Jump to content
SXOC.NL Forum

Grote turbo op SR20DET

Recommended Posts

Rond de 3k fullboost op je (vrij std) sr20 wordt erg moeilijk als je ook 4/500pk wilt gaan draaien.

Zoals eerder benoemd zit je redelijk goed met de nieuwe Garrett GTX serie turbo's of een borg warner EFR turbo. Zolang het maar dual BB is.

Verder zijn er nog heel veel dingen waarmee je je spoolup kan vervroegen, denk aan compressieverhouding, timing van de nokkenassen/type nokkenassen, mapping, slagvolume vergroten, in/uitlaatspruitstuk, TB en ga zo maar door.

Als je realistisch 500pk wilt halen moet je toch rekenen op full boost (op zn minst) bij 4000toeren op een "normale" SR20DET.

• Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Twin scroll op een 4-cylinder vind ik persoonlijk het geld die niet waard tegenover de gains. Ik zou voor een gt2871r gaan met .64 housing. Als je deze set-up Googled vind je ook heel veel info op de

Nietes

De ecu zit ik wel goed heb een Omex 710 deze http://speedon.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=337&category_id=66&option=com_virtuemart&Itemid=57

Bij de 3000 hoeft ik nog geen ful boost te hebben. Kaal blok is standaard (onderblok/kop) voor de rest is alles anders. Uitlaatspruitstuk spaghetti 50mm buis.3'' uitlaat, Inlaat zal ook zoiets worden 50mm, grote gasklep, dikke interkoeler (interkoelerblok 500x400x100mm BxHxD)

Dan heb ik nog 800cc injectors liggen voor als hij de rollerbank op gaat misschien dat die er in gaan. Nokkenassen komen misschien later maar daar weet ik niks van......

Dus ja echt origineel is het geheel ook niet bak is een 350z 6 bak achteras 9'' ford (star)

Dit is de info van die Chinese turbo

• Verdichtergehäuse: A/R .70
  • Verdichterrad mit: 66,6 mm
  • Turbinengehäuse .82 A/R
  • Turbinenrad: 61,4 mm
  • 360° Grad gelagert
  • T3 Flansch [Lochmaße mittig gemessen : ca. 86 mm x 46 mm ]
  • Flansch Abgasseite 4 Loch ( Lochabstand 70 mm x 70 mm)
  • ölgekühlt
  • sowie auch wassergekühlt
  • gleitgelagert
  • mit der Seriennummer damit auch die Eintragung reibungslos von statten geht
  • bis zu 2 Bar sowie bis zu ca. 478 Kw (650 PS)
  • Gesamthöhe 225 mm
  • Durchmesser Frischluftgehäuse ca. 180 mm
  • Durchmesser Turbinengehäuse ca. 175 mm
  • Frischluft ein mit Wulst 102 mm
  • Frischluft aus 63,5 / 65 mm, 2,5"
  • Wasseranschlüsse M14 x 1,5
  • Öleingang 2 Gewinde M8 x 1,25 (normal) für Befestigung des Ölflansch; Abstand der Gewinde 38 mm
  • Gewinde für Ölrestriktor M12 x 1,5
  • Ölausgang 2 Gewinde M10 x 1,5 (normal) für Befestigung des Ölflansch; Abstand der Gewinde 50 mm

Lees mijn eerste post eens tussen de 400 en 500 pk. Dus heeft geen 500pk te hebben. Kom ik op 415pk uit is het goed als dat de max is, of 480pk is het leuker en ook goed. Auto wil ik tussen de 1000 en 1100 kg houden, dus pk/kg kom ik toch wel leuk uit.

• 2 weeks later...

Ga je eerst is verdiepen wat er allemaal bij komt kijken voordat je een turbo gaat bestellen. 400+ pk dan is de keuze van de juiste nokkenassen bv heel belangrijk.

En verder sluit ik me volledig bij Turbosteen aan.

Ik heb bv een Precision 5558 BB turbo

, build engine, tomei 260 Solid pro cams en nog het een en ander. Mijn doel is 400 whp en max koppel tussen 4000 en 8000 rpm.

Gr Naas