Jump to content

Nengun.com (Bestellen vanuit Japan)


Dirk Jan

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik sta op het punt iets te bestellen op Nengun.com, en zou graag weten of iemand anders hier eerder besteld heeft bij deze, of een andere firma in Japan. Ik heb verschillende verzendopties om uit te kiezen en zou daarom graag weten wat aan te raden is.

 

Een op het oog beste selectie uit de opties:

 

 

 

FedEx Priority Express: 91,07 USD

 

FedEx Priority Express provides the widest coverage for international deliveries of any size. Delivery typically occurs in 3 working days depending on the destination. Tracking is available via the website, together with full insurance coverage.

 

Japan Post Surface Air Lift: 148,11 USD

 

Surface Air Lift, commonly known as SAL is a service provided by the Japan and local postal services. The low cost service utilizes a combination of surface transport and low priority air transport for typically delivery within 3 weeks.

- Surface transport over land and low priority air freight over sea using Japan and local postal services
- Online tracking available throughout delivery
- Insurance based on declared value up to 200,000 Yen
- Maximum size and weight limits apply per country - typically 20kg and 1.5m
- The total maximum measurement of 3 meters is calculated by the Length x Width x Height. If you choose SAL mail and its refused by the Japan post the excess freight payment is to be paid by the customer.

- Bumpers,Body kits,long exhausts,side skits, roll cages,hoods,Fenders, Front lips, Tires, Shock gas absorbers, anything with Oil cannot be sent via SAL. Choose DHL or Fedex for these parts
Expected shipment in 2 to 3 weeks
Japan Post Surface/Sea Mail: 78,64 USD
Sea Freight is a very low cost delivery service, using sea based transportation that can take up to 3 months for delivery. We do not recommend Sea Freight for urgent deliveries.
- Low cost sea shipping using Japan and local postal services
- Online tracking information throughout delivery
- Insurance based on declared value up to 200,000 Yen
- Maximum size and weight limits apply per country - typically 20kg and 1.5m
- The total maximum measurement of 3 meters is calculated by the Length x Width x Height. If you choose Surface /sea mail and its refused by the Japan post the excess freight payment is to be paid by the customer
- Bumpers,Body kits, long exhausts,side skits, roll cages,hoods, fenders, Tires, seats, Shock gas absorbers, anything with Oil cannot be sent via Surface/sea mail. Please always contact us proir to making any order when using this method of freight.
Expected shipment in 2 to 3 months

 

Ik ben geneigd te kiezen voor FedEx, maar heb geen idee hoe het pakketje dan verzonden wordt?
Dirk Jan
Edited by Dirk Jan
Link to comment
Share on other sites

Ik heb daar in eind oktober een intercooler gekocht, deze was met de goedkoopste verzending ruim 2,5 maand onderweg. Als je geen haast hebt prima anders kost wat meer. Vergeet ook niet dat over het totaalbedrag van het artikel en verzendkosten uiteindelijk belatsing/klaringskosten betaald.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb serieus uren gezocht, maar heb op het hele internet maar 2 andere foto's gevonden van de kit die ik heb. Er zijn ook wel nieuwere kits, maar daar heb ik ook geen artikelnummer van kunnen vinden. Het is een Trust/Greddy Spec-R intercooler. Maar als je daarop zoekt vind je alleen maar de FMIC versie (die gebruikt dezelfde core, alleen heeft de WMIC kit een turn-flow core).

 

Ik heb gekozen voor een WMIC setup omdat ik geen gaten in mijn accu-tray wilde boren en de motorruimte een soort standaard-achtig gezicht wil laten houden. Deze kit past zonder enige aanpassingen aan het chassis. Een FMIC koelt zelfs beter, gezien er een groter oppervlak bloot wordt gesteld aan rijwind.

Edited by Dirk Jan
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Goed afgelopen. Al bleek het achteraf een turn-flow FMIC te zijn, alsnog geen probleem want past perfect zonder zagen.

 

Heb de bestelling op 8 januari geplaatst en toen direct betaald. Als je de bestelling plaatst kun je uit verschillende verzendmethodes kiezen, voor mijn zending was FedEx (luchtpost) de goedkoopste dus ik had deze geselecteerd. De genoemde verzendkosten zijn echter slechts een schatting. Na betaling wordt je pakket klaargemaakt, waarna een exact bedrag genoemd kan worden. Omdat ik toen al betaald had, kreeg ik de optie om óf bij te betalen, of een andere verzendmethode te kiezen. Ik heb daarop voor EMS gekozen.

 

Om hoge invoerkosten te vermijden kun je ervoor kiezen de bestelling voor een bepaald percentage van de waarde te verzekeren, ik heb voor 10% gekozen. Het risico dat je hiermee loopt is dat als het beschadigd raakt, je dus ook maar 10% van de waarde uitbetaald krijgt door het postbedrijf.

 

Nengun staat erom bekend dat het weleens lang kan duren voordat het pakket daadwerkelijk aan het postbedrijf wordt aangeboden, dit gebeurde in mijn geval op 27 januari. Een week later ontving ik het pakket onbeschadigd, zonder extra factuur.

 

Handig om te weten is dat als het pakket verzonden is, het Track&Trace nummer geldt tot aan de Japanse grens (in dit geval dus de luchthaven). Daarna is het pakket pas weer te volgen als het aangeboden is aan TNT/Post NL hier in Nederland, maar meestal heb je het al binnen voordat je dit nummer krijgt (als je het al krijgt).

Edited by Dirk Jan
Link to comment
Share on other sites

Thanks (Y)

 

Het staatskas spek verhaal is dus een geluk of pech kwestie..of was dit waarschijnlijk anders uitgepakt als je voor 80% plus had verzekerd?

En als ze nog geen zwarte doos kunnen traceren waarom jij je pakketje dan wel in de lucht..hehe :P

Goed om te horen dat je het netjes thuis hebt gekregen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Chatbox

    Load More
    You don't have permission to chat.
×
×
  • Create New...