Jump to content
SXOC.NL Forum
FreekWijffels

Freek met 200SX S13

Recommended Posts

Mooi dat de wagen weer APK heeft, APK bij de rijnkade daar laten uitvoeren? :P

Jazekers, bij Bilal.

Dat was indd de tweede optie Mathijs, was blij dat ik niet het hele dashboard eruit hoefde te trekken

Gister toch even de midden demper verwisseld met de kat. De kat is niet straight through en niet zo'n klankkast als de demper.

Wat ik al hoopte, hij resoneert bijna niet meer en klinkt een stukje rauwer, perfect!

Gister ook mn eerste airbnb adres in Zwitserland geboekt, dus deze ochtend vertrek ik met de Nissan! Zoveel zin in👌

Gisteravond mn pa nog ff laten rijden, vond ie mooi joh haha

Was helemaal onder de indruk van de turbo karakteristiek en het geluid 😁

Nice! Veel plezier en hou het heel (Y)

Hoeveel km staat er op de planning?

Lekker man!
Veel plezier!
Ik heb onder mijn auto twee simons dempers en de kat in 3".
Dat klinkt mooi bescheiden, beviel mij prima op mijn laatste roadtrip!

Net aangekomen in een dorpje bij Zürich, morgen richting het zuiden om de eerste bergpassen op te zoeken.

Geen idee hoeveel km, ik wilde eerst 3 weken lang gaan, toen 2,en heb nu nog maar 1 week de tijd. Dus ik ga wat steden skippen en bergpassen rijden, we gaan t zien haha

Auto heeft zich goed gehouden. Tussen de werkzaamheden op de autobahn door lekker 140+ gereden en alsnog dik 1 op 10 gelopen, heerlijk.

• Like 1

Mss dat de demper er later nog eens bij gezet kan worden, maar eigenlijk vind het zo juist wel goed klinken.

Iets van 850km later..

Beland in Zürich!

36736264246_24da934b4d_c.jpg

Duidelijk met telefoon geschoten, maar mooi sfeerplaatje

36613467042_6950c9413c_c.jpg

Geen dikke SX, maar toch..

36613468942_7384f9ef0b_c.jpg

36736263216_22c9bbf8e5_c.jpg

• Like 4

Zou toch eens de sensoren checken en/of vervangen. Vaak is t links achter die t begeeft ;) als t erop zit moet t werken ook. Abs sensor is nog niet t duurste of moeilijkste onderdeel.

En mooie locaties kerel!

Edited by Ed

Zo dan, donderdag avond terug gekomen van een hele lange roadtrip door Zwitserland. Elke dag veel gereden, veel gezien, kort geslapen en vroeg weer op pad.

Na een lang en extreem druk jaar bij ons raceteam had ik even een solo vakantie nodig en ik wist precies wat ik wilde. Ik kan best goed alleen zijn dus dat was ook prima haha

Ik heb geen snelweg gezien en alleen maar de mooie wegen en bergpassen gepakt, het is letterlijk overal prachtig in Zwitserland. Elk klein dorpje, ieder bergweggetje, geweldig. Laat je niks wijsmaken over alle bekende bergpassen waar je gereden moet hebben, als je van de snelweg af blijft kom je veel betere tegen die ook nog veel minder druk zijn. Het alpen gebied is zo groot en er zijn zoveel wegen, je hoeft je niet te vervelen.
Ik heb elke dag bij een ander AirBnB adres geslapen en dat is heel goed bevallen, het waren prachtige kamers/appartementen en de mensen waren heel vriendelijk. Elke dag na het eten rond 8 a 9 uur aangekomen en sochtends voor 9 uur weer weg gegaan. Gemiddeld iets van 40eu per nacht betaald, vaak met ontbijt, dag van te voren of zelfde dag geboekt.
Ook heel tof om allerlei reacties over de auto te krijgen en mensen die hun nek breken over mijn hok haha :P Ook een aantal keren de vraag gekregen of het een ferrari was en veel complimenten over het geluid van de uitlaat :D en boze blikken van oude vrouwtjes, een incidentele middelvinger als ik iets te hard uit een dorpje weg reed enzo. Maarja, wel genoten hahah

De route in het kort (zaten nog veel dorpjes en stops tussen):
Dag 1: Aangekomen omgeving Zurich, savonds de stad verkend.
Dag 2: Zurich > Glarus (Klausenpass) Altdorf

Dag 3: Altdorf > (langs meer van Lucerne) Stans > (fantastische bergwegen) Meiringen (Sustenpass) Wassen, Andermatt
Dag 4: Andermatt > Disentis, Lavertezzo + Sonogno (extreeem toeristisch helaas, vrij snel weer door gegaan), Lugano (prachtige stad aan het meer), paar mooie bergwegen gepakt en doorgereden naar Como meer, vanuit daar langs Como meer naar mn AirBnB in Carlazzo

Dag 5: Nogmaals halfrondje om Como meer gereden (dit keer overdag) naar Bellagio (heel mooi!) Daar de boot gepakt (met auto) naar Varenna en toen noordelijk Zwitserland weer in gereden, over de Splügenpass (heerlijke weg) naar omgeving Laax.

Dag 6: Vanuit Laax weer naar Andermatt, daarna over de Furkapass en vervolgens de Grimselpass, wat was dat mooi! Toen geindigt in Brienz.

Dag 7: Langs Brienzer meer naar Iseltwalt, toen Grindelwald, Lauterbrunnen en toen nog Kanderstegg (moest helaas een uur lopen naar het meer, daar had ik geen tijd/zin in) en weer door naar Thun en Fraubrunnen voor mn laatste nacht.
Dag 8: Terug naar Arnhem gereden, achterlijk veel file gehad, 9,5 uur over gedaan ipv 7,5 uur, ondanks 150+ over autobahn knallen en leasebakken pesten

Auto heeft zich goed gehouden, (olie) verbruik viel me ook alles mee. Ik heb echt niet mn best gedaan om zuinig te rijden en wilde lekker door knallen waar dat kon, maar viel me niks tegen. Heen en terugweg ook makkelijk 1 op 10 gehaald ondanks goed doorrijden op de autobahn. Als je maar constant rijdt verbruikt hij niet zo gek veel.
Door de bergwegen met hele korte bochten en steile hellingen vaak terug naar zn 1 en volgas omhoog de bocht door, dat was wel even een last op de aandrijflijn. Ik denk dat een homokineet het binnenkort gaat begeven, heb nu een tik in de aandrijflijn als ik van mn gas af ga of juist gas geef. Maar verder hield ie zich goed.
Ik heb nu voor het eerst 4 Federal 595RSR banden en die geven zo achterlijk veel grip. Plus met mn afstelbare draagarmen eindelijk fatsoenlijk kunnen uitlijnen, met hulp van Rik. Die combi van banden en uitlijnen hebben zoveel gedaan, echt bizar. Auto kan zo hard door de bocht nu, ik vlieg bijna uit mn stoel.
Dat is ook nog zoiets, die stock stoelen zijn zo ongelofelijk kut. Man man man.. Maargoed, het ging wel en ik weet wel een fijne zitpositie te vinden, maar toch zijn ze kut. Toch maar eens die carbon-kevlar kuipstoel erin knallen..

Ik wilde ergens een uitzicht opzoeken en kwam terecht op een klein weggetje. Nouja, ging wel, ik kan best prima sturen, en toen werd het onverhard met veel rotsen en gaten. Dat ging niet helaas. Ik kon nergens draaien want was heel krap (15 a 20cm ruimte aan beide kanten). Voorzichtig achteruit gereden, dat ging goed. Toen kwam er een klein T-splitsinkje aan, een weggetje omhoog. Daar dacht ik mooi gebruik van te maken, totdat ik halverwege een achterwiel lifte en mn visco 'sper' diff niet wilde sperren.
Ik was dus halverwege gedraait, maar had geen grip meer om verder omhoog te rijden om te draaien en geen stuurhoek meer om terug de weg op te gaah, dus ik kon alleen nog maar vooruit de stenen muur in.. Uiteindelijk alleen een schram op de linker voorkant van de bumper gezet, toch zonde.
Ik wilde nooit een perfecte auto zodat ik lekker kon knallen en niet bang hoefde te zijn voor krassen, maar ik ben er nu wel klaar mee. Eerste uitgaven gaan naar het fixen van het exterieur.. (kan alsnog wel ff duren helaas). Had eerst al een paal die mn achterscherm verneukte, domme fout. Toen iemand die ná een oranje licht toch nog vol in de ankers ging, voorbumper + koplamp en bumperbalk fucked.. Een paar keer rally rijden op onverharde wegen in de Veluwe: toch 1 gat in de weg over het hoofd gezien, dus bumperlip en voorscherm fucked.. Zie hier en daar steeds meer kleine deukjes en krassen van mensen die met tassen/jassen langs mn auto lopen.. En dan nu die schram op de bumper..
Het wordt me iets teveel een lelijk hok dus daar gaat wat aan veranderen op de duur.
Vanaf maandag afstuderen, dus hopelijk begin 2018 een degelijke baan en munnies voor de SX.

Anyway, kudo's als je zover gekomen bent met lezen, dan zal ik nu maar eens een paar foto's erin gooien.
Mijn tweede hobby is fotografie en naast mooie landschappen, heb ik de Nissan natuurlijk ook vaak gefotografeerd.

Ik zal eerst mijn favoriete foto's uploaden, dan doe ik de rest later wel.

36844966681_e180c081cf_c.jpgSisikon, Switzerland by Freek Wijffels, on Flickr

36844965041_c5064dd3dc_c.jpgIMG_8902 by Freek Wijffels, on Flickr

36844967591_9ab7d890fe_c.jpgIMG_8527 by Freek Wijffels, on Flickr

Edited by FreekWijffels
  • Like 4

Het hele verhaal gelezen en het klinkt als een leuk avontuur!

Mooie foto's (Y)

• Like 1

Nog maar wat foto's dan

36844967991_70b9a35550_c.jpgIMG_8464 by Freek Wijffels, on Flickr

36844967211_6f531a8d49_c.jpgIMG_8666 by Freek Wijffels, on Flickr

36844965571_d419d37014_c.jpgIMG_8900 by Freek Wijffels, on Flickr

36588115520_36c7fdecb8_c.jpgIMG_20170829_164757 by Freek Wijffels, on Flickr

36844964471_0c3cc3bf8d_c.jpgIMG_9386 by Freek Wijffels, on Flickr

36588115860_26639a9f1c_c.jpgIMG_20170828_132334 by Freek Wijffels, on Flickr

36588115630_1366e273e8_c.jpgIMG_20170828_133150 by Freek Wijffels, on Flickr

36176477093_389c1813e4_c.jpgIMG_9415 by Freek Wijffels, on Flickr

36588116380_37ff57b003_c.jpgIMG_20170826_135237 by Freek Wijffels, on Flickr