Jump to content
SXOC.NL Forum

13BTT, RB25DET, RB26DETT, 2JZ-GTE of 1JZ-GTE? Raad graag.

Recommended Posts

Alle keuzes die je kunt maken hebben zo z'n voor en nadelen, maar door het stellen van deze volledig open vraag is het moeilijk te geloven dat er onafhankelijk van het antwoord uberhaubt iets concreets met je plannen gaat gebeuren. Als ik vooraf zou overwegen 10-15.000 euro in een auto te gaan investeren, zou ik 24/7 op het internet zoeken naar informatie over de opties die ik heb. Natuurlijk zijn alle swaps die je noemt al een keer uitgevoerd, je hebt ze alleen nog niet gevonden. Het kan natuurlijk altijd zijn dat je na research nog met vragen zit. Als je deze vervolgens kunt concretiseren brengen de antwoorden erop je ook daadwerkelijk verder. Wat er nu gebeurt is dat mensen slechts hun persoonlijke voorkeur uitspreken en je uiteindelijk nog altijd voor dezelfde keuzes staat.

• Like 1

leer eerst maar eens driften dan als je zo graag een motor wilt hebben om mee te driften...

ca18det stage 2 van Joey drift al 6 jaar probleemloos jaar in jaar uit de competitie mee, en bovenin ook nog...

• Like 2
  • Admin

Ik weet natuurlijk nergens van maar ik heb Sierra's met 100pk Skylines met 400 pk voorbij zien driften alsof ze stilstonden.

Dus pk's zorgen niet ineens dat je driften kan, je moet leren sturen.

• Like 1

ik zeg toch dat het voor volgend jaar is en ik nu zo veel mogelijk info wil verzamelen

waarmee ik mijn keuze makelijk kan maken

als ik gezeik wil ga ik wel naar mn ouders met hun gezeik ben ik tenminste verder geraakt in het leven

ik heb al genoeg wagens in frieten gedrift om het te leren dus driften is geen probleem

de wagen moet gewoon een zwaarder powerplant hebben waar ik dan ook het vermogen naar de weg kan overzetten

als ik afgebroken wil worden bel ik wel eens

en het geen wat ik wil weten is wat wessel beschrijft

met welke motor kan ik een 400 a450pk draaien en een net koppel draaien om dit op de weg over te zetten

en dirk jan nette reacties van je ben er al enkele weken over aan het denken

en wou gewoon jullie bevindingen eens weten over deze motoren

zodat ik er een paar kan uitsluiten zit nu nog met een 2jz en een rb26 in mn hoofd

dus hier kan ik op verder zoeken en de benodigtheden opzoeken en lijsten opmaken met

plannen en haalbare doelen en dan kan de keuze gamaakt worden

geld is niet het probleem wil er 10.000 inpompen

maar als een ander blok een betere keuze blijkt leg ik er graag 20.000 voor neer ook

jullie moeten begrijpen dat ik een 200sx heb aangekocht en deze aanpas naar hoe ik de wagen wil

niet om deze dan volgend jaar te verkopen en me hier niet meer te laten horen

neen ben van plan deze wagen HEEL LANG te houden

grtz G.R.

nog steeds. m50 turbo, ARP studs en MLS koppakking. dingen zijn inmiddels goed genoeg bewezen, en als je 10K te besteden heb houd je 5 over :D

Als ik jou was, zou ik niet eens kijken naar pk's...

Wat ik belangrijker vind is hoe de motor reageert. Ben je iemand die graag in het laatste beetje van je toeren bereik zit om flink wat vermogen te hebben of iemand die zn gehele toeren bereik wilt benutten?

Ik vind het behoorlijk fijn om te driften in een auto met redelijk wat vermogen. Maar daarnaast vind ik het veel belangrijker dat de turbo vroeg inkomt. tussen 3k en 4k. Ik vind dat persoonlijk fijner omdat ik ook op lage snelheden wil kunnen driften.

Daarnaast is een SX een ideaal platform om mee te swappen. Je hebt genoeg ruimte voor grote blokken.

2JZ en 1JZ zijn duur, Toyota onderdelen vind ik in vergelijking gewoon duur. Kijk naar de bak, voor deze motoren heb je een erg specifieke bak nodig wil je dat het zaakje heel blijft. De bak is dan duurder dan de motor. Voor mij zouden de 2JZ en de 1JZ al afvallen.

De RB25DET en RB26DET zijn vaker geswapt in een SX en daar kan je waarschijnlijk ook meer informatie over vinden.

Persoonlijk ga ik mijn CA gewoon opbouwen voor meer degelijkheid en betrouwbaarheid op +/-300pk. Je hebt geen 800pk nodig om te driften. Hoe meer lag hoe lastiger ik het vind om bochtjes aan elkaar te knopen, maarja ik kan ook helemaal niet goed driften. Als je eerst voor jezelf opmaakt wat je zoekt voor reactie, waar je vermogen zit in het toeren bereik en in je achterhoofd houd dat er spul kapot kan gaan denk ik dat je een kleiner lijstje van motoren kan opmaken.

Het zou zonde zijn als je dalijk een exotische motor in je sx hebt hangen en na een driftseizoen ben je toe aan een nieuwe bak/ custom cardan/ wat dan ook... Die niet te vinden is, peperduur is en misschien nog een half jaar op zich moet laten wachten.

m50 motor is met oil pickup voor en achter te krijgen, dus simpel voor subframe :)

bak is erg klein (VEEL kleiner) als s13 bak, dus past makkelijk in de tunnel

motor heb je draaiend met 4 draadjes (zo kocht ik de mijne namelijk)

custom as moet je bij "alle" swaps (niet perse, rb20 hoeft bv niet)

custom motorsteunen zijn ook bij elke swap nodig

Complete swap koop je voor minder als 500

megasquirt plug and play MET MAP sensor is 450

ARP+MLS is 400-ish (stalen koppaking in duitslans is 46e! kan je nog kiezen hoe dik ook)

spruitstuk zijn op ebay veel te krijgen voor LHD, gietijzer, gaat in principe ook nooit kapot.

turbo/wastegate/injectoren enz, maar das voor ELKE motor die je op 450 pk wil krijgen.

ik bedoel te zeggen dat een m50 net zon goede (of miss wel betere) basis is als elke andere "dikke" motor. Allen kost de aanschaf/aftermarket parts de helft van de rest.
google/youtube maar naar m50 turbo, en sta versteld naar wat voor resultaten mensen boeken met verassend simpele setups.

Ik weet natuurlijk nergens van maar ik heb Sierra's met 100pk Skylines met 400 pk voorbij zien driften alsof ze stilstonden.

Dus pk's zorgen niet ineens dat je driften kan, je moet leren sturen.

BIUjHt5.jpg

Daarnaast is een SX een ideaal platform om mee te swappen. Je hebt genoeg ruimte voor grote blokken.

2JZ en 1JZ zijn duur, Toyota onderdelen vind ik in vergelijking gewoon duur. Kijk naar de bak, voor deze motoren heb je een erg specifieke bak nodig wil je dat het zaakje heel blijft. De bak is dan duurder dan de motor. Voor mij zouden de 2JZ en de 1JZ al afvallen.

Toyota onderdelen zijn idd duur, maar gaan vrijwel nooit stuk.

R154 5bak scoor je voor een 600 euro ongeveer. niet goedkoop, maar zeker niet duurder dan de motor.

Overigens verplicht niemand je om een toyota versnellingsbak te nemen. Er zijn diverse adapterplaten te koop om bijvoorbeeld een SR bak of 350Z bak eraan te knopen.

• Like 1
  • 2 weeks later...