Jump to content
SXOC.NL Forum
Sign in to follow this  
DeepM

koppelingspedaal blijft hangen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds een half uur heb ik een probleem met mijn koppelingspedaal. Als ik hem intrap blijft die hangen op de bodem. Maar ik kan gewoon verder rijden, hij zit dit direct in de versnelling.. wat kan dit zijn? Ik moet morgen 120km afleggen.

Lucht in je hulpkoppelingcillinder waarschijnlijk.

Even met 2 mensen proberen te ontluchten. Als je dit niet doet is de kans groot dat je pedaaldruk helemaal weg is straks en dan kan je niet schakelen.

Klopt hij schakelt wel gewoon. Wanneer ik de koppeling omhoog doe, gaat die 1cm omhoog en kan ik direct rijden. Hoe moet ik dit ontluchten?

Als dit opeens is gebeurt is waarschijnlijk je hulpkoppelingscilinder op de bak lek. Dit gebeurt wel vaker.

Ontluchten moet op dat vierkante blokje en op de hulpkoppelingscilinder op de bak zelf.

Het is een tijd geleden. Het probleem leek een tijd verholpen te zijn... Maaaar dat is dus niet het geval. De hulpkoppelingscylinder is helemaal droog.. Hier is geen lek in te vinden. Maar de remvloeistof verdwijnt wel. Nou hebben we het vandaag weer ontlucht, maar wanneer ik mijn koppeling intrapt, verschijnen er luchtbelletjes in de hoofdkoppelingcylinder.. Is er dan iets mis met de hoofdkoppelingcylinder? We hebben 45 minuten naar een lek lopen zoeken, maar we zijn niks tegen gekomen..

kijk eens in de auto, in de cockpit, bij je koppelingspedaal :)

kijk eens in de auto, in de cockpit, bij je koppelingspedaal :)

Daar had ik de lekkage idd ook zitten. Lekte zo onder de mat. Gelukkig is dat wel makkelijk te verhelpen.

Wat WJ zegt. Ik heb het zelfde gehad en heb toen de hoofd koppeling cilinder gereviseerd. Nissan verkoopt nog gewoon revisie setjes. En het is echt een klusje van 3x niks.

Hoeft nieteens perse bij de nissan. Ik had hem toen bij de Fugo vandaan. Hadden ze gewoon op voorraad.

Goed schoonmaken die vloeistof!

Anders rotten oude Nissans nog sneller.

• Like 3

Sign in to follow this  

• Create New...