Jump to content
SXOC.NL Forum

3/2/1 delige velgen uit elkaar halen

Recommended Posts

Heuj,

Vandaag een poging gedaan om mijn velgen uit elkaar te halen. Velgen behoren 3 delig te zijn. Alle boutjes los en dr uit. Alles zat nog goed vast. Kit rand beetje weg gestoken en zag dat de lip en de barrel aan elkaar gelast waren. Geen man over boord, want daarvan ga ik toch niks uitwisselen. Maar het hart moet dr wel uit, maar die zit ook echt mega vast. Hart lijkt dr van boven af zo in gestoken zijn, maar lijkt wel of ze die mee hebben gelast zo super vast zit het. Iemand dit al eens gehad?

Bedankt,

Mike

Goed volspuiten met wd40, dagje laten weken, verhitten en een rubberen hamer werken erg goed.

check
http://my.is/forums/f221/diy-ssr-vienna-kreis-build-complete-424914/

Maar k geloof dat SSR ook fabriek af de 2 randen aan elkaar last, dus de kans dat het hart vast gelast is lijkt me vrij klein

Edited by smeck
  • Like 1

had k laatst ook, gewoon brede schoevendraaier/beitel iets wat druk "gelijk" verdeelde ertussen en zachtjes tikken...en dan harder.. en dan nog wat harder... tot ik er n mep op gaf en toen kwam het los.. was goed genoeg voor mij, weinig scarring op de velg maar ik kan niks garandere!

edit: wel eerst paar keer rond de velg gegaan met n breekmes juist op de naad zodat k enkel op puur de naad druk zette, bij mij was er blijkbaar een vertegenwoordiger tewerk gegaan van teck7, zat er cm's dik op!

Edited by KetsMcLets
  • Like 1

Het hart eruit tikken is makkelijker dan het terug erin zetten, waarschijnlijk dat door verhitten van de barrel+lip het geheel net genoeg uitzet om het hart met gemak terug te monteren. Helaas heb ik het setje waar ik mee bezig was niet zover afgemaakt om het zeker te weten.

Mijne waren ook gelast, barrel komt er met geweld wel uit maar terug krijgen gaat je dan niet meer lukken ;)

sowieso EERST zorgen dat ze echt 100% recht zijn voor je ze uit elkaar haalt. Die fout heb ik ook gemaakt. Eerst uit elkaar gehaald voor ik ze liet richten.
Daardoor is je barrel niet meer perfect rond en zal het hart er ook minder goed weer invallen. (en waarschijnlijk dus ook slechter uitkomen)

En dan met heet stoken zet de barrel minimaal uit waardoor hij terug gezet kan worden.

10639700_879533802066191_477579711635411

Edited by Texhnolith
  • Like 1

Absoluut. Anders word terug in elkaar echt klote.
Ik heb mijne nadat ik de lips had gewisseld naar WheelCare.nl gebracht en die was niet heel blij met mijn gebeunhaas ermee :P

Ik heb er iig veel moeite mee gehad ze weer in elkaar te krijgen omdat ze niet recht waren.

En wheelcare daarna weer om ze goed recht te krijgen omdat alle spanningen op de randen anders/verkeerd waren ten opzichten van de harten die erin zaten.

Edited by Texhnolith

Weet niet wat je vanplan bent Mike?

Marnix van custom var alloy kan/kon zulke dingen. Heeft meerdere sets van mij gedaan voor spotprijs.. Weet enkel niet als die het nog doet

Edited by Rby