Jump to content
SXOC.NL Forum

Freek met 200SX S13

Recommended Posts

Ik had ook een paar goeie vouwen in mijn achterscherm zitten een jaar terug.

Toen vroeg ik ook of iemand een achterscherm had liggen om ertussen te lassen, maar ik kreeg te horen dat dat bijna niet te doen was i.v.m. kromtrekken.
Dus dat wordt uitdeuken of tj0ening fenders eroverheen.

• 2 months later...
  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Terwijl half SXOC naar Japfest was, ben ik mijn auto gaan ophalen in Deventer   Vandaag dus m'n eerste dagje rijden met de S13 en dat was geweldig! Perfect weer, genoeg andere leipe bakken op de

Nee ik kon niet wachten, toch maar vast wat foto's opgezocht van andere fotografen! We zijn een aantal keer gespot:   Net een Clio RS ingehaald, zie ik opeens een GT3 RS in de spiegel   De Carr

Na zo'n 2 maanden zoeken heb ik dan eindelijk een S13 gevonden Vanaf nu dus Newbie met SX!   Ik heb een mooie deal kunnen sluiten met JDM_bart en heb zijn S13 met motorproblemen overgenomen. De

Ik wil voortaan mn topic hier een beetje bijhouden met wat ik met de auto doe, dus bijdeze:

Ik mag weer wat van mijn Bucket-list afstrepen!
Vandaag met de Nissan naar de Nürburgring Nordschleife geweest en 2 geweldige rondjes kunnen rijden! Wat een prachtig circuit met z'n hoogte verschillen, blinde bochten en de fameuze Carrusel-bocht!

Heerlijk, dit smaakt naar meer :wub:

We hebben ons eerste rondje om 10 uur gereden, waarbij het heel erg rustig was en nog belangrijker: droog!

De baan kende ik al van de spelletjes en onboard videos, dus ik voelde me erg op mn gemak wetende hoe de baan ongeveer liep.

Ik kan er niet over op houden, maar dit was zo magisch dat ik dit elke week wel zou willen doen.. Echt ontzettend gaaf!

Na ons 2e rondje begon het drukker te worden en ging het regenen, daar hebben we dus veel geluk mee gehad.

Toen hebben we nog bij Adenau Forst en Hartzebach gekeken waar ik nog 2 R32 GTR's, een R33 en een S13 heb gezien, uiteraard ook genoeg 350Z's en een prachtige 370Z.

Hieronder een foto die ik zelf heb gemaakt bij Adenau Forst, morgen eens zoeken of er nog fotografen zijn die mij op de 'ring gefotografeerd hebben.

15094512431_b0ba06e224_c.jpg

• Like 5

Nee ik kon niet wachten, toch maar vast wat foto's opgezocht van andere fotografen!

We zijn een aantal keer gespot:

Net een Clio RS ingehaald, zie ik opeens een GT3 RS in de spiegel

15075661346_b2bbd55116_o.jpg

De Carrusel aan de buitenkant genomen en de GT3 voor laten gaan aan de binnenkant (ja, ik moest dus echt een 2e rondje doen..)

14912015930_9c63b147ce_o.jpg

Volgens mij is dit in Hatzenbach of Hocheichen

15098293232_6d0e493879_o.jpg

Net door Flugplatz gereden, richting Schwedenkreuz

14912089408_31fd3bc094_o.jpg

JA, door de Carrusel!

14912089458_ab9f28853b_o.jpg

• Like 10
  • 3 weeks later...

Helaas heb ik soms nog steeds last van het blok dat niet constant kan draaien tussen de 2500 en 3500rpm..
Dacht dat het opgelost was, maar soms duikt het ineens weer op. Soms is het na 5 min alweer gestopt en loopt hij perfect, soms duurt dat veel langer en soms heb ik het helemaal niet.. Toch eens wat beter onderzoek naar doen.

Vandaag wat rijdende foto's genomen :)

Degene die mij fotografeerde hield voor het eerst een spiegelreflex vast, maar na het instellen van de camera en enkele tips zijn het best toffe platen geworden.

Ik heb de Opel Kadett gefotografeerd van n maat van me.

Posbank :smile2:

15105012607_f663535b6e_b.jpg

15291184112_90645f42d2_b.jpg

55pk, maar toch best vet. 2,7 bar in de achterbandjes en het gaat prima dwars haha

15105078777_eec916bb03_b.jpg

15105057278_000e7e2b81_b.jpg

15104881539_ec8fbc84e6_b.jpg

• Like 3

Een lekker rondje over de Nurburgring maken, dat staat ook nog op mijn lijstje ;)

je S13 ziet er geweldig goed uit man (Y)

Lachen om te zien man zo'n kadett, toevallig heeft een kennis van mijn een Opel Manta A,

met een Opel Comendor 3.0 6 cilinder er in gebouw, dat wil ook wel van zijn plaats :lol:

• Like 1

@Celesticsnow: Je gaat in NL geen mooier weggetje vinden dan de Posbank. Zeker met een mx5 leuk om te rijden.

@Smeck en Japman: Ja de ring was geweldig, hopelijk ga ik nog een keer tijdens de Green Hell driving days 3 t/m 6 oktober :)

De oude opeltjes zijn best tof, lekker simpel en licht, maar met de dikke blokken die opel destijds maakten gaan ze nog best goed vooruit...en dwars haha

Maat van me heeft een Corsa A met 2.4 liter blok en itb's. Ondanks de FWD gaat dat niet alleen hard, het stuurt ook nog strak.

• Like 2
  • 2 months later...

Afijn, nog maar eens een update

Aantal weken terug besloot de auto voor mij toch maar niet door oranje te rijden. Dus na de stopstreep ging die nog vol in de remmen.. Het was nat en mijn banden hadden blijkbaar minder grip, ik schoof met blokkerende banden tegen de trekhaak aan. Gvd gevaarlijk ook om na de streep nog eens te gaan remmen :death2:

Motorkap krom, rechter koplamp krom, bumper heeft een klein scheurtje met wat afdrukken en er liep wat water onder de auto vandaan.. Even met ongeloof en woede naar die andere bestuurder gekeken en toen snel een parkeerplaats op gezocht..

Water bleek van mn ruitensproeier reservoir te zijn, dus viel me alles mee. Motorkap terug kunnen buigen, maar is natuurlijk niet 100% meer.

Bij m'n koplamp was een deel van de houder krom, het deel waar de motor aan vast zit. Daar zit dus een 'nieuwe' in en de lamp doet het weer zoals het hoort.. Nog een beetje afstellen zodat hij weer zo hoog komt als de ander lamp. Later zag ik ook nog dat de stalen voorbumper ophanging uit gescheurt was. :ko4:

Kenteken zag er ook niet meer uit, dus maar een set luxe platen besteld.

Ondertussen al een tijd aan t twijfelen om de auto helemaal strak te laten maken (ook deuk achter) of gewoon nette schroefset + kuipstoelen etc te kopen :ike:

Ookal is hij niet perfect, k vind het nog steeds een hele dikke bak haha

Ooit komt er een dag dat hij helemaal naar m'n wens is!

Vandaag wat gespeeld met een 'nieuwe' camera lens uit de jaren '70:

15998673402_3ec7dbc088_c.jpg

15379728203_11e9c3c37e_c.jpg

Needzz moar loww - 1 cm zou al genoeg zijn, als het maar wat strakker rijdt dan de huidige verlaginsveren

15973577296_fc2b620b61_c.jpg

Edited by FreekWijffels
  • Like 1