Jump to content
SXOC.NL Forum

13BTT, RB25DET, RB26DETT, 2JZ-GTE of 1JZ-GTE? Raad graag.


Recommended Posts

dus ik ben dus aan het lezen en luisteren ivm een swap

de swap zou voor volgend jaar geplant worden

maar wil er goed voorbereid aan beginnen

vandaar graag alle info, raad en links die ik kan gebruiken

om de keuze te maken tussen deze motoren

 

13btt

de mazda Rx7 motor

kostprijs? 1000a1500 ex verzending?

weet niet of het eerder in een s13 is geswapt?

+ mooie engine sound

+ kleine maar kractige motor

-waarschijnlijk geen makelijke swap

 

rb25det/rb26det

de skyline motor

kostprijs? 1000a 1500 ex verzending en subframe

al eerder gedaan op dit forum

+subframe is 1op1 uitwisselbaar met subframe van s13?

+nette 6cil sound

+makelijk voor parts

+eerder gedaan

-minpunten?

 

2jzGte/1jz gte

de supra motor

kostprijs? 1000 a1900 ex verzending

al eerder gedaan op dit forum dacht ik

+nette 6cil sound

+eerder gedaan

+bi turbo

-minpunten?

 

 

alles is welkom alle bevindingen, meningen, tips, part links en how to links zijn welkom

Grtz R. Geoffrey

Edited by Dirk Jan
Link to post
Share on other sites

1000 a 1500 euro voor een fatsoenlijke RB(26) gaat je echt niet lukken. Reken eerder op 3k minimaal met alle hardware (boom, ecu, afm's, etc). Dan moet je nog een rb25 bak erbij hebben en alles wat verder nodig is voor de swap.

 

SR20 is de makkelijkste en goedkoopste swap.

 

Verder staat er zo veel op het internet, kan je dagen mee druk zijn puur met lezen

Link to post
Share on other sites

prijzen heb ik het enkel over de motoreren he zijn de prijzen die op ebay staan

dus dat zijn zowat de prijzen waar ik aan denk ken de prijzen totaal niet vandaar

wat ik wil bereiken? een meer betrouwbaar blok hebben tegen hogere pk's

want de ca18det heeft regelmatig wel een probleempje als je naar stage2+ gaat

de wagen moet ik goed mee kunnen driften dus genoeg pk en koppel

maar moet nog steeds op straat kunnen ook

onderhoud is geen probleem dat moet zowizo met hoger pk blokken

geld is ook geen probleem wat moet dat moe voor een nette wagen

en sr 20 niks fout mee bedoeld maar heb al enie keren gehoort dat deze echt niet meer pk aan kunnen dan een ca 18

 

wil gewoon weten wat de ervaringen zijn en dacht aan een rx7 blok omdat deze licht zijn en een relatief hoog standaard vermogen hebben

Link to post
Share on other sites

Ik weet ook niet waar jij ze zoekt, maar voor die prijzen kun je geen deugdelijk blok scoren.

 

13B weet ik niet veel van, behalve dat een 20B veel leuker is :) ohja, en APEX SEALS!! :P

RB26 scoor je niet voor onder de 2500, RB25 veel betaalbaarder, maar is het toch ook net niet.

2JZ scoor je vanaf ongeveer 2200, veel aftermarket dingen voor beschikbaar zoals engine mounts etc. Alleen een R154 versnellingsbak is duur en moeilijk te vinden

1JZ scoor je voor iets goedkoper, vanaf 1500 denk ik als je een beetje zoekt. Installatie is bijna het zelfde als 2JZ, maar makkelijkere electronica, Versnellingsbak is zelfde drama als bij 2JZ

 

Ik ben met een 1JZ swap bezig, maar alleen omdat ik het ding al 9 jaar heb, en volledig heb gereviseerd :) maar anders had ik gekeken of een VQ37, of een 2JZ.

 

Verwacht bij geen van de motorswaps klaar te zijn met 5k

Link to post
Share on other sites

>een meer betrouwbaar blok hebben tegen hogere pk's
>de wagen moet ik goed mee kunnen driften dus genoeg pk en koppel

Met een 13B is moeilijker leren driften dan met een V8. En je kunt bijna nergens terecht voor onderhoud, nergens is een swap guide/manual voor s13 beschikbaar enzo.

Ze zijn niet zuinig en om te beginnen met driften moet je wel het een en ander doen wil je een goede respons en betrouwbaarheid hebben (porten, ceramic apex seals)

 

Jo8k5zm.jpg

 

Als je het echt wilt moet je het zeker doen hoor. Een RX-7 blijft mijn favoriete auto, en ik ga het project dan ook zeker volgen. Ooit koop ik ook zo'n 13B.

Succes met de zoektocht naar een geschikte motorswap. :)

 

Oja, een S13 met 13B;

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

mooie comentaren echt bedankt vooral edwin zijn comentaar heb ik wat aan

wat zijn zo de v8 motoren die jullie aanbevelen?

en die relatief makelijk (zonder de halve auto uit elkaar te slijpen) te plaatsen

 

maar alles over een 13b of 20b is ook welkom mocht iemand toch een how to vinden

voor de swap laat maar weten want zou dit als project in een 100% drifter willen swappen

en dat zou deze zomer worden opgestart

 

dus laat waar horen

Link to post
Share on other sites

en ik praat veel over pk maar bedoel eigenlijk vermogen sorry

doel zou een 400 a450 moeten worden zonder te gekke dingen

waardoor ik elke 2 maand mn turbo moet door vervangen

koppel heb ik niet zoveel zicht op wat goed licht rond die pk's

maar koppel moet natuurlijk wel in proportie zijn met pk's

want zonder genoeg koppel raak je ook nergens

Link to post
Share on other sites

vind het grappig dat je een dikke swap wil doen maar "je halve auto uitelkaar slijpen" is een no-go. Hoe wil je je tunnel aanpassen dan?

 

en wat is je budget? als je aan een LS gaat denken ben je voor 15K nog niet klaar.

 

Wil je swappen zonder veel gezeik, een hufterproof motor waar je toch nog een berg vermogen uit wil halen. EN niet teveel kwijt zijn: rb20det

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...