat een ongelofelijk mooi ding zo standaard. Ik kan goed begrijpen dat je er niet veel aan durft te veranderen.

Alhoewel een ander uitlaatje.. je schroeft het origineel er zo weer onder als het moet (Y)