Jump to content
SXOC.NL Forum
AngeloED6

[S13] stationair probleempje.

Recommended Posts

Mijn s13 heeft sinds gisteren dat ie op 3 lijkt te lopen bij stationair. Boven de 2000 rpm is er niks aan de hand en trekt hij zoals hij moet doen. Gisteren bij stationair coilpack stekker los getrokken en bij cilinder 2 maakte t geen verschil. Complete coilpackrij vervangen voor goede. Geen verbetering.

Gaat om een stage 1 CA18DET met saab FMIC. Zit wel redelijk oude benzine in de tank.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben

Verstopte injector? Dat hij bij meer gas verder open gaat en dus wel weer mee doet?

Dan zou ik er eerst is nieuwe benzine in doen ;)

En dan misschien ook benzine filter vervangen

Edited by CrazyBob

Verse peut erin en de injectoren gewoon even lekker vervangen, is toch maar 10-15 minuten werk :). Als dat niets oplost kun je altijd ook nog even de kabelboom van de coilpacks wisselen. Je weet zeker dat de compressie op orde is?

Edited by Dirk Jan

Compressie is gewoon op orde DJ. Een goede 12 bar op alle 4 de cilinders.

Zit nu euro 98 in met brandstofcleaner maar maakt nog steeds geen verschil. En ook springt de carterventilatiebuis aan de kleppendeksel aan de uitlaat kant er elke keer af.

Hoe kan dat nou? Waar heb je hem verder op aangesloten zitten?

Dat ding zit gewoon los in de kleppendeksel, denk eerder dat die er gewoon uit valt door spaning van de slangen die er op zitten.

Andere bougies geprobeerd? Of de ontstekingsmodule die op de verpoot zit?

Net ff alle sensors doorgeneten. AFM werkt, TPS ook, krijgt benzine. Hij vonkt en heeft compressie. Dus blijft er vrij weinig over. Ga proberen een complete fuel rail incl pressure regulator te fixen en dan hopen dat ie t doet

Brandstof druk gemeten?

• Like 1

De druk heb ik niet gemeten. Maar hij krijgt in iedere geval meer dan genoeg brandstof

ik had ook dat mijn s13 niet meer stationair bleef lopen brandstof spoot uit de leiding brandstof pomp bleef draaien allen gecheckt niks gevonden toen brandstof druk gemeten en kwam uit op 1 bar bleek een gescheurd slangetje van de brandstof pomp te zijn. check het voor de zekerheid gewoon na!

Luisteren zal je!

Btw stel je hebt geen aftermarket fpr met meter, hoe check je dan je brandstof druk?

• Create New...