Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
ingmar

swaybar lassen?

Recommended Posts

Zoals jullie weten ben ik bezig met de v8 swap. en hangt die inmiddels voor het eerst in de motorruimte. Nu wist ik al wel dat de swaybar niet ging passen en na dat ff goed bekeken te hebben past die echt niet.

Nu lees ik wel eens wat over het aanpassen van de swaybar door te lassen. kan dit? is dit veilig?? wie heeft hier ervaring mee?

mijn andere optie is er namelijk een van sikky performance en die komt op bijna 400 euro uit voor alleen de aanschaf en verzenden. dan komt er met een beetje pech nog belasting over en word het wel heel duur voor een metalen stang..

Een andere optie zou een swaybar van een cefiro zijn.. maar ook daar ben ik niet 100% zeker van. en eentje vinden om te passen is ook niet heel makkelijk.

Heeft er hier iemand ideeën? tips of suggesties?

alvast bedankt!

Swaybar op maat laten buigen bij dat bedrijf waar Niels sx het ook gedaan heeft, hoe heten ze ook alweer?

wj heeft dit geloof ik ook bij zijn rb25 toen gedaan

Yup, werkte prima :)

lol, maakt geen drol uit, stabilisatiestang mag je verwijderen voor apk mocht het nodig zijn.

@ Eric is daar een topic van? Ik kan er niets over vinden zelf..

ik heb ook een sway bar die wj heeft aangepast(was van minimalrené) ziet er goed en stevig uit alleen voor apk eventjes demonteren

Swaybar is gemaakt van verenstaal, officieel niet lasbaar maar het werkt wel. Vandaar dat het niet aan te raden is bij de APK/RDW.

Wat past er niet? In sommige gevallen kan je je swaybar ook lager leggen door er spacers tussen te maken bijv.

Tja, ik weet niet wat er dan officieel niet lasbaar aan is, last prima met mijn huis tuin en keuken mig apparaatje?

Ik heb bij mijn laurel gewoon een stuk uit de carterpan gehaald om dat swaybar te laten passen

swaybar gaat best wel op en neer, dat zal dan een flink stuk uit de carterpan worden...

Swaybar is officieel niet te lassen omdat het verenstaal is, de naam zegt het al, dat is redelijk flexibel staal.. en de las die je maakt is zo taai als beton. Kans op afscheuren op de las dus.

swaybar gaat best wel op en neer, dat zal dan een flink stuk uit de carterpan worden...

Dat weet ik nog niet, de auto heeft nog niet gereden. Ik denk dat dat ding niet omhoog en naar beneden gaat op een recht stuk tussen twee beugels op de chassisbalken in. Maar dat zie ik wel als die carterpan beschadigd.

• Like 1

Sign in to follow this  

• Create New...