Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
R@tch

[s14] versnellingsbak lengte

Recommended Posts

Wie is mijn held en meet de totale lengte van een s14(a) sr20det versnellingsbak vanaf de bellhousing tm aandrijfas dustcover. En als het even kan ook zonder dustcover :kusje:

Volgens onze goden op Google:

The gearbox is exactly 900mm long.

From the BACK (where the shifter is) of the box to the bellhousing is 543mm. and from the back of the bellhousing to the front of the bellhousing (where it meets the motor) is 357mm

These measurments do NOT include the input shaft.

The gearbox at its widest point is approx 370mm

Thanks, maar is dit nou met of zonder dustcover :death2:

Volgens onze goden op Google:

The gearbox is exactly 900mm long.

From the BACK (where the shifter is) of the box to the bellhousing is 543mm. and from the back of the bellhousing to the front of the bellhousing (where it meets the motor) is 357mm

These measurments do NOT include the input shaft.

The gearbox at its widest point is approx 370mm

Je kan er vanuit gaan dat dit zonder dustcover is aangezien dit geen vast onderdeel van het gietwerk is. Dat is in ieder geval hoe ik het zie :)

wat oxid had gevonden kwam uit een thread waarbij iemand het wilde weten ivbm verzenden, grote kans dat de dustcover er dan nog op zat :unsure:

Kwam ook dit tegen

"71C" SR20det/KA24e/de 5spd = 33.5" inches long (just barely but very safe to say so) en dat is 85,09cm :smash: Nah.. allemaal niet zo nauwkeurig natuurlijk. Niemand die er 1 los heeft liggen en het even kan bevestigen, mijn dank zou groot zijn.

Edited by R@tch

Zou een CA18 bak even lang zijn? Deze kan ik wel voor je meten, sr bakken heb ik niet liggen.

Ik kan het ook voor je na meten aankomend weekend, heb nog een sr bak liggen

Heb net een CA18det bak opgemeten.

Lengte vanaf aanlegvlak motor t/m einde bak (zonder dustcover!) is exact 845mm.

Yep, die hoort als ie schoon is gegalvaniseerd goudkleurig te zijn :P

Bedankt allen, thanks voor berichtje Stijn (Y) . Wilde dit gebruiken om de lengte van nieuwe cardanas uit te rekenen

please bear with me: Als ik de lengte van de sr/ca bak en lengte van het s13 differentieel(aanlegvlak subframe tm aanlegvlak cardanas) optel, en dit vergelijk met dezelfde afmetingen van nieuwe bak en diff zou ik toch aan het juiste lengte verschil van nieuwe cardanas moeten komen?

Ik kom met z32bak r32gt-r diff op een verschil uit van 97mm dat de nieuwe as langer zou moeten zijn, en heb hier een s13 en z32 as naast elkaar liggen...de z32 as is 98mm langer. Contact gehad met http://zedworld.co.uk/ zij leveren kant en klare gebalanceerde 1-piece cardan assen 2mm korter ivbm moeilijkheid van het monteren van een 1-piece cardan. Dus hoef volgens mij niks custom te laten maken en kan gewoon zo'n as bestellen? :smash:

Edited by R@tch

Waarom herbereken en moeilijk doen eigenlijk? Wat veel beter is, is om gewoon je bak te monteren zoals ie komt en de lengte tussen bak en diff te meten.

Maar als jouw meting klopt en je kan ervanuit gaan dat de positie vd bak niet anders is als eerst dan moet het passen. Maar waarom behoud je het originele tussenlager niet?

Ja, ben eigenlijk als een gek bezig. Deze week vrij genomen en mezelf ten doel gesteld de wagen af te krijgen vòòr a.s. zondag. Originele plan was om met blok/bak diff gemonteerd alles op te meten en voor een as met tussenlager te gaan (die zit bij de z32 op een compleet andere positie) Echter, gisternacht heb ik pas blok en bak terug gemonteerd, complete achter subframe ligt nu nog uit de auto want had nog onderdelen nodig die vandaag pas klaar waren. Werk ook alleen en zonder brug dus het gaat allemaal niet zo snel. Naja wie niet waagt wie niet wint, 1 delige z32 as is besteld en wordt morgen per express service geleverd :ko4: Als het niet past jammer :lol: .

De as zit er inmiddels onder en past perfect.

• Like 2