Jump to content
SXOC.NL Forum
McLarenboy

Zeer traag lossende band - oorzaak?

Recommended Posts

Tja, de Porsche van mijn vader kampt met een zeer traag lossende band. Dus ik neem de band eraf en zet die in een kruiwagen vol water om te kunnen zien waar die lost. Maar ik vind het gewoon niet.

Flanken zijn goed, loopvlak is goed, ventiel is goed,...

Hij lost telkens 0,1 bar per dag.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Dat is echt heel weinig en moeilijk te vinden. Maak een sopje van water en zeep. Van die vloeibare zeep die lekker bubbelt. Pak het wiel en smeer met kwast dat sopje over de het wiel. Ventiel, velgrand enz enz.

wat mike zegt, sopje is vaak de way 2 go.

En als porsche rijder kan uw vader toch wel nieuwe banden halen/betalen want een prop is ook niet alles mits het in de band zit.

Ps: hier in NL noemt men dat gewoon een lekke band.

Edited by Shiva200sx

waarschijnlijk lekt hij langs de rand waar hij op de velg zit, je vind dus geen lek want hij lekt over de hele rand. Ff band eraf halen en opnieuwe invetten met montagevet. Dan ben je er van af.

Suc6

En shiva, geld weg brengen naar iemand anders kan altijd nog. Misschien is het wel een porsche 948 :smash:

Groeten Jeroen

• Like 1

waarschijnlijk lekt hij langs de rand waar hij op de velg zit, je vind dus geen lek want hij lekt over de hele rand.

Ok, dit vind ik een raar verhaal?

kan een scheurtje in de velg zitten ergens

Ok, dit vind ik een raar verhaal?

waarom? Vet droogt uit en op den duur dicht het niet meer af en loopt je band heel langzaam leeg. Klein voorbeeld, je zet je zomerbandjes er weer onder. Er is altijd wel 1 band waar meer lucht in moet dan een ander, dit terwijl de band niet lek is.

Nou: eerst zeg je dat hij LEKT langs de rand, maar je gaat geen LEK vinden want hij LEKT over de hele rand.. Beetje tegen strijdig niet?

En het dicht niet af op het vet hé! Vet is enkel om het monteren te vermakelijken.

On topic; ik verwacht dat die lekt op de hump door corrosie. Dit is makkelijk te checken door sop wat al eerder is genoemd en makkelijk op te lossen door het kaal te borstellen/schuren en in grondlak/filler te zetten.

Edited by Sxberry

hou oud is de band? als je geen idee hebt, er staat een productie datum op de band.

Eerste wat ik namelijk dacht: band oud, droogt uit en wordt poreus. Dan ga je geen lek vinden omdat die op meerdere plekken zeer langzaam lekt.

p.s. het is maar een wild guess aangezien het gaat om 'een band op een Porsche' en ik dan denk: oldtimer Porsche die 10/12 maanden stil staat per jaar en banden nog 'goed' lijken

De achterbanden zijn 1,5 jaar oud, nieuwe moeten bestellen toen een van de vorige beschadigd was.

En het gaat om een 996 die wekelijks gebruikt wordt

Vreemd genoeg houdt de band nu wel druk, heb ze nu wel op 3 bar gezet...

Ik heb ook 1 band op men daily die heeeel langzaam leegloopt. Gewoon bij elke tankbeurt ff bandjes checken, kan zwz geen kwaad.

Vermoed een lek op de velgrand.

Vreemd genoeg houdt de band nu wel druk, heb ze nu wel op 3 bar gezet...

Dus hij lekt langs de rand bij minder druk, aangezien die nu wel afsluit.

wellicht alleen even het ventieltje aandraaien. Maar ik gok ook op lekken langs velgbed. Bandenhandel moet dit zo kunnen fixen voor je.

Beadseal! smeer het op je band, draai het er weer op en het is dicht. Alleen als je ooit de band er weer afdraait is het onbruikbaar.