Jump to content
SXOC.NL Forum
FreekWijffels

Freek met 200SX S13

Recommended Posts

Daar gaat ze :crying3:

35064442603_782a052e5a_c.jpg

Nee, niet verkocht :smile2:
Luc heeft m vanochtend opgehaald om er een 2,5 inch uitlaat onder te zetten, wat roest te fixen en wat laatste kleine dingetjes.
Daarna verse 595 RSR banden achterop zetten, apk fixen, uitlijnen en rijden met dat hok. Hopelijk in augustus een 'roadtripje' naar Mannheim en dan eind augustus naar zwitserland.

• Like 5

Ik zat even terug te bladeren,

Rood is toch ook wel een erg lekkere kleur!
Helemaal op de ring (Y)

• Like 1

Thanks man, ik was destijds ook onder de indruk van jou blauwe kleur. Ik was toen opzoek naar een S13 en zag die van jou bij wangan warriors haha

Als ik m ooit ga spuiten ga ik wss voor de OEM cherry red kleur (weet de exacte naam/code even niet), die vind ik nog het mooist.

• Like 1

Freek vs Freek hehe

Freek W is dit dezelfde kleur als de sx van Ingmar is? Want die kleur zo sexy (Y)

Zo dan, weer eens een update..

Wilde een nieuwe uitlaat, een roest reparatie en turbo leidingen laten fixen voor mn vakantie, maar is helaas in het water gelopen.

Auto bijna 4 weken voor mn vakantie opgehaald, maar kon niet op tijd gefixt worden helaas, en met nog wat problemen erbij terug gekregen.

Ik wil er verder niet teveel over kwijt, maar wil wel ff wat over de uitlaat posten.

Hij is dus volledig 2,5 inch en heeft een shotgun uiteinde. Helaas paste de combi kat+middendemper niet, dus heb ik het een of het ander.

Hierdoor is hij dus wel luider geworden dan mn oude 3 inch cat-back, maar het geluid is wel veel mooier geworden, klinkt echt heel vet.
Ik ga nog iets bedenken om hem in de toekomst toch iets stiller te krijgen zodat het een wat fijnere daily of roadtrip auto wordt.

Elbow + downpipe + flexibel stuk in een

36198655420_174a37e4ab.jpg

Hier de kat, dit deel kan ik vervangen voor een 430mm Simonis demper, wat niet super veel scheelt qua geluidsdemping overigens, helaas.

36198655090_3e6f7021e3.jpg

Hier de shotgun uiteinde.
Uitlaat is uitgemeten op een uitgedroogde, gescheurd uitlaat rubber dus toen die vervangen was voor een verse hing hij scheef. Wordt later nog gefixt.
Evenals dat hij nu iets naar buiten wijst ipv recht naar achter wat ik graag wilde.
Maar overall is hij netjes hoog gemonteerd, netjes gelast en ondanks het lawaai klinkt het wel zoveel mooier dan een 3 inch riool pijp.

36198654800_88d6fc8c4c.jpg

Helaas duurde het allemaal langer dan we verwacht hadden waardoor mn vakantie ook niet doorging, dat is wel zuur :(

Na een weeklang race event op de Hockenheimring, met ons Formula Student team ben ik nu nog bezig met wat laatste dingen, daarna eindelijk weer apk halen..

De elbow pakking lekt nog ondanks nieuwe OEM pakking en nieuwe elbow, ik moet nog een daglicht fitting en lampje vervangen en de remmen ontluchten. Dan kan ie naar apk.
Eens kijken of het gaat lukken de komende week..

Edited by FreekWijffels
  • Like 1

Dat is flink zuur.

Waar heb je de uitlaat laten doen?

Edited by Rby

Vandaag remmen ontlucht en al snel voelde het pedaal goed hard aan met weinig tot geen speling.

Maar als je dan het blok start en gaat rijden wordt die speling een stuk groter. Daarna voelt hij wel weer steady aan en remt hij goed, maar vind het toch raar.

Kan het zijn dat een vacuumslang naar de rembooster oud is en lekt, dat hij daardoor bij een gestarte motor meer speling in het pedaal geeft?

Check even of je remmen niet aanlopen als je motor loopt. Best onwaarschijnlijk maar misschien is de veer in je booster gebroken, dat die dus zelf remt.

Zo dan, vandaag weer productief geweest.
Eerst mn knipperlichten gefixt en toen direct naar de apk-turk gegaan. Hij heeft me nog een trucje geleerd om het ABS lampje uit te krijgen op het dashboard. Even accu pool los halen, daarna weer bevestigen, auto starten en het lampje gaat uit. Vervolgens APK afchecken en bij de eerste 10 meter die je rijdt gaat ie weer branden, maarja, wel apk gehaald haha

Nieuwe uitlaat is wel echt veel te luidt. Bij een stuk rijden merk ik nu dat hij best veel resoneert in de lagere toeren, dat is wel kudt.. Volledig 2,5 inch met alleen een middendemper is bij lange na niet genoeg. Toch eens kijken of die kat er ergens tussen past, of een andere demper.

Anderzijds klinkt ie wel gruwelijk vet! :wub:
Een uitlaat bevestiging bij de bak kan ook geen kwaad, nu heb je vanaf de elbow tot aan de tank een lang stuk uitlaat wat kan trillen en daardoor resoneren. Later eens naar kijken, nu overwegen of ik toch niet ff een weekje Zwitserland ga doen met de auto.. hmmm

Zag ook wat rare vlekken op mn auto.. alsof iemand een (rem?) vloeistof over de gehele lengte van mn auto gegooid heeft wat in de lak is ingebeten.. Krijg het er niet af door was straat, hoge druk spuit en zelf poetsen.. Op de foto ziet de lak er altijd 100 keer beter uit gelukkig..

35907586874_26a36630a8_z.jpg

• Like 1

Hij heeft me nog een trucje geleerd om het ABS lampje uit te krijgen op het dashboard. Even accu pool los halen, daarna weer bevestigen, auto starten en het lampje gaat uit. Vervolgens APK afchecken en bij de eerste 10 meter die je rijdt gaat ie weer branden, maarja, wel apk gehaald haha

:smash: Wat een truc! Ik heb het ABS lampje aan het diff-oil lampje geknoopt om dat probleem te omzeilen. Even de tellerbak eruit halen, maar zo gepiept.

• Like 1