Jump to content
SXOC.NL Forum
turbosteen

Motorenrevisie/tuning en (CNC) draaiwerk/laswerk

Recommended Posts

Ik kocht mijn S13 met een blok dat op 3 cilinders liep, de derde cil. had geen druk meer.

De aanschaf prijs was gunstig, dus ik wilde meteen het blok een goede beurt laten geven. Ik had al verschillende berichten over het werk van Stijn en Paul gelezen en ik kreeg het advies om m'n blok/auto daarheen te brengen.

Zo gezegd, zo gedaan!

Stijn heeft het blok helemaal uit elkaar getrokken en meerdere boosdoeners gevonden.

Twee uitlaatkleppen waren verbrand, kop-, kleppendeksel- en turbopakkingen waren lek, turbo zat nog met 2 bouten 'vast' :nono: Ook de krukas- en drijfstanglagers waren aan vervanging toe. Stijn heeft alles netjes op maat geslepen om de axiale speling van de krukas zo klein mogelijk te maken, uiteindelijk heeft hij hem naar 0,09mm weten te brengen!

Ik vond het vooral heel fijn om regelmatig een update van Stijn te krijgen met foto's en info. Dat geeft toch een goed gevoel als je zo'n grote klus uit besteed!

In de foto's zag ik duidelijk dat ze weten wat ze doen. Ze werken erg netjes en meten alles goed na.

Hij gaf verschillende optie's, door bijvoorbeeld te vragen of ik OEM producten wilde of toch upgrades, met oog op de toekomst. (mooare boost!)

Dit heeft nogal wat invloed op de prijs, dus heel chill dat hij dit even overlegd (Y)

Vandaag de auto opgehaald en een kleine 200km gereden, het blok loopt fantastisch!

Kudo's voor Stijn en Paul, voor hun vakwerk, de goede communicatie en de prijs!

Thanks! (Y)

• Like 2

Kleine correctie in je verhaal: ik heb de axiaalspeling vd krukas iets moeten vergroten omdat deze op 0.05mm zat. 0.09 is een mooie maat met nog wat slijtagemogelijkheid in het achterhoofd en nog steeds binnen nissan specs :)

• Like 1

Dat is een knap staaltje werk!

Wat kost dat eigenlijk zo allemaal als ik vragen mag?

Om iets specifieker te zijn; wat kost het om een SR20DET blok gesmeed te laten bouwen?

Het is moeilijk om prijzen te geven als je niet weet wat er vervangen moet worden en wat niet.

Reken op zo'n 3/3500 euro inc arbeidsloon voor een setje CP pistons, Eagle/Manley drijfstangen, ARP bouten, Cometic motorpakkingset, ACL lagers, Tomei poncams, boren/honen met torqueplate en cilinderkop revisie. Dit is een grove schatting en allemaal afhankelijk van de wensen.

Bij serieuze interesse graag pm :)

SP customs heeft voor mij een z32 bak bellhousing aangepast voor een mazworx sr/vg adapterplaat, boven verwachting kreeg ik een hele fotoreportage van het proces, echt vakwerk en nog snel ook tegen een scherpe prijs, tevens kon ik met vragen altijd terecht, steeds relaxt contact met verstand van zaken. Vorige week heb ik mijn sx langsgebracht voor diagnose van een bonkend geluid, binnen een week was het probleem opgelost (bleek pijp te zijn die naar de externe wastegate gaat die tegen de rembekrachtiging aanzat) en waren tevens andere zaken die ik over het hoofd had gezien opgelost, wederom vakwerk, bliksemsnel, met foto's, uitleg en scherp geprijsd.

Afgelopen donderdagavond kon ik de auto alweer ophalen, echter sloeg het noodlot toe en kwam ik nog in de buurt van Deventer ivbm wegwerkzaamheden (zonder navigatie) op een fietspad langs een boerenerf om een uur of 11 s'avonds stil te staan met een lekke koppelingsleiding die een hobbel had geraakt :sweat: . Stijn heeft me enorm uit de brand geholpen, gelijk een waar stappenplan voorgeschoteld en die avond gerustgesteld dat het goed zou komen, lokaal adres ingeschakeld om de sx op deze moeilijk te bereiken plek weg te krijgen en zelfs een halve dag vrij genomen om mij de volgende dag kosteloos weer op pad te helpen, en dit alles zonder ook maar een moment te morren. Stijn jongen :worship::worship::worship: niets dan lof voor SP customs

• Like 8

Mijn SX begon een tijd stationair te tikken, niet alleen van de VVT maar ook wat anders.

Stijn en Paul hebben voor mij de kettingspanner, klepstoters, VVT tandwiel vervangen en nog wat ander onderhoud uitgevoerd.

Vrijdagavond om 9 uur de SX gebracht, de volgende dag rond dezelfde tijd weer opgehaald.

De SX tikt niet meer en rijdt weer zoals het hoort.

Super bedankt!

• Like 4

Wat werkzaamheden van afgelopen tijd:

S14a Chino

2z7eihw.jpg

S13 Ratch

2r2lwqv.jpg

Gereviseerde cilinderkop Luc

se2h4k.jpg

xku6c2.jpg

RB20DET rebuild met leuke goodies

2ebe4p5.jpg

Primera P10 turbo (mijn eigen dailey). Nu zo'n 250pk met stock onderblok en 10:1 compressie.

rr8hvn.jpg

am89hj.jpg

• Like 5

met mijn ex-turbo

Hier een aantal werkzaamheden van de afgelopen tijd.

180sx SR20 Rebuild, van 'Motje', met forged internals.

5xoojl.jpg

fz3yja.jpg

Custom 2.5'' RVS 316 uitlaat voor een Nissan Primera P11 met Simons tussendemper.

23ixlac.jpg

mjmohh.jpg

Stijn's SR20 rebuild.

Zittingen bewerken.

hrzrd4.jpg

Kop gevlakt, kleppen, nieuwe klepseals en geleiders gemonteerd.

idw4xy.jpg

Onderblok opnieuw opgebouwd.

2qthe8n.jpg

SR20 zo goed als compleet.

28upnpf.jpg

SR20 van Pascal.

Gereviseerd onderblok.

21j7yix.jpg

Krukas speling meten met plastigauge.

14uymts.jpg

Skyline R33 gtst voorzien van een ACT heavy duty koppeling.

33ok1dx.jpg

2JZ kop revisie

2wm2d77.jpg

T28 gedeeltelijke turbo revisie.

16l7jc.jpg

Edited by SuNNy
  • Like 3

hallo allemaal mede .

heeft er iemand een telefoon nummer van dit bedrijf.

alvast bedankt.

De s14a had wat probleempjes/onderhoudswerk en via het forum kwam ik al gauw uit bij Stijn en Paul. Na wat afspraken gemaakt te hebben en een keertje langs te zijn geweest heeft Stijn wat goodies besteld voor me. Ging om nieuwe koppeling, remmen( schijven en blokken), versnellingsbakolie en snaren. Toen dat eenmaal binnen was auto afgegooid en na 2 dagen weer terug gehad. Ook wat kleinere issues waren gefixt. Duidelijke communicatie en goeie service zo alles bij elkaar. Wagen rijdt weer prima! Stijn, Paul bedankt (Y)

Wat werkzaamheden van afgelopen tijd:

Nissan Stagea 260RS Autech nieuwe inlaat en uitlaatpakkingen

2qbt34p.jpg

Nissan Stagea rb25 kabelboom ombouw

2s0036a.jpg

RB25DET S13 swap 1

jpekit.jpg

RB25DET S13 swap 2

2i1c8pl.jpg

S14 SR20DET uitbouw, revisie en inbouw

rkx8hh.jpg

• Like 6

auto gebracht voor uitlaat montage en lamda vervangen. heb nog een elbow gekocht. alles perfect gelopen goede afspraken. zijn jongens die serieus werken en weten waar ze mee bezig zijn. wij (Wesley en JOS) zijn dan ook super tevreden over de werkwijze en het afhandelen van stijn en paul . jongens nogmaals super bedankt en zeker tot een volgende keer,

• Like 1