Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
Yoshi

Omkeuring 18:2

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een geimporteerde S14a uit engeland.
Nu zitten hier normale NL platen op, maar wil ik hem graag JDM kouki maken (dus zou graag 18:2 platen willen)
Nu heb ik hier bijna alles voor liggen maar nu hoor ik van alle kanten dat omkeuren voor een auto van mijn bouwjaar erg duur gaat worden?

Klopt dit?

Mijn S14a is van 1999.

Hoor het graag.

Gr Jordy

Heeft niks met bouwjaar te maken maar met hoogte van het voertuig bij import. Herkeuren kan dus een hele uitdaging worden

Jup hoogte van het voertuig en de maten van de uitsparing aan de achterzijde. Als dat bij de eerste invoer geschikt was voor een grote plaat heb je gewoon pech.

PS: Die keuring waar je het over hebt is voor voertuigen van na maart 1998 en geldt alleen als er wijzigingen zijn gedaan aan de constructie van het voertuig of de motor. Er wordt dan een volledige keuring gedaan in Lelystad die men ook doet bij bijvoorbeeld zelfbouw (kitcars) en kost 750 euro. Dat geldt niet voor het wijzigen van een paar bumpers.

Edited by PeeSx

Schroefset erop, zo laag mogenlijk dus haha.

Ik ga het gewoon proberen.

Maar wat zou zo'n keuring als dit dan ongeveer kosten? Iemand enig idee?

er is geen keuring voor het aanpassen van een kentekenplaat.

Wat voor soort keuring gaat het dan precies. Vriend van mij had een rx7 om laten keuren van grote platen naar kleine. Maar iemand had dat voor hem geregeld dus hij weet niet welke keuring ervoor staat.

Ik heb eens een mail gestuurd naar de RDW en ik kreeg dit terug.

Staat de vermelding (kentekenplaat model 18.2 toegestaan) niet in uw kentekenbewijs, maar komt de auto volgens u wel in aanmerking voor kleinere kentekenplaten? Volg dan onderstaande stappen:

1. Maak een afspraak op een RDW keuringsstation.
    Neem hiervoor contact op met de RDW Klantenservice.

Het telefoonnummer van de RDW Klantenservice is: 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Houdt bij het maken van een afspraak uw kentekennummer, persoonsgegevens en eventueel uw e-mailadres bij de hand.
    Adressen met routebeschrijvingen van RDW keuringsstations.
  2. Toon uw voertuig tijdens uw keuringsafspraak.
  3. Neem het Voertuigbewijs (Deel 1A) mee. Is het kentekenbewijs afgegeven vóór 1 juni 2004, dan moet u het complete kentekenbewijs meenemen.
  4. Betaal de kosten bij het keuringsstation.
  5. De keurmeester beoordeeld of uw auto voldoet aan de voorwaarden (zie voorwaarden aan uw auto).
  6. Na akkoord stuurt de RDW u binnen 5 werkdagen een nieuw Voertuigbewijs/kentekenbewijs (met 18.2 vermelding).
  7. Koop nieuwe kentekenplaten bij een door de RDW erkende kentekenplaatfabrikant. Neem het nieuwe voertuigbewijs/kentekenbewijs mee naar de kentekenplaatfabrikant. Kentekenplaten van het model 18.2 worden altijd per 2 stuks afgegeven. Als aan de achterkant van de auto een kentekenplaat van het model 18.2 is gemonteerd, dan moet aan de voorkant hetzelfde model gemonteerd worden.
    Overzicht met door de RDW erkende kentekenplatenfabrikanten.

Voorwaarden aan uw auto
U mag alleen kentekenplaten op uw auto monteren als de auto voldoet aan de volgende voorwaarden:

• De plaats voor de kentekenplaat een nis is, die een geheel vormt met de carrosserie of de achterbumper.
  • De kentekenplaatverlichting in deze nis is opgenomen.
  • De nis is aan alle kanten minimaal 15 mm diep (ten opzichte van de directe omgeving).
    • Of de nis is aan alle kanten minimaal 15 mm diep, met uitzondering van de onderkant. Dit mag alleen als de nis zo laag ligt dat een kentekenplaat minder dan 0,3m boven het wegdek uitkomt. Dit wordt gemeten als het voertuig niet beladen is.
    • Of de nis is aan alle kanten minimaal 15 mm diep, met uitzondering van de bovenkant. Dit mag alleen als er door montage van een kentekenplaat een oorspronkelijke gebruiksfunctie van een voertuigonderdeel verloren gaat.
      In beide situaties wordt uitgegaan van een kentekenplaat met de afmeting van 340 x 210 mm.

Kosten
De kosten zijn €27,00.

Wanneer tijdens de keuring duidelijk wordt dat uw auto niet voldoet aan de gestelde voorwaarden, krijgt u de gemaakte kosten niet terug.

• Like 1

Ik ging naar t rdw toe, een man kwam kijken bood hem een sigaret aan.

Na ze peuk nam die even een kijkje achter waar eerst een grota plaat zat rn makkelijk pastr.

Maar toen zij die nou dat past niet, ik zet het gelijk in het systeem en je kan je plaatjes gaan halen.

Over 2/3 dagen vallen je nieuwe papieren op de mat.

Ik had nog niks verlaagd, of wat dan ook.

Gewoon een relaxte vent!

Daar hangt t meer vanaf.

Klopt hangt idd veel van de keurmeester af

Hoe zit dit dan met een auto die geïmporteerd wordt?

Mijn Ps13 is bijna klaar, daar wil ik begin volgende maand mee naar de rdw, maar wil wel net als mijn daily 18:2.

Gewoon heen gaan en duimen dus?

zorg ervoor dat de uitsparing zo klein is dat er alleen maar 18:2 platen op passen...

Helaas kunnen ze dan zo'n grote vierkante plaat aanmeten. Dan heb je dus verder naar beneden de ruimte om die te plaatsen. En aan de voorkant gewoon een normale lange dan.

Absoluut geen gezicht, maar wel mogelijk

nee hoor, je achterplaat moet immers verlicht zijn, als de verlichting alleen op de binnenkant van de uitsparing valt, dan moet je naar 18:2

Dat klinkt heel logisch. Mooi!

Sign in to follow this  

• Create New...