Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Enzo

Kuipstoel / 4 punts gordel montage

Recommended Posts

Geachte SX broeders, (en wellicht zuster(s) waarvan ik nog geen weet heb),

Ik zit met een paar vragen m.b.t. het gebruik van racegordels en kuipstoelen.

Ik wil een kuipstoel monteren, heb momenteel geen rolkooi en mn originele achterbank er nog in.

Hoe hebben jullie je racegordels gemonteerd?

Kunnen deze met eye bolts op de originele gaten in de carrosorie waar de stoel ook gemonteerd wordt?

Ik kan nergens eye bolts vinden met het juiste draad (M10x1.25), wellicht heeft iemand hier een suggestie voor?

Origineel zit de stoel ook met 1 moer gemonteerd, dus mocht de 4 punts gordel gemonteerd worden op de bevestigingspunten van de stoel, dan heb ik wellicht ook 1 eye nut nodig? Of niet?

Bedankt voor het meedenken met mijn vraagstuk!

Groeten Enzo

Thnx Rudi! Hier heb ik wel wat aan! :thumbs2:

Volgens mij kan ik gewoon de originele ankerpunten gebruiken.

Dan heb ik alleen nog de vraag hoe jullie dat gedaan hebben met de ene moer (van de 4 bevestigingspunten).

Dubbele info.. Bekijk even de link van rudi ^^

Edited by Rby
  • Like 1

Thnx guys!

C pillar bar erin en het daar aan bevestigen? Kun je alleen je achterbank niet meer gebruiken.

in mijn driftauto heb ik een extra buis laten lassen in de kooi om de schouder delen op een fatsoenlijke hoogte te monteren. Een c pilar brace is idd een beter alternatief dan aan de montagepunten van de gordels onder de bank. Tenzij je een brace hebt van pisbakkenstaal...

Voor het heup gedeelte zit een helft op de originele montage punten van de originele driepunts gordel. En ik heb een gordeloog in de middentunnel gemonteerd voor de andere kant.

Edited by nismo joe
  • Like 1

Ik heb de C pillar brace uit de groupbuy van hier op het forum, daar durf ik mn gordels niet aan vast te maken. :rolleyes:

Volgens Zilvia.net moeten de bouten M10 x 1.25 zijn, maar driftworks, biesheuvel, enz verkopen allemaal of M10 x 1.50 of 7/16UNF.

Ik heb ook even in het WPHB gekeken, maar daar staat niet in vermeld wat voor draad deze bouten hebben. Wellicht dat iemand hier mij kan vertellen of M10 x 1.25 wel de juiste maat is?!

Nismo Joe: 1 gordeloog is denk ik wel noodzakelijk inderdaad, aangezien die kant bevestigd zit met een moer.

Bedankt voor het meedenken allemaal (Y)

Edited by Enzo

Gordelophangpunten voor en achter zijn allemaal M10 x 1.25 op de S13. Fijn draad is in principe 'beter'.

• Like 1