Jump to content
SXOC.NL Forum
tim-s14

Andere motor en de RDW keuring

Recommended Posts

Heren,

In verband met de uitgebreide kennis hiero wil ik de vraag hier eventjes uitzetten voor een vriend van me.

De beste gozer in kwestie rijd een golf 2 turbo en golf 1 waar pas een vr6 ingelepeld is, nu wilt hij zich graag netjes aan de regels houden en de boel op papier hebben zodat ome agent hem niet kan but fucke.

De vr6 in kwestie komt uit een eerlijke sloop auto, zowel de shell als de papieren zijn echter nergens meer te bekennen. Dit ivm de tijd die er overheen is gegaan en de locatie (grote sleutelloods waar veel mensen gebruik van maken en om iedere centimeter gevochten word :P)

Nu werd er gezegd dat hij een aankoopbewijs of papieren van de auto moest hebben, kwam hij bij de rdw met z'n goede gedrag plus een aankoopbewijs..sorry meneer de hele auto is goed maar we moeten toch echt papieren hebben van de auto waar hij uit komt..iets ivm motorcode-chassis nummer check?!

Nu is mijn vraag aan diegene met ervaring hiermee, wat te doen..heb je tips of tricks dan hoor ik dit graag (Y)

Edited by tim-s14

Rob was er snel bij en gesproken via de app, thanks (Y)

Zie natuurlijk nog graag extra info tegemoet!

Maar van rob's info per app wordt niemand hier slimmer behalve jij.

gewoon de info op de rdw site lezen kan ook, staat het duidelijk uitgelegd.

Eric, ik stelde de vraag toch ook..ik kan er niks aan doen als ik vervolgens via de app benaderd word en mijn excuus dat ik dan ff meld dat Rob ook een goeie Wijchenees is en mij al van wat info heeft voorzien. Het komt erop neer dat hij waarschijnlijk vette pech heeft, Rob had dit ook bijna maar hij had de motorcode-chassisnummer plus het kenteken, de rdw zei vervolgens dat de bijbehorende auto nog rond toerde in de UK..vervolgens kwam de rdw op de proppen met een of andere verklaring en toen was het geregeld..Rob correct me if i'm wrong ohw en gelieve wel op het forum :P

En klopt helemaal WJ, het is alleen zo dat het niet voor mezelf is en ik alsnog wel wat rond gekeken heb maar wat ik zag was dat ze er vanuit gaan dat je de benodigde papieren/gegevens hebt. Aangezien het in dit geval niet zo is gaat die vlieger niet op, en hoopte ik erop dat iemand hier misschien ook eens met een soort gelijk bijltje gehakt heeft en kan vertellen hoe diegene het voor elkaar gekregen heeft (Y)

Edited by tim-s14

Mijn verhaaltje stond ook al deels in m'n project topic ;)

maar ja, paypal rekening, kenteken, chassiscode, email gesprek met verkoper. alles had ik bij. En toch vonden ze dat niet geloofwaardig genoeg omdat die skyline dus nog rond zou rijden in de UK.
Uiteindelijk kwam de RDW dus idd zelf met een verklaringsformulier aanzetten waar ik mijn gegevens en de gegevens van de verkoper moest opschrijven. En dus aangeven dat hij het blok aan mij verkocht was, handtekening erop en toen was het wel goed.

Dus met geen info van herkomst ben hoogstwaarschijnlijk de lul :)

Een sloop vr6 kopen en daar de nummers van pakken?

Of moet de motor nummer overeen komen?

ik heb destijds gewoon op google net zolang plaatjes gekeken van autos tot ik er 1 vond die niet meer in het rdw bestand bestond, dat kenteken heb ik toen opgegeven als gebruikte sloop wagen, niks geen probleem

• Like 2

Motornummers staan in NL helemaal niet geregistreerd bij RDW of een andere instantie.

Als dat zou was dan zou je al als je van de ene sr20 naar de andere sr20 zou gaan bij RDW langs moeten om dat te laten aanpassen.

• Like 1

Dit probleem heb ik nu echter ook <_<

Degene die het blok uit de sloop auto (is mij verteld) heeft gehaald reageert niet meer op mijn mailtjes via het forum.

Dus ik ben ook nog op zoek naar andere mogelijkheden.

Maar als je weet uit wat voor auto het komt dan kun je toch gewoon zo een wagen het kenteken van opzoeken en dan zeggen dat het daaruit komt? de rdw gat dan toch niet bij die auto kijken of het moorruim echt wel leeg is?

of betaal een sloperij 5 tientjes om een briefje te schrijvend at je daar die motor gekocht hebt.

toen we de v8 van paul op kenteken gezet hebben was een uitdraai van het mail contact voldoende.

Nu heeft paul wel een heel vlotte babel, dit wil ook wel eens helpen bij zo een lui als de rdw.

Je moet er niet aankomen met vragen maar heel assertief en hun alles onder de neus drukken, leuk verhaaltje lullen en je krijgt zowat alles van hun gefikst.

Bovendien vind ik het zeer knap dat je een golf 1 met vr6 op kenteken krijgt zonder dat je naar lelystad moet...

• Like 1

Wat een hoop gezeik zeg, dus iedereen die een swap aanbied, papieren erbij!